Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvordan fiskes bombarda flåd?

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hvordan fiskes bombarda flåd?
    Sendt: 28 Maj 2011 kl. 20:06
hej

nu har jeg læst lidt på et og bobarda flåd skulle være gode og effektive i put and take ikke?

hvordan fiskes den hvor hurtigt skal du spinne ind? og hvad skal der bruges af agn?
har hørt lidt om fluer, jighaler og powerbait? 

så er der noget med nogle flydende nogle synkende og nogle neutrale bombarda flåd hvordan fiskes de, fiskes de ens?
hvilken vægt klasse skal der bruges af de der bombarda flåd?
jeg har en lille stang med en kastevægt på 0- 10 gram kan den bruges til sådan en rig?


og er der nogle der kender gode steder at købe bombarda flåd og jighaler?
hvilke farver virker bedst for jer og er det evt med duft/smag?

Mvh Anders

vi ses ved vandet......



Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 20:23
En flue eller powerbait. Langsom indspinning (meget langsom)

Knæk og bræk
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 20:40
du kan fisk den på mange måder
langsom inspinning  med powerbait/naturlig agn/små blink/wobler/jighaler  
 med flue kommer det lidt an på hvilken  flue det er , er det en  med marabou hale vil det være godt med nogle ryk indtag og spin stop så fluen pulser i vandet 
du skal nok prøve dig frem  det er en god ide at bruge en blød stang så mærker man fiskene hugge  det kan være en god ide at lade fisken tag agen lidt inden der gives modhug 
 
k&b
christian t.
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 20:46
tusind tak for svar:) dejligt med et godt forum.....
hvad for et bombarda flåd bruges på denne måde? er det dem der synker langsomt eller hvordan?
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 20:59

bruger næsten  kun synkene  bombarda 

men fisker du med små blink eller går fiskene i overfladen er et flydene et godt valg
jeg har prøvet at bruge et synkene bombarda til bund fiskeri med powerbait det virker os fint
 
k&b
christian t.
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 21:00
fedt:) hvor kan disse mindre flåd købes på nettet til en god pris evt link? 
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 21:04

tja spro laver nogle der ser fine ud  der er 2 i en pakke til 30kr 

k&b
christian t.
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 21:08
jeg synes kun jeg kan finde nogle der er enten 15 eller 20 gram og det er noget for tungt til min lille stang findes der nogle mindre? gerne med link?
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 21:12
dam laver  små bombarda bruger dem selv 6g dam
k&b
christian t.
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 21:21
tusind tak for hjælpen:) tror jeg skal en tur ind forbi lionfish og se på ting og sager de har godt nok mange varer:)
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 23:19
http://fiskevenner.dk/artikler/tricks-til-ds-jighaler.html
Hvide Berkley Power grubs i størrelsen 2 tommer.
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2011 kl. 12:37
Hej Anders. Jighaler i str 2 tommer i enten hvid eller sort plejer og være rigtig godt. Jeg bruger enten neutrale eller intermediate( langsomt synkende) og jeg bruger haler uden duft
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2011 kl. 12:55
okay jeg vil købe lidt af hvert:)

Til top
Bo Graversgaard Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bgn

Tilmeldt:: 19 Maj 2010
Geografisk: Bramming
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bgn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2011 kl. 14:39
flydende bombardaflåd. 3-4 meter forfang . flue, powerbiat med et lille split havl ca 40-50 cm fra krogen. samme hvis du bruger jigh/gummidyr. langsom indspinning(for det meste)
 
det virker knæk&bræk
Til top
Peter Hviid Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ns_ Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ns_ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2012 kl. 00:24
3-4 meter forfang :O

for mig som ikke normalt fisker med bombarda lyder et så langt forfang noget vildt og svært at kaste med ?
Mvh
Peter!
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2012 kl. 00:42
3-4 meter forfang er helt normalt ?
man siger gerne halvanden gang stangens længde.
men kortere kan også gøre det. men de lange forfang gør at selv de sky fisk nemmere hugger :-D
Til top
Erik Otto Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
erikotto Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér erikotto Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2012 kl. 06:53
Nå Anders virker fluerne ikke ? Jeg har prøvet bombarda flydende og løs på linen med en blød dup mellem den og forfang . Men bedst har for mig været et klemmehagl  50-75 cm fra krogen, som enten har været powerbait m. glimmer, men også en flue som har opdrift dur. Simpelt og effektivt og kaster langt. Min stang må kun kaste 7gr.
Erik
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2012 kl. 06:56
3.4 meter forfang er slet ikke nødvendigt heller ikke hvis det er sky fisk,jeg har aldrig brugt mere end ca 2 meter og ingen splithagl når jeg bruger fluer.
 
De her bombarda er fantastiske når det gælder ul fiskeri og bombarda
 
Til top
Bo Christian Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianH

Tilmeldt:: 25 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 13:07
Noget af det vigtigste er at rulle powerbaiten til en lille pølse med spidse ender, og skjule krogen godt indeni..  2-3 m forfang, og ultra langsom indspinning.. når hugget falder gives lidt line, og derefter modhug..
K&B Streamwalker
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 17:58
Selve flådet er sku lidt hip som hap når det bare er til put and tak imo...

Bare smid SG Nails på i hvid - kobber og sort så er der sku nærmest fangst garanti 

Thumbs Up

Absolut noget af det giftigste efter bombarda til opdrætsfiskene i putten :-)
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 18:23
Jov erik som du kan se er det en rigtig gammel tråd og jeg har ikke haft en spinnestang med det sidste år:) og du kan lige tro fluerne virker jeg har indenfor de sidste 10 ture ikke haft en tur med under 2 fisk og et par af turene har været med 4 fisk så det virker sku rigtig fint:)  en tur er 4 timer :) har ikke haft en nultur i år og har haft en del ture:) udelukkende fluegrej klasse 3-4 :)
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Erik Otto Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
erikotto Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér erikotto Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 19:02
Hej Anders jeg havde godt nok ikke set datoen på de første indlæg Ouch Clown
 
Erik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum