Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Farve og type af fletline?

 Besvar Besvar
Forfatter
Marianne Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søulken

Tilmeldt:: 16 Feb 2011
Geografisk: Eskebjerg
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søulken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Farve og type af fletline?
    Sendt: 25 Maj 2011 kl. 22:29
Hej alle.
Har altid selv brugt nylon-line, men vil nu prøve en fletline, da det skulle være MEGET bedre. Men der er jo mange farver og typer, så hvad skal man dog vælge. Har fundet en line, der hedder Lima spectra extreme braid, er det en ok line, eller er der nogle der kender den? Og hvad farve er bedst? Håber der er nogle, der er klogere end migLOLLOL 
Skal bruge noget til kystfiskeri og noget til trolling/bådfiskeri.
KNÆK OG BRÆK TIL ALLE!
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2011 kl. 23:03
powerpro er det mest holdbare, stille og letkastende jeg har prøvet, jeg foretrækker den hvide.
jeg køber den helt konskevent på ebay, så er det ca 0,40 kr/meter
mvh hcg
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 09:26

Valget af fletline er efterhånden også blevet et spørgsmål om religion, og der er rigtig mange forskellige mærker at vælge imellem.

Det er også et spørgsmål om smag og behag, for nogle liner er stive og nogle er bløde.
 
Jeg kender ikke den line du omtaler, men prøv den og se om fletline i det hele taget er noget for dig.
 
Mine personlige erfaringer med disse liner omfatter Fireline, Power Pro og Spiderwire Invisibraid, alle er gode og gennemprøvede mærker med hver deres faste skare af tilhængere.
 
Fireline mister med tiden den coating der beskytter fibrene, og den får derfor et gråligt udseende, uden at det dog betyder det store for linens egenskaber, men mange bryder sig ikke om dette.
Jeg vil stadig mene, at det er en god allround fletline.
 
Power Pro, 0,15 mm, som er den jeg har brugt, har en overfladestruktur der giver støj under indspinning, såfremt man bruger stænger med titaniumløberinge. Bruger man stænger med almindelige SIC-øjer er der ingen problemer. Linen bliver også "træt" at se på efter nogen tids brug.
 
P.t. bruger jeg Spiderwire Stealth Invisibraid, og denne line er ekstremt holdbar, og jeg har efter et års brug endnu ikke noget dårligt at sige om denne line.
 
 
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 09:53

Hej Marianne

 
Valget af mærke på fletline er nok et spørgsmål om temperement og det du skal koncentrere dig om her til at starte med er hvor mange penge du vil ofre på linen og så om den skal være "flad" eller rund ...
Til spinne fiskeri vil jeg vælge den runde og kan klart anbefale dig Penns line som ud over at være den stærkeste på markedet dog også er den dyreste men holder med garenti også længst..line diameter omkring 0,12 er her at foretække igen alt efter hjul str og type af fiskeri
Til trolling fiskeri ved jeg fra flere at de fisker med "flade" liner på deres Diawa SG 47 som er det suveret foretrukne hjul mærke pg linetælleren på hjulet ...
line diameteren skal også være gearet til tungere fiskeri og have en brudstyrke på omkring 20kg +
 
I begge tilfælde gælder det om at fiske med noget løsere bremse end du normalt er vant til at fiske med nylon hvor der jo unægteligt er mere elastik i linen end spundne liner så for ikke at miste fisken i hugget ved simpelthen at trække krogen ud af munden på fisken pga den direkte kontakt til krogen og dermed fisken
/Søder
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 12:40
jeg er også tilhænger af spiderwire invisibraidThumbs Up
 
fireline, syntes jeg ikke om.
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 13:08
Spiderwire invisibraid og ikke mindst stealth..
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Morten Lehmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Lehmann Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Søborg
Status: Offline
Beskeder: 145
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Lehmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 13:15
Sufix 832! Fletline med Gore-tex. Hvor fedt er det ikke!!
 
Har haft den med på kysten hele foråret, og den har fungeret fortrinligt. Den bedste fletline jeg har prøvet til dato.
 
Se på linket hvor godt den virker! Wink http://vimeo.com/17372516
 


Redigeret af Morten Lehmann - 26 Maj 2011 kl. 13:18
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 13:29
PowerPro moss green, eller en hvid en :-)
Knæk og bræk
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 13:31
Citat: Morten Lehmann

Sufix 832! Fletline med Gore-tex. Hvor fedt er det ikke!!
 
Har haft den med på kysten hele foråret, og den har fungeret fortrinligt. Den bedste fletline jeg har prøvet til dato.
 
Se på linket hvor godt den virker! Wink http://vimeo.com/17372516
 
Haha Clap
Knæk og bræk
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 13:45
Fireline, blev jeg aldrig gode venner medAngry.
 
Power Pro 0,15 får mine varmeste anbefalingerThumbs Up
 
Men også denne, som sidder på mine hjul lige nu i 0,08mm & 0,15mm får varme anbefalinger med på vejen! http://www.effektlageret.dk/product/superline-stren-microfuse-270-meter-1495/
 
MVH frank
Til top
Anders Bo Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
prezio86

Tilmeldt:: 25 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér prezio86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 14:48
Jeg har lige skifet mine powerpro line ud på samtlige hjul. Super god og stærk line, men nøj hvor er den grov i overfladen hvilket medfører larm på i stangøjerne samt hjulpet. Er nu gået over til Surfix 832 som jeg efter et par ture i Skjern samt ved kysten finder langt bedre på alle punkter end powerpro. Dog kan jeg ikke udtale mig om holdbarheden endnu efter så få ture.
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 15:24
Hej.
Penn International er superstærk og føles næsten lige så glat og hård som en nylonline.
Desværre er prisen også høj, den kan muligvis findes til en god pris hvis man leder lidt.
Mht. farve, så foretrækker jeg den gule, da den er synlig ved næsten alle lysforhold.
 
Mvh.  IJ
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 15:37
mht. farven kan du sætte en stump nylonline i spidsen, så behøver du ikke bekymre dig om fletline nu har en forkert farve til den pågældende dag... det har jeg set flere gøre, er dog ikke selv røget på den endnu.. er forøvrigt tilfreds med min power pro line..
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 17:16
limaen kender jeg ikke.
jeg går med Sufix 832 og en 0.28 flourcarbon spids på 1,5 meter det er en fatastisk line det bedste jeg har prøvet til dato. god slid styrke minimal støj i øjerne ligger perfekt på spolen om jeg går med bomba, blink eller agnfisk  
Til top
Marianne Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søulken

Tilmeldt:: 16 Feb 2011
Geografisk: Eskebjerg
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søulken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2011 kl. 09:04
Hans Graversgaard.
Tak for dit indlæg. 0,40 kr./meter ??? Lyder BILLIGT !
Hvordan handler man egentlig på ebay, og hvor stor er spolerne, man køber.
På forhånd mange tak.
Mvh.Thumbs Up  
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2011 kl. 10:30
Citat: Søulken

Hans Graversgaard.
Tak for dit indlæg. 0,40 kr./meter ??? Lyder BILLIGT !
Hvordan handler man egentlig på ebay, og hvor stor er spolerne, man køber.
På forhånd mange tak.
Mvh.Thumbs Up  
Knæk og bræk
Til top
Troels Kaa Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
holsteinkaa Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér holsteinkaa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2011 kl. 14:34
Hej

Jeg har lige bestilt Suffix 832 Neon Lime 20lb (0.15mm) 270 meter hjem. ca 180 dkk.

De har også tilbud på Spiderwire Steath 270meter til 21$
Til top
Mikkel Steen Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mikkelpedersen

Tilmeldt:: 16 Apr 2013
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkelpedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2013 kl. 10:55
Troels skulle du ikke betale told?
Til top
janelne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janelne

Tilmeldt:: 30 Sep 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2013 kl. 13:03
Citat: Greg

Fireline, blev jeg aldrig gode venner medAngry.  
Hvad var problemet?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres