Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SH clear #7

 Besvar Besvar
Forfatter
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: SH clear #7
    Sendt: 23 Maj 2011 kl. 20:43

 jeg mangler et clear skydehoved på 17 gram er der nogen af de ærede herre og damer der er faldet over sådanne rundt på nettet. dt og wf kan også gå i mangel af bedre. på forhånd tak

Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 20:45
må heller lige indskyde at det er til dansk svensk kystfiskeri året rundt så div varmt vands hoveder er ikke så interesante
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 21:09
Hej Allan
 
Der er bl.a. følgende (som dog er helliner, hvis det skal være flydende):
 
 
Mener at Jagt & Fiskerimagasinet har haft Monic på programmet
 
Ellers må du spørge Flyco, som iflg Monic's hjemmeside er distributør i Danmark
 
Rio laver et intermediate (desværre ikke i den helt rigtige vægt)
 
 
Scientific anglers har lavet et skydehoved en gang i clear eller monocore, som de kaldte den. Findes tilsyneladende ikke mere, men kun som wf'er
 
 
Ellers prøv at ring til GoFi 66 12 15 00
 
 
Det var lige hvad jeg kunne finde.
 
God jagt
 
Lars
 
 
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 22:55
det er intermidiate. jeg søger tak for budene SA har jeg haft tidligere ikke et hit hos mig men riomax 2 (16,2 kan jeg godt leve med)og monic er absolut med på listen nu takker.
er der nogen der har erfaring med dem i koldt vand?
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 23:40
Hej Allan
 
Kan godt følge dig mht. SA monocore liner, som primært var lavet til varmere himmelstrøg.
 
Tror dog nok den nye som jeg har henvist til er til at arbejde med. Er lavet til søfiskeri, ferskvand. Kender den dog ikke.
 
Monic's liner kender jeg kun som skydeliner, men har hørt godt om dem.
 
Det nemmeste ville måske være at "kaste sig over" Fenwick'en fra GoFi.
 
Mvh.
 
Lars
Til top
Lars Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LarsR

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2011 kl. 00:51
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2011 kl. 08:12
hej allan. du skulle prøve rio skagit deres nye skydehoved system kaster helt fantastisk efter min mening kan det næsten ikke gøres bedre.mvh. leif lunde.
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2011 kl. 08:28
er skagit  ikke et 2 hånds system ?  
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2011 kl. 09:05
Citat: stingers?

må heller lige indskyde at det er til dansk svensk kystfiskeri året rundt så div varmt vands hoveder er ikke så interesante
 
S.A. Mastery Stillwater kunne være et godt bud, jeg har en i #6 og synes den opfylder kravene til en god kystline.
 
Mvh
Henning 
 
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2011 kl. 09:27
Hej Leif
 

Den må du gerne lige forklare nærmere, gerne med angivelse af linetype og vægt.

Fisker selv med Skagit linesystemer fra Rio, men altid på enten switch eller tohåndsstang. Og det er uovertruffet under visse forhold og fiskesituationer.

Glæder mig til at lære nyt

Mvh.

 

Lars

Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2011 kl. 11:15
hej lars. du har selvfølgelig ret det er også på enten switch eller tohånds jeg bruger skagit , så det er fejlagtig information til vedkomne beklageligvis.mvh. leif lunde.
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2011 kl. 13:36
no biggie leif morgen kaffen skal jo lig virke først Tongue 
jeg takker for alle inputene 2 stk er bestilt (rio/hardy)så må jeg jo bare igang med krympeflexen
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2011 kl. 13:41
Hej Allan,
 
ellers var dette måske en mulighed?:
 
 
Bedste hilsner samt knæk og bræk
 
Torben Thinggaard
Til top
Jørn Fischer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Fischer

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2011 kl. 22:20
Hej Lars
 
Leif har vel egentlig lidt ret. Jeg bruger ligeledes bl.a. Skagit liner fra Rio, og selvfølgelig også mest til switch / tohånds men - Rio har jo i lang tid forhandlet Skagit Short, som med sine 20' var tænkt som en switch / enhånds. Jeg har valgt at prøve en line på 275gr. (18gms). At der så skal lægges nogle gram til når jeg monterer en 10' versitip betyder jo ikke noget, da det jo er hovedlinen, der skal 'bære' denne overskydende vægt. Det er nok så som så med min begejstring. Jeg synes, at linen har en tendens til at flagre lidt ude i kastet, men det kan jo lige så godt være min fejl.
Men én ting er vis: Det er i hvert tilfælde IKKE en Clear line.
 
Mvh
Jørn
 
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Maj 2011 kl. 09:09
var det ikke i sidste nr af fiske-feber der stod noget om et guideline skydehoved i clear som var flydende?? et coastal eller lignende?
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 12:43
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 13:20
hej .som kommentar til intermediate clear ,har jeg en 18 grams fenwick skydehoved du godt må købe jeg har kun prøvet det på græs,så kontakt mig hvis det skulle have din interesse på tlf. 23741120 så finder vi nok en god pris.mvh.leif lunde.
Til top
Søren Messerschmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sørenlarsen

Tilmeldt:: 02 Jun 2005
Geografisk: Hillerød
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sørenlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 14:28

Hej Allan

Prøv evt. Lee Wulff Triangle Taper. Findes i en freshwater monoclear intermediate WF4-8.
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 14:56
Citat: Greg

http://www.guideline.no/9SVTFlI56n_d2Z-0ow_j1X9i_lF14lVBt6705hRrQ4j.ips?template=engWebshop;pagesize=12
MVH Frank
 
Hej Frank.
 
Hvor kan man købe ovenstående henne?
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
jeppe madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jeppe m

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Geografisk: grenå
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jeppe m Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 15:01
sportshuset http://sportshuset.eu
Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2011 kl. 17:30
guideline coastal rtg er ikke et gennemsigtigt skydehoved
har det selv og kernen er flettet og ikke af gennemsigtigt mono
 
eneste clear skydehoved jeg kender til på markedet er
fra fenwick men som beskrevet er det intermediate...
 
og så selvfølgelig monic's men som wf'r men flydende og som jeg kan se de eneste på markedet med en clear/flydende line
 
ang. coastal rtg har jeg kun 20 timer's testning med denne
så jeg kan/vil ikke gå i dybden angående dens egenskaber
kan dog sige at det er et kort hoved på 9.3 meter og hvor klumpen
sider i fronten af linen hvilket gør at det er en utrolig hurtig line på min
906 tip flex..ie timingen skal være på plads kontra en mere slatten halveret dt line/vision ace
 
mvh
CKN


Redigeret af CKN - 28 Jun 2011 kl. 17:41
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres