Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flue efterlysning :)

 Besvar Besvar
Forfatter
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flue efterlysning :)
    Sendt: 25 Maj 2011 kl. 15:52
hej..
 
Jeg var ude og fiske for et par dage siden, søndag. Der var der en venlig fluefisker der gav mig en flue jeg skulle afprøve. Kobber flue(hjemmelavet). Den VAR fandens effektiv. Bare den dag, om aftenen fik jeg 3 og mistede 3-4 stks. Så var jeg afsted igen igår. Fangede 2 pæne havørreder over mål og så skete det trælse i at krogen knækkede. Og fluen derfor er ubrugelig.
 
Bare af kobber farve og glimmer. Den sank også stille og roligt.
 
Derudover søger jeg efter den her flue : http://go-fishing.dk/2010/09/pr%C3%B8v-en-dare-devil-og-vind/ (Dare Devil flue)
 
 
Kender i nogen der laver og sælger fluer efter behov, eller evt. en butik man kan finde der har en magen til måske?. Ville være super :p
 
På forhånd tak.
Gulvmanden Clap
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2011 kl. 16:07
Først, den den første flue kunne være Kobberbassen, eller en variant af denne.
Synkehastigheden afhænger bl.a af belastning, i form af bly-lignende belastning under kroppen på fluen.
 
Den anden flue, ja, den er lige til at gå til udfra billede, men du binder åbenbart ikke selv, så der er nok en sjæl eller tre på Forum som kan binde til dig, ellers kontakt Go-fishing, de kan også binde ovenstående fluer til dig :-)
 
Mvh Jan
 
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2011 kl. 16:18
tak for det :)
Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2011 kl. 18:18
Jeg binder gerne nogle til dig, bare sig til.

Jan
Til top
René Lodsgaard Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
RLS Avatar

Tilmeldt:: 05 Mar 2004
Geografisk: Horsens Fjord & Omegn Og Bygholm sø.
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RLS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2011 kl. 18:23
http://globalflyfisher.com/patterns/copper-bully/pic.php?id=5629

er det den flue ?
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2011 kl. 18:30
Citat: RLS

http://globalflyfisher.com/patterns/copper-bully/pic.php?id=5629

er det den flue ?
jeps det er den :)
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2011 kl. 19:35
jamen det er den nemmeste flue at binde i verden vil jeg tro... eller tæt på i det mindste.... og ja de er effektive og findes i mange varianter
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2011 kl. 21:20
Citat: Twisttmann

jamen det er den nemmeste flue at binde i verden vil jeg tro... eller tæt på i det mindste.... og ja de er effektive og findes i mange varianter
Det er det måske, men jeg har ikke noget flueudstyr til at lave det, desuden har jeg aldrig prøvet at lave en flue. Det kommer nok en dag i fremtiden, men lige nu vil jeg gerne bruge tiden på at fiske. Wink
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 00:19
Jeg kan også sagtens binde nogle kobberbasser til dig ;) send mig en mail spultz@live.dk så finder vi ud af det ;)
Tight Lines
Steffen Mortensen
<3 Love Flyfishing <3
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum