Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skjern ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Lasse B. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiskern01

Tilmeldt:: 02 Nov 2010
Geografisk: aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiskern01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skjern ?
    Sendt: 30 Maj 2011 kl. 13:02
Så skal jeg første gang til åen, men har aldrig prøvet det før så er der nogen der kunne give mig nogle tips eller ider om hva man kan gøre og hva man skal bruge ??
Fisker med flue :D
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 13:11
Hvor skal du fiske i Skjern?
Knæk og bræk
Til top
Lasse B. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiskern01

Tilmeldt:: 02 Nov 2010
Geografisk: aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiskern01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 13:17

Sorry vi skal gå på det der hedder boris og albæk

Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 13:32
Ja det er super! 
Fluer med afdæmpede farver (vandet er meget klart), en uldsok ville være et meget god bud, hvis du spørger mig.
Jeg fisker lige nu med en 13,6 fod klasse 9, med synke 5 og 3-4 :-)
Der er bare gang i åen, både i går og i dag. Har lige for få minutter siden modtaget et opkald fra min far, der havde mistet en laks på 10 kg (Borris)
Knæk og bræk
Til top
Lasse B. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiskern01

Tilmeldt:: 02 Nov 2010
Geografisk: aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiskern01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 13:43
WOOOW nu er jeg da den der er kørt lige NU :D
Okay men må indrømme jeg ikke har det vilde forstand på det lakse fiskeri men da vandet er klart skal jeg så stå et godt stykke fra vandet eller hvordan forgår det i skjern ved borris ?
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 13:49
Det er godt overalt ved Borris, bare gå stille og roligt.
Knæk og bræk
Til top
Lasse B. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiskern01

Tilmeldt:: 02 Nov 2010
Geografisk: aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiskern01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 13:54
Okay har lige ringet og bestilt fluer og liner :D ved go-fishing i haderselv så er jeg klar :D
 
Men så vil jeg sige mange tak for hjælpen og Knæk og bræk til dig :D
 
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 15:04
Hej Lasse,
selv om åen er steget lidt og har fået lidt mere tone de seneste dage, hælder jeg ligesom Haris til de ikke alt for store og alt for hidsige fluer.
 
Denne Beiss-flue med oliven vinge er ca. 4 cm lang. Fiskes den rigtig hurtigt under de nuværende forhold, er det efter min mening fint, at der trods alt er lidt farver på.
 
Vandtemperaturen ligger så vidt jeg ved lige nu på ca. 11-12 grader og laksen er genrelt mere villig til at stige op i vandet efter fluen, end tidligere på sæsonen. På den anden side vil i hvert fald jeg gerne fiske fluen relativt tæt på laksen. Linevalget afhænger af temperament og hvilke strækninger, man gerne vil fiske. Vælger du en synke 4/5 kommer du ned mod bunden på de dybe partier, i renden og ved indsnævringerne, men på de lavere partier vil du ofte hænge i bunden og i grøden.
Et kompromis, som passer mit temperament godt under de nuværende forhold ved Borris og Albæk, er en synke 1/2. Ved en vandtemperatur, som den vi har nu, har jeg haft mest succes med at fiske fluen hurtigt eller rigtig hurtigt.
Vedrørende laksens standpladser er der rigtig meget at hente i denne fremragende artikel af Jakob Sørensen med Thomas Weiergangs super flotte illustrationer:
Bedste hilsner samt knæk & bræk
Torben Thinggaard
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 15:22
Vil lige tilføje, at forfanget og fluetypen selvfølgelig også har betydning for fiskedybden. I den første del af sæsonen og når det bæser meget, fisker jeg som oftest med en kort hurtigtsynkende poly-leader og fisker derfor dybere, end hvis jeg f.eks. havde anvendt et længere monofilt forfang.
Jeg håber, at du napper en rigtig smuk laks i det vestjyske!
 
K & B
 
Torben
Til top
Lasse B. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiskern01

Tilmeldt:: 02 Nov 2010
Geografisk: aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiskern01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 15:38

Det var da god info :D som jeg da vil tage til mig og håber da også jeg fanger min første laks når jeg smutter til skjern :D

 
Knæk og bræk til jer
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 16:57
Citat: TT101

Hej Lasse,
selv om åen er steget lidt og har fået lidt mere tone de seneste dage, hælder jeg ligesom Haris til de ikke alt for store og alt for hidsige fluer.
 
Denne Beiss-flue med oliven vinge er ca. 4 cm lang. Fiskes den rigtig hurtigt under de nuværende forhold, er det efter min mening fint, at der trods alt er lidt farver på.
 
Vandtemperaturen ligger så vidt jeg ved lige nu på ca. 11-12 grader og laksen er genrelt mere villig til at stige op i vandet efter fluen, end tidligere på sæsonen. På den anden side vil i hvert fald jeg gerne fiske fluen relativt tæt på laksen. Linevalget afhænger af temperament og hvilke strækninger, man gerne vil fiske. Vælger du en synke 4/5 kommer du ned mod bunden på de dybe partier, i renden og ved indsnævringerne, men på de lavere partier vil du ofte hænge i bunden og i grøden.
Et kompromis, som passer mit temperament godt under de nuværende forhold ved Borris og Albæk, er en synke 1/2. Ved en vandtemperatur, som den vi har nu, har jeg haft mest succes med at fiske fluen hurtigt eller rigtig hurtigt.
Vedrørende laksens standpladser er der rigtig meget at hente i denne fremragende artikel af Jakob Sørensen med Thomas Weiergangs super flotte illustrationer:
Bedste hilsner samt knæk & bræk
Torben Thinggaard
Den holder!
Knæk og bræk
Til top
Lasse B. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiskern01

Tilmeldt:: 02 Nov 2010
Geografisk: aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiskern01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 17:06
kan jeg købe den et sted :D
eller er det en selv bundet flue ??
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 18:39
Hej Lasse
 
Send en PM til Torben - måske han kender én der kan binde :-)
 
Pøj pøj i Skjern.
 
Mvh
Henrik
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 18:48
Hej Haris,
 
mange tak for opbakningen Smile! Jeg håber, at din far får en ny chance og at fiskeguderne også snaret tilsmiler dig med en af de blanke, der har en nakke som Mike Tyson.
 
Hej Lasse,
 
fluen har jeg bundet og der er flere, hvor de kommer fra, hvis du er gerne vil købe.
 
Håber sørme, at du napper dig en svejsebrille-blank debut-laks! Smile
 
Bedste hilsner samt knæk og bræk til alle
 
Torben
 
 
Til top
Lasse B. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiskern01

Tilmeldt:: 02 Nov 2010
Geografisk: aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiskern01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 20:46
Jaa det håber jeg også :D det kunne da var rigtig fedt..
 
Har du en mail jeg kan bestille på :D
 
Mvh Lasse
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 20:48
Hej Lasse,
 
min mailadresse er: ttfishalot@yahoo.dk
 
Bedste hilsner
 
Torben
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 10:03
Citat: HSL

Hej Lasse
 
Send en PM til Torben - måske han kender én der kan binde :-)
 
Pøj pøj i Skjern.
 
Mvh
Henrik
 
Hej Henrik!
 
Det er nemlig rigtigt LOL
Håber, at du har det godt og er dejlig øm i fight-armen!
 
Bedste hilsner
 
Torben
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 10:52
Du kan med fordel besøge Korsholm i Skjern.
 
De har fingeren på pulsen angående fiskeriet og der kan du også købe fluer til fiskeriet.
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres