Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fisk / fiskepladser på tunø

 Besvar Besvar
Forfatter
Claus Jakobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Clausj

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Geografisk: Silkebirg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clausj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fisk / fiskepladser på tunø
    Sendt: 27 Maj 2011 kl. 12:00
Hej lystfiskere

Jeg skal på weekend ophold på tunø i denne weekend og skal selvfølgelig have min fiskestang med. Er der nogen der har været på tunø for at fiske ?

Jeg fisker med spinne stang , jeg har taget blink, sildeforfang og fladfiskeforfang i tasken samt sandorm, jeg satser på der er måske er sild, hornfisk , fladfisk og evt nogle havørreder.
Er der nogen der kender nogle gode pladser derovre ?

Mvh Claus
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 12:40
Til top
Claus Jakobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Clausj

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Geografisk: Silkebirg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clausj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 12:57
Tak skal du have :)
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 13:39
Det var så lidt Smile 
God tur!
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 14:19
Hej Claus
 
Jeg har sommerhus på Tunø's vestigste ende ved Stenkalven og fisker selvsagt meget derovre. Et dejligt fredsfyldt sted at fiske og med fine chancer for at støde på havørred og hornfisk.
 
Jeg fisker mest ved Stenkalven og så på den SV vendte kyst under Sønderklint. Der er dog fine fiskemuligheder og chancer for fisk øen rundt. Du er dog uheldig med vejret denne weekend da lover lover temmelig frisk vind fra SV. Du skal ikke regne med at kunne fiske på den sydvest vendte side af øen da kysten her, har meget nemt ved at mudre op  
 
Fiskeri efter sild er der ikke noget af men du kan fiske med sandorm og bundsnøre ved havnen. Her fanges ind imellem en fladfisk.
 
Vil du fiske med blink denne weekend må du holde dig til den østligste spids (revet ved teltpladsen) og så nordkysten ind mod skoven. Dette er et udemærket stræk hvor du ikke behøver at vadefiske. Fra skoven hen mod Nørreklint bliver det dog lavvandet og her er et par waders nødvendige. Under selve Nørreklint er kysten rigtig fin, men færdsel på stranden er forbudt her i maj-juni pga ynglende tejster.
 
Men strækket fra teltpladsen og hen til skoven er et ganske udemærket stræk.
 
Knæk og bræk derovre
Peter
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 14:43
En super fin og detaljeret beskrivelse. Den blev straks ført ind i arkivet her hos mig. Mange tak, Peter!
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk
 
Torben Thinggaard
Til top
Claus Jakobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Clausj

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Geografisk: Silkebirg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clausj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 22:10
Hej Peter ..

Tusind tak for hjælpen , det var lige netop sådan en hjælp jeg søgte!
Jeg har godt lige set vejr udsigten og det ser ikke lovende ud men jeg må i regntøjet og ud med bundsnørre og sandorm , også evt et blink alt efter humøret ;)
Glæder mig til at komme ud og udforske øen i morgen.

Mvh Claus
Til top
Claus Jakobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Clausj

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Geografisk: Silkebirg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clausj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2011 kl. 13:32
Hejsa

Så er jeg hjemvendt fra en dejlig weekend på tunø , det er en fantastisk ø ! Jeg var dog ikke så heldig med fiskeriet , jeg mødte ingen hornfisk og hø , så jeg fiskede for det meste med bundsnørre efter fladfisk .. Men det eneste jeg fik ud af fiskeriet var en enkelt krabbe og frisk luft :) vejret var desværre ikke til det men jeg havde ellers muligheden for at komme med ud på en lille båd, men det tilladte vejret desværre ikke , det må blive næste gang .

Mvh claus
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres