Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Porto webshop

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Porto webshop
    Sendt: 25 Maj 2011 kl. 20:55
Hvis man bestiller f.eks

2 pakker flash
1 bindetråd

Og portoen man betaler er 59 kr,-

Og modtager pakken/ brevet. Så er der for 15 kr frimærker

Hvor er resten af de 44 kr ...???
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Flemming Miller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
DK_Miller Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DK_Miller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2011 kl. 21:01
På bundlinien Clap
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2011 kl. 21:17
Nogle forretninger tager osse et beløb for at finde tingene på lager, pakke dem og sende det afsted.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2011 kl. 21:23
sådan er det når man handler på nettet  hvis i ikke vil gi det så gå til den lokale der er mange fordele ved at komme der  kommer man tit nok så for man endna rabat og en god snak 
k&b
christian t.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2011 kl. 21:34
Pakning og afsendelse af varen er jo ikke gratis, det er der i det hele taget ikke meget der er.

Der er iøvrigt ikke noget forkert i at tjene penge
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2011 kl. 21:42
Afhænger vel af, hvad man kaldet det? Skrives der "porto" forventer jeg, at beløbet stemmer overens med den faktiske porto.
Står der derimod "forsendelsesomkostninger" er det okay udover frimærkerne at tage for emballage osv.
 
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2011 kl. 21:50
det skræmmende er så bare at bestiller jeg 3 poser egg yarn på nettet koster det 59 i forsendelse..

ringer jeg og bestiller koster forsendelse langt under det halve..

eksemplet her er fra korsholm...
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2011 kl. 22:13
Hvordan havde du forestillet dig at webshoppen skulle kende portoen på det du bestiller? Hvis de opkræver en fast pris så er der ikke noget at være i tvivl om.
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2011 kl. 22:23

Handler netop osse 95% af mine ting ved den lokale. Hvis han ikke har det, så får han det hjem. Jeg slipper for portoen, og får stadig vare så den matcher den billigste webshop i dk, og tit lidt under. Se, det får man ud af at støtte de lokale,Wink

Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2011 kl. 22:52
Jeps fik min lokale  til og sende et multihjul jeg købte brugt her inde som var defektsendte det  til rep. og han tog kun prisen fra abu   ikke noget for at sende det af sted så er den lykkelige ejer af et hjul der er som nyt der blev skiftet 5 dele  og lavet service med olie og fed  sendt til Sverige for 300kr
 
k&b
christian t.
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2011 kl. 23:40
Hvis webshoppen er bygget op omkring eks Dan Domains skabelon kan man ind dele forsendelsen efter vægt,men det kræver at man indtaster vægt ved hver enkelt vare..... Nej Tak

Jeg betaler sjælendt en formue for fragt,køber man der ofte trækker de gerne mindre Thumbs Up

/Esben
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 07:35
ja det er vel en simpel måde at tjene lette penge på, og så er det let for firmaerne at håndtere.
 
jeg undersøger da altid selv total priser inkl fragt på webshop varer, inden jeg handler, og samligner med priser fra min lokale biks.
 
for det meste, hvis det er små ting, bruger jeg den lokale.
 
men, ellers handler jeg gerne i udlandet, hvor f.eks UK, tit har billigere fragt end de danske webshops, samtidig med at prisen på varen også er billigere. 
 
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 07:40
alt efter hvordan en given shop fungerer, så skal de jo også bruge emballage, og f.eks tid på at køre på posthuset og aflevere pakker.
 
har de så 10pakker om dagen, er det 440kr= en time til at pakke og aflevere på posthuset, inkl emballage.
 
 
man kunne omvendt, spørge, hvad der retfærdiggør, at nogle grejshops, sælger en vare til ekstremt høre priser kontra andre...   tja, det er vel et spørgsmål om hvor meget man mener man ska tjene på de enkelte ting.  nogle sælger få varer til højere priser, andre vil hellere sælge mange varer, til lavere priser.
 
og husleje, etc spiller vel også ind der...
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 07:41
Forklaringen er selvfølgelig at det ikke er muligt at fastsætte portoen på alle ting uden at noget er for dyrt og andet er for billigt. Den med inddeling efter vægt passer heller ikke helt, for det kommer an på hvordan pakken bliver afsendt.

Nu er det sådan at du har accepteret portoen da du købte varen og du kunne på det tidspunkt have afvist handlen hvis du ikke var tilfreds.
Og om det bliver kaldt porto eller forsendelse omkostninger er vel et fedt, du skal betale det samme uanset hvad. ;-)

Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 07:50
Jeg kan virkelig ikke få øje på, hvad problemet er? Hvis man er utilfreds med de omkostninger, som er forbundet med handelen, så finder man bare et andet sted at handleWink
 
Det´letThumbs Up
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 07:54
nu er jeg så en af dem der bor lidt ude på landet... så skal jeg bestille fra fx go-fishing så giver jeg måske 50 kr i forsendelse... så må man bare samle lidt sammen inden man bestiller... - skal jeg køre derind i bil kommer jeg ikke voldsomt langt for de 50 kr alligevel...
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 08:09
Citat: qwer

Forklaringen er selvfølgelig at det ikke er muligt at fastsætte portoen på alle ting uden at noget er for dyrt og andet er for billigt. Den med inddeling efter vægt passer heller ikke helt, for det kommer an på hvordan pakken bliver afsendt.

Nu er det sådan at du har accepteret portoen da du købte varen og du kunne på det tidspunkt have afvist handlen hvis du ikke var tilfreds.
Og om det bliver kaldt porto eller forsendelse omkostninger er vel et fedt, du skal betale det samme uanset hvad. ;-)

Synes du virkelig, det er et fedt???

Det gør jeg bestemt ikke - for mig handler det om troværdighed!
Jeg har prøvet at betale 25 kr. til "emballage". Jeg accepterede, men blev sgu noget muggen, da emballagen var en aflagt ølkarton fra Fleggaard og lidt tape.
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 09:36
Citat: qwer

. Den med inddeling efter vægt passer heller ikke helt, for det kommer an på hvordan pakken bliver afsendt.


Du kender åbenbart ikke meget til emnet omkring opbygning af sådan et system......
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 10:17
Hvis man tager udgangspunkt i det pågældende tilfælde, så er der vist ingen uenighed i at betale 44,- ekstra for at få sendt et brev, er liiiige til den gode side.

at forhandleren skal gå ud bagved i sin butik, for at hente sin vare, for derefter at pakke den ud til mig, og så smide den ind til mig på disken, tager han jo ikke 44.- (eller mere) for.

og de fleste (der skal nok være nogen der ikke gør det), e-shops forhandlere har en aftale med Post DK, GLS, UPS osv., om at de kommer som minimum 1 gang om dagen til deres dør .. så nej, de skal ikke selv til at køre på posthuset for at aflevere varen.

44,- for at få sendt 2 poser flash, og 1 rulle tråd er helt klart i overkanten. Hvis e-shop'en ikke kan skelne på vægt eller lign., og derfor har en fast pris på fragten, så forhandleren været snu, hvis han lige havde smidt en ekstra lille ting i pakken som kompensation .. så er han sikker på at han kunden handler hos ham næste gang.

My input!!
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 10:27
Der er ikke mange der har aftaler med mindre de virkelig sender mange breve eller pakker ....Det er sygt mange pakker og breve der skal sendes før det kan lade sig gøre og lave en aftale .....
De fleste webshops kører enten på vægt eller fastpris  .... det er svært og skelne hvad som sendes ..... og ja nogle gange kan det betale sig og andre gange ikke  ...
Er der dage hvor der måske er mange pakker er jeg sikker på at indehaveren IKKE begynder og se på hvad folk bestiller og så lægger en lille ekstra ting i ..det kan simpelthen ikke betale sig  ...
Jeg har tit lagt et forfang eller et par ekstra fluer eller andet  i pakkerne  jeg sender , men jeg har heller ikke store bunker af pakker .... tit får mine kunder en rabat som gør at fragten kan gøres lidt mindre  ......
 
Steen
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 10:44
Citat: flycast

Hvis man bestiller f.eks

2 pakker flash
1 bindetråd

Og portoen man betaler er 59 kr,-

Og modtager pakken/ brevet. Så er der for 15 kr frimærker

Hvor er resten af de 44 kr ...???
Jeg undre mig over, at man kan finde på at købe så få varer, medmindre man altså virkelig stod og manglede det der flash - og hvis man virkelig stod og manglede det der flash, så er det vel ligegyldigt at betale en overpris på 44 kr (overprisen blive med garanti brugt til webshop ejerens nye projekt; at skrive en bog med titlen: Porto - vejen til den første million).
 
 


Redigeret af Stone05 - 26 Maj 2011 kl. 10:45
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 10:49
Citat: Rådhede

Jeg kan virkelig ikke få øje på, hvad problemet er? Hvis man er utilfreds med de omkostninger, som er forbundet med handelen, så finder man bare et andet sted at handleWink
 
Det´letThumbs Up
 
Hej
 
Forbløffende at den smule porto kan være genstand for så megen debat. Løsningen ligger da lige for. Enten køber man noget mere, eller også gør man som det indlæg jeg citerer fra.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 11:07
Hej Karsten
 
Uagtet så er prisen, et 100 gr frimærke a 16,00 kr, samt en boble kuvert a 10,50 = 26,50 ialt. 
 
Hvis kunden skal betale for en tur på posthuset, er det for langt ude i hampen.
 
Ole 
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 11:19
Steen T@ Det er også en super måde at gøre det på, stor respekt for det.
Steen K@ Hvis man ikke skal bruge mere, så er det vel fair ? Jeg har da tit bestilt nogle få varer fra Korsholm, bare fordi jeg så at det så spændende ud.
Karsten@ Alt herinde kan jo blæses op, burde ikke komme som en overraskelse! :-)
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 12:38
tja, hvis der er nok kunder der betaler, så ville jeg som webshop ejer heller ikke ændre på det.  hvis kunderne derimod,  kontaktede mig(f.eks istedet for at skrive om det på et forum) så ville jeg da nok overveje det.   men, omvendt skal man jo tjene penge på et eller andet som webshop ejer. 
 
kan ikke se noget problem i at kunden betaler for turen til posthuset.  det gør de jo uanset om fortjensten er kaldt porto eller lagt i prisen på varerne.
 
når alt kommer til alt, så er det jo ikke en gavebod.
Til top
Jan Hagen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JH

Tilmeldt:: 24 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 180
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 14:58
Jeg har fuld forståelse for Claus og hans undren over, at porto ikke svarer til det oplyste og betalte inden købet- tror ikke så meget det handler om en forskel på kr. 44.

Jeg mangler helt forståelse for de debattører der skriver, at det vel ikke er forbudt at tjene penge, at sådan et beløb kan give anledning til debat, find et andet sted at handle m.v. Det handler vel mere om hæderlighed og ordentlighed - altså måden man tjener penge på og korrekte oplysninger. Kan en webshop ikke på forhånd oplyse den korrekte porto, må man efter min opfattelse oplyse herom forinden købet, således man som køber ved, at der kan blive tale om en overbetaling.

For mig handler det om, at sælger giver korrekte oplysninger, således køber ved præcist, hvad man køber og på hvilke vilkår.

Hos Grejbiksen i Silkeborg bliver man også forbavset, når man køber der. Man modtager ikke det bestilte og når man så reklamerer over dette, skal man nu selv betale for porto, emballage samt påtage sig risikoen for varer, man ikke har bestilt ved returnering.

Dette bliver man selvfølgelig også forbavset over, Det virker som om, der findes proffessionelle handlende der ikke aner hvad ordentlighed og hæderlighed er for noget.

For mig er der ingen tvivl - laver man en aftale om, at porto koster et beløb - så er det fordi det koster portoen og man ikke senere erfarer som køber, at det ikke er tilfældet. Ellers virker det som om, at den handlende ligefrem søger at handle og tjene på portoen. Vil webshoppen beregne sig et ekspeditionsgebyr udover porto skal man naturligvis oplyse herom inden købet.

Det handler således om, at man som køber ved præcist hvad man køber - vel og mærke inden købet - således man kan vurdere, om det er noget man kan acceptere. Men desværre findes der enkelte webshopper, der kører med det omvendte princip - man erfarer først efter købet og det er ikke ok efter min opfattelse.

Det er efter min opfattelse heller ikke lovligt, at oplyse en porto, der væsentlig afviger fra de faktiske udgifter.

Så moralen er, at man skal se sig godt for og vælge sin webshop med omhu eller handle hos den lokale, som flere da også foreslår. Det har jeg lært på den hårde måde og kunne ikke drømme om, at handle hos Grejbiksen i Silkeborg.

Det har altid undret mig, at enkelte sælgere ikke er i stand til at oplyse de faktiske handelsbetingelser inden handlen - men forgiver noget andet - uanset om det handler om porto eller returnering af varer, man ikke har bestilt.

Derfor synes jeg det er fint, at Claus gør opmærksom på de faktiske vilkår hos den pågældende webshop, således vi andre kan vurdere om vi vil acceptere disse og lægge vores penge der. Men det burde vel være forretningen der oplyste herom og ikke en undrende kunde?

Jan
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 15:51
Jeg tilhører dem der også en gang imellem undrer mig over forsendelses priser, det er korrekt at shoppen skal bruge en papkasse, finde varen på lageret og transportere den på posthuset, men de udgifter er vel en del af det forhandleren tjener på sin vare, når han kalkulerer en pris på f.eks et blink skal han jo kalkulere med at hans fortjeneste skal dække, lønninger, husleje, el, forsikring samt kontormaterialer til f.eks pakning af varer.. så når f.eks GOFI tager 49kr i forsendelse for en bog, og kuverten er stemplet med 15 kr.. ja så undres man.. men helt korrekt, man kan jo bare lade være med at købe.. men man kan stadig undre sig :-)
 
 
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 16:55
det bliver ikke mere lokalt end nettet butiken står i min stue. jeg har et par gange oplevet at blive "vurderet" som køber. i den henseende at man står i slidt arbejdstøj så har man nok ikke råd til at give 4000 for et hjul Dead. det går således til jeg går ind efter at have været i haven og vil gerne købe et penn vsx som jeg har set mig lun på men den flabede snothvalp finder et ambasadeur 10000 mod. kina med ordrene "det her rigtig godt til havet". da jeg så insistere på at jeg vil have et Penn så få jeg svaret "du ved godt det koster 3 gange så meget ikke" hvor efter han så går til en anden kunde, og jeg står tilbage uden hjul og med en ufattelig lyst til at smadre hans butikskarriere og der efter kyle hvalpen ud af vinduet. men jeg besinder mig og tager de 15k jeg plejer at handle for årligt et andet sted hen. TAK FOR HANDLEN.Clap
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 16:56
måske skal jeg klippes før jeg kan handle lokaltCensored
Til top
JC Skafsgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
wildfishing

Tilmeldt:: 21 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wildfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 17:18
Kan ikke se hvorfor forsendelse skal være en ting og diskuter, man kan jo bare lade være med og handle på nettet også evt tage sin lokale grejforretning eller købe nok over nettet så man ikke skal betale forsendelse. Jeg bor i Jylland og handler meget på Fyn og Sjælland det jeg skal bruge i brændstof på og kører dertil er MANGE gange dyrer end forsendelsen på det jeg køber. Så man kan jo evt overveje og købe stort ind istedet for 2-3 små ting som ikke kan betale sig sikkert i sidste ende.
wwww.wildfishing.dk
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 17:40
Hvorfor forholder folk sig ikke til essensen: porto er EN ting. Forsendelsesomkostninger en hel anden?!?!
Drejer sig hverken om hvad benzin koster, tsunami i Japan eller mudderkliren som trues af udryddelse!
Hvis en vare er angivet til salg "+porto" er det gudhjælpemig ikke et spørgmål om man bare kunne have købt noget mere, handlet et andet sted eller burde finde sig en anden hobby.
Porto er porto så forstår fint harmen over at betale 59 i porto når den kun andrager 15 kr.
Hvis folk herinde af forskellige årsager begynder at diskutere slid på fodsåler, sultne børn og hvad ved jeg, så burde der reelt stå "+ejers efter forgodtbefindende honorar med videre"
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 17:44
Citat: JH

Jeg mangler helt forståelse for de debattører der skriver, at det vel ikke er forbudt at tjene penge, at sådan et beløb kan give anledning til debat, find et andet sted at handle m.v.
 
Og jeg mangler helt forståelse for, hvorfor man ikke bare kan finde et andet sted at handle - bare kig på udbuddet i fanen til højre her på siden.
 
Det rykker jo ikke noget at bitche over det her på siden, hvilket du jo i hvert fald burde kunne nikke genkendende tilWink
 
Er man utilfreds med omkostningsniveauet eller foretningspolitikken, så vend da butikken ryggen, der er sgu da masser af andre skorstene der ryger.
Til top
Jan Hagen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JH

Tilmeldt:: 24 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 180
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 23:23
Jeg har lidt svært ved at forholde mig til Ole Råhedes indlæg. Her synes budskabet at være, at hvis du er utilfreds - så vend forretningen ryggen og find en anden. Jeg kan ikke se, hvilke problemer dette skulle løse. Ole Råhede mener også, at det ikke rykker noget, at bitche over en anderledes porto end oplyst.

 Jeg går altså mere ind for at forebygge frem for at helbrede. Forebyggelsen består i, at forhold man undrer sig over, kan diskuteres og oplyses. Man kan høre andres mening m.v samt ikke mindst erfaring på området.

Så den der med at vende ryggen til er nok det nemmeste i verden, selv om Ole kører med slogan om, at det er så simpelt at være klog. Så den der med, at hvis du bliver kørt ned i et fodgængerfelt, så lad være med at brokke dig og prøv i stedet et andet fodgængerfelt næste gang - tror jeg ikke på.

Så igen - lad os forebygge - det gør man ved at oplyse og diskutere. Jeg mener ikke man skal vende ryggen til og tilbage er så også, hvad skal man egentlig ellers bruge et forum til, hvis det ikke er, at høre andres mening og erfaring indenfor fiskeri og handel på nettet.

Med andre ord - jeg er mere til at sætte et røgfilter på de skorstene, der giver en særlig forurenende dunst fremfor bare som Ole er inde på, at vende ryggen til den sorte sky og se på de mange lysegrå i stedet. Men sådan er vi da heldigvis så forskellige.Shocked

Jan
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 00:01
Der er flere som fejlagtigt tror og gentagende gange skriver at der er krævet en anden porto end der er opgivet. Det er der på ingen måde.
 
Læs og forstå !!
 
Forretningen har opgivet en porto på 59.- og har opkrævet et beløb på 59.-
Hvor er det lige at de har gjort noget forkert?
 
De har også krævet en pris for varen og havde deres indkøbspris stået på den så ville der også have været en difference. Hvordan faen skulle grejbutikken ellers tjene penge?
 
Kunden HAR godtaget at betale 59.- i forsendelse fra start, og havde han været utilfreds med dette beløb kunne han have undladt at gennemføre handlen.
 
Gud faderbevars der sidder nogle smålige folk her inde.
Mon nogle af jer arbejder gratis?
 
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 05:48
Citat: JH

Jeg har lidt svært ved at forholde mig til Ole Råhedes indlæg. Her synes budskabet at være, at hvis du er utilfreds - så vend forretningen ryggen og find en anden. Jeg kan ikke se, hvilke problemer dette skulle løse.
 
Med andre ord - jeg er mere til at sætte et røgfilter på de skorstene, der giver en særlig forurenende dunst fremfor bare som Ole er inde på, at vende ryggen til den sorte sky og se på de mange lysegrå i stedet. Men sådan er vi da heldigvis så forskellige.Shocked

Jan
 
Jeg ved ikke hvad du selv synes du fik ud af dit stand-off med en grejforretning, ud over alvorlige lommesmerter - se, det er noget som JEG har svært ved at forholde mig til.
 
Det var et dyrt røgfilter du der fik sat på en af skorsteneneWink
 
Fidusen med at finde et andet sted at handle er brugt i vide kredse, det virker på sigt, men ok, sådan er vi da heldigvis så forskelligeWink
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 06:37
Denne sag er på grønsen til svineri. 44 kr for at finde og pakkede 3 småting?  Det er jo i virkeligheden ren prisforhøjelse.
Men rigtigt sådan er det på netter, de fleste kunder g
r efterfølgende ikke noget ved det, så sælger tager chancedn.
Private er da gode til at efterligne. Vandt for en tid siden en auktion her på sitet. Porto var 15 kroner og så skulle jeg give 10 mkroner for en boblekuvert, efterfølgende sendte sælger så varfen til mig i et stykke bøjet brugt papkasse????
Ja-ja...
/frede
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 07:37
jeg kan da sagtens følge jer, selvom jeg mener det er flueknepperi. for inden købet, har han jo godkendt hvad portoen sku være.
 
hvis køber på forhånd, havde kontaktet webshoppen på tlf, pg spurgt om det ik var lige i overkanten med den porto på en vare som sendes som et 16kr brev, så tror jeg godt jeg ved hvad han havde fået portoen til.
men, istedet, bitches der på et net forum(og det er saføli også det, forum blandt andet er til)  MEN, jeg synes da køber skal kontakte webshoppen istedet, tror altså de fleste sælgere, er villige til at "handle"....  Wink
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 13:47
jeg må sige der er nogen gode input mm.

forstår bare stadig ikke

køber f.eks 1 pakke kroge til 100 + porto på 40 kr.- ialt 140

på den lille kuvert der kommer, står der 8.50 i frimærker

mmhhh, fed fortjeneste på fragt, jeg ville oprette en webshop
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 14:00
Selvfølgelig skal forhandleren tjene sine penge, derfor bla et "skjult gebyr" oven i portoen, hvilket i og for sig også er forståeligt nok.
Men hvis man nu mødte op i forretningen og gjorde sit køb der, så bliver man da ikke opkrævet noget ekstra beløb fordi at man har beslaglagt en sælgers tid....så hvorfor egentligt ved online køb ?
Nu er det ikke noget jeg gider at gå og blive gammel over, jeg køber masser af grej online...betaler portoen...og sparer så i stedet tid og benzin.
 
På den måde har jeg jo reelt ikke haft nogle ekstraudgifter ved købet Smile
 
Mvh
Jim.
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 14:05
Fordi de fleste online shops koster en del og få lavet og serviceret  ... og fordi det faktisk koster en hel del i gebyr  og have dankortmoduler hvor folk kan betale med deres kort  .... det skal jo også dækkes ind  ..... ja det kan lægges ind i varens pris ...men der er mange måde og gøre det på  ..... :) 
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Jan Hagen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JH

Tilmeldt:: 24 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 180
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 14:21
Nick kommer med et forunderligt indlæg og bruger udtryk som læs og forstå det. Jeg læser ikke Claus´s oprindelig indlæg som et spørgsmål om, at han har accepteret en konkret porto - men derimod hans undren over den oplyste porto og så den faktiske - specielt den store difference imellem.

Så det er spørgsmålet om det ikke snarere er Nick der skal læse og forstå. Hvis jeg kontakter en webshop og vil købe noget forfang, får oplyst det koster eksempelvis 59 kr og accepterer, vil jeg da nok undre mig, hvis jeg efterfølgende erfarer, at andre køber til f.eks 20 kr. Men ifølge Nick skal man ikke brokke sig her, da man jo har accepteret prisen. Hvad med huslejenævn der jævnligt nedsætter lejen, selv om lejer oprindelig havde accepteret kontrakten?

Man kan jo hurtigt forestille sig Nick i en taxi, betaler og dermed accepterer og senere tager den samme tur med en anden taxi til den halve pris - dette vil Nick sikkert ikke undre sig over?

Så igen - er man sælger så giv køber de korrekte oplysninger også omkring porto - så kan man jo som Nick er inde på reelt acceptere en eventuelt overpris her - det andet giver helt naturligt anledning til undren.

Hvis jeg køber noget og får oplyst fragten til f.eks 75 kr - vil jeg naturlig tillægge denne oplysning, at varen sendes forsikret og det i øvrigt koster 75 kr. Hvis man i stedet modtager en dårlig indpakket forsendelse påklistret et gulnet frimærke til 20 kr vil jeg da naturligt undre mig.

Så jeg mener helt bestemt, at hvis man oplyser, at en ydelse koster et bestemt beløb, ja så koster det altså dette beløb, må man gå ud fra som aftalt

Problemet er vist med Claus´s indlæg, at hvis man får oplyst prisen for en ydelse, så stoler man på, at dette er prisen. Jeg har således fuld forståelse for, at Claus undrer sig, når den faktisk er langt mindre end det betalte.

Det handler således ikke for mig at se, om noget er accepteret - men mere om der er givet korrekte oplysninger, hvilket ikke synes at være tilfældet.

Problemet er ordentlighed og hæderlighed og ikke så meget hvad man kan få andre til at acceptere. For år tilbage fik jeg tilbudt 400 kr af en godtroende kunde der ikke anede hvad den konkrete ydelse kostede, selv om dagsprisen var det halve. Hvad gør man så. Hedder man Nick tager man åbenbart de 400 kr. da man jo ikke arbejder gratis og hedder man Jan oplyser man, at det kun koster det halve. Sidstnævnte har jeg det godt med, da jeg nødig vil have en kunde, der gav mig 400 kr. og senere erfarer, det faktisk kun koster det halve. Det handler således om troværdighed og hæderlighed, samt den tillid andre viser en. Det lever man ikke op til efter min opfattelse, hvis man kan få en godtroende kunde til at tro på, at portoen koster en overpris. Så må man altså oplyse, at der er tale om en overpris og således give kunden muligheden for at vælge, om man vil betale denne overpris.

Min erfaring med webshopper er på nær Grejbiksen i Silkeborg, at man er meget gode til at give sådanne oplysninger, flere sender portofrit hvis man køber for over 500 kr. og ellers kører man med Postdanmarks priser. Så problemet er heldigvist ikke stor med min erfaring.

Jan
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 14:33
]
 
Jeg ved ikke hvad du selv synes du fik ud af dit stand-off med en grejforretning, ud over alvorlige lommesmerter - se, det er noget som JEG har svært ved at forholde mig til.
 
Det var et dyrt røgfilter du der fik sat på en af skorsteneneWink
 
Fidusen med at finde et andet sted at handle er brugt i vide kredse, det virker på sigt, men ok, sådan er vi da heldigvis så forskelligeWink
[/QUOTE]
Hej Ole
 
Det er tydeligt at Jan Hagen har lært af sit stunt med Benno Knappe i Silkeborg.
Havde hans holdning da den sag var i startfacen været den samme som den han nu giver udtryk for, var der nok ikke blevet nogen sag.
Så, pengene ser ud til at være givet godt ud! OuchSmile
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Morten Blichmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Salmonitis Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmonitis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 14:44
Mht at kende portoomkostninger er det utrolig simpelt. Se fx hvordan Salmonflys webshop håndterer det på vægt.
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 14:56
Jeg har lige været på korsholm hjemmeside for at forsøge at bestille en enkelt ting og bliver oplyst en fragt på 49,-
 
Lidt senere i forløbet, står der meget præcist at de 49,- udgør FORSENDELSESOMKOSTNINGER og i min optik er det lige porto & ekspedition, så jeg kan ikke se problemet. Ja gu er det mange penge for at få tilsendt en enkelt vare, men der bliver gjort opmærksom på det INDEN godkendelse af fakturaen og så kan man jo bare lade være med at handle online, hvis man ikke vil betale ekstra for at spare benzinen ned til den lokale grejpusher.
 
ps, jeg køber ikke selv småting på nettet, med mindre jeg bestiller en masse af gangen, af samme grund. Portoen er som regel for dyr.
 
MVH Frank
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 16:55

Der er faktisk rigtig mange gode input i denne tråd. Mange forskellige holdninger til en enkelt simpel ting.

Selv vil jeg poientere at En ganske almindelig ting som hæderlighed og ærlighed ikke er det der har højeste prióritet.
 
"find en anden shop hvis du ikke kan li´lugten i bageriet" er egentlig en ret grinagtig vinkel at se problemet på, bare min holdning.
 
Enhver ved jo at har man siddet længe og bestilt forskellige ting på en net shop, kommer man til "godkend" og ja..... 9 ud af 10 trykker godkendt til portoen uden egentlig at forholde sig til det , man tror det er i orden.
 
Hvis sælgeren havde en redelig og ærlig indfalds vinkel og med store typer skrev:
Porto 15 kroner
boblekuvert 10 kroner
benzin til posthus, pakning og skjult profit 44 kroner
ialt 69 kroner i pakkeafgift
Så ville mange nok se tingene helt anderledes, og se galskaben i dette system.
 
Det er jo i virkeligheden ovennævnte gebyrsystem vi er mange der er trætte af at banker og andre bruger til at skjule sig under.
/Frede
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 17:15
Citat: ljf

 
"find en anden shop hvis du ikke kan li´lugten i bageriet" er egentlig en ret grinagtig vinkel at se problemet på, bare min holdning.
 
Ok, hvori består det grinagtige efter din mening? Det er vist sådan det fungerer for de fleste.
Hvis man synes omkostningerne er for høje, eller man ikke kan gennemskue hvad man betaler for, eller noget helt tredje, så finder man et andet sted at handle.
 
Men selvfølgelig, hvis du kan overbevise butikkerne om, at de skal pinde deres forsendelsesomkostninger jf. din grinagtige vejledning, så held og lykke med det da.
Til top
Hans Peter Grønborg-Pederse Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
greenlander

Tilmeldt:: 02 Dec 2010
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér greenlander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 18:16

 



Redigeret af greenlander - 27 Maj 2011 kl. 18:17
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 18:16
Citat: JH


Min erfaring med webshopper er på nær Grejbiksen i Silkeborg, at man er meget gode til at give sådanne oplysninger, flere sender portofrit hvis man køber for over 500 kr. og ellers kører man med Postdanmarks priser. Så problemet er heldigvist ikke stor med min erfaring.

Jan

Det er sjovt Grejbiksen i Silkeborg skal med i hvert andet indlæg fra dig,blot fordi du har fået en over næsen Ouch
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 18:20
Citat: Greg

Jeg har lige været på korsholm hjemmeside for at forsøge at bestille en enkelt ting og bliver oplyst en fragt på 49,-
 
Lidt senere i forløbet, står der meget præcist at de 49,- udgør FORSENDELSESOMKOSTNINGER og i min optik er det lige porto & ekspedition, så jeg kan ikke se problemet. Ja gu er det mange penge for at få tilsendt en enkelt vare, men der bliver gjort opmærksom på det INDEN godkendelse af fakturaen og så kan man jo bare lade være med at handle online, hvis man ikke vil betale ekstra for at spare benzinen ned til den lokale grejpusher.
 
ps, jeg køber ikke selv småting på nettet, med mindre jeg bestiller en masse af gangen, af samme grund. Portoen er som regel for dyr.
 
MVH Frank


og ringer du så og bestiller får du tilsendt det du skal bruge inkl girokort og bliver kun faktureret 15-25 kr for den service..

har intet og udsætte på korsholm, har altid fået god service men forstår ikke hvorfor jeg skal betale ekstra for at bruge deres webshop og betale her og nu, frem for at få 8 dages kredit ved at give dem et ring og få tingene med girokort..

i min optik er det vel dyrere at udskrive faktura, vente op til 10 dage på at få pengene via et indbetalingskort, og tid på at svare på telefonen som vel er længere end at printe en bestilling og pakke..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 18:26
Citat: René H.N.

har intet og udsætte på korsholm, har altid fået god service men forstår ikke hvorfor jeg skal betale ekstra for at bruge deres webshop og betale her og nu, frem for at få 8 dages kredit ved at give dem et ring og få tingene med girokort..

 
Var det ikke en ide at ringe til Korsholm og få en forklaring på dit spørgsmål, de må da formodes at være de nærmeste til at svareWink
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres