Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gautefall Norge

 Besvar Besvar
Forfatter
Flemming Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flemming Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flemming Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gautefall Norge
    Sendt: 31 Maj 2011 kl. 11:24
Hey alle!
Ville høre om der var nogle der kender til fiskeriet nær Gautefall i Norge, da jeg snart drager derop med familien, havde jeg planer om at tage fluegrejet med.
jeg er mest interesseret i ørred/stalling fluefiskeri Tongue
Håber nogle kan hjælpe lidt.
Mvh Flemming
PS. har googlet lidt, men er mere intersseret i jeres erfaringer, mht til vand, fluer, mv.
Til top
Kenneth Dexter Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kdexter

Tilmeldt:: 23 Nov 2006
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kdexter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 20:31
Hej Flemming

Fiskeriet deroppe er delt mellem flere foreninger, og du kan købe kort til det område du ønsker at udforske ved hotellet/skisportsstedet (hvis det er der du skal bo).
Jeg fiskede selv i Gautefallheia Fiskelags vande, det er dem der er tættest på. Nkr. 100,- for et 3-dages kort. 
På disse 3 dage fik jeg 2 ørreder, den ene på flue (1. flyderingsfisk iøvrigt)

Det område hvor jeg observerede mest aktivitet var i en sø på vej mod Reinsvatn. Der går en afmærket sti nede fra hotellet og derud/op. Undervejs til Reinsvatn støder du på masser af søer, som bare er umulige at lade være med at fiske i! Derfor nåede jeg aldrig ud til Reinsvatn. Det var faktisk præcis som at være barn igen. Jeg skulle senest være hjemme til aftensmaden, da jeg så endelig dukkede op, var det med masser af undskyldninger for hvorfor jeg kom for sent.

Fluerne jeg benyttede var store nymfer, men jeg er også overbevist om at vægtbelastede streamere dur. Jeg havde nemlig også spinnestang med, og jeg havde kontakt til mange fisk på blink.

Jeg var selv glad for at jeg begik mig ind i fjeldet, det føjede helt klart en ekstra dimension til turen. Faktisk skal jeg derop igen til august, så hvis du selv får gjort dig nogle erfaringer, hører jeg gerne om disse. 


Til top
Flemming Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flemming Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flemming Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 23:56
1000 tak for hjælpenSmileSmileThumbs Up
Mvh Flemming
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres