Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af multihjul

 Besvar Besvar
Forfatter
Steffen Würtz Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Steffen W

Tilmeldt:: 23 Maj 2011
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffen W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Valg af multihjul
    Sendt: 23 Maj 2011 kl. 20:39
Hej derude.


Jeg står og skal ud og købe et multihjul. Jeg er ny i havfiskeriet og vil gerne have lidt hjælp til valg af hjul.

Jeg har kigget på et ABU Ambassadeur 7001i og et penn som jeg ikke lige kan huske modelen på.

Er det en fordel at have venstrehånds indspoling(Jeg er højre håndet)

Prisen skal ligge på 600 - 1000 kr.

Håber i har nogen gode råd og tips

Knæk og bræk

Steffen
Til top
Rene Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rs-madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rs-madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 21:02
Hej Steffen,
 
Et 7000 passer rigtigt fint til det fiskeri i skal ud på og jeg syntes det ville være fint at starte med.
 
Hvis du bliver bidt af havfiskeriet kan det måske blive nødvendigt at opgradere, men så har du et  fint resvervehjul i dit 7000.
 
Hvis du gerne vil have et lidt "tungere" alternativ til at starte med kunne det fx. være et Shimano TLD 15 som kan fået rundt omkring fra 999,-.  
 
René
 
Edit: Mht. Venstre/højre, så er jeg af den opfattelse at det er ret ligegyldigt, hvis man ikke har en meget slap venstre (som troels).


Redigeret af Rs-madsen - 23 Maj 2011 kl. 21:06
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 21:05
Hej Steffen
 
Jeg ville nok kikke på et Shimano TLD 15, det kan ind imellem fås for omkring 1000,-
Det er med Leverdrag bremse og uden lineføre, hvilket i mine øjne gør det til et bedre pirkehjul, er det derimod kastefiskeri du er ude i er et Amb. 7000/7001 et udemærket valg. Om det er højre eller venstre vendt er et personligt valg, jeg selv er ligeglad når vi er oppe i den str. hjul, men jeg ved de små kastehjul klart foretrækker venstrehåndshjul.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Steffen Würtz Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Steffen W

Tilmeldt:: 23 Maj 2011
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffen W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 21:48
tak for svarende:)

Det lidt en vildrede med alle de muligheder, men er rart lige og få lidt hjælp fra nogen der ved lidt mere..

Hehe René, tror ikke jeg har det problem, men det vil jo vise sig;)
Til top
Niels Mouritsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Mouritsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Mouritsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2011 kl. 01:08
Jeg har en hel del hjul til havet.
Næsten hver eneste gang jeg fisker på havet, kommer mit shimano TLD 15 med, så ved jeg, at fisketuren ikke bliver ødelagt, på grund af problemer med hjulet Tongue
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2011 kl. 07:06
Hej Jeg har et TLD 15 du kan købe hvis det er det har været med på en tur og har ellers ligget og samlet støv. på spolet 400 m fireline

Det  kan du få for 800 kr + Fragt
Til top
Steffen Würtz Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Steffen W

Tilmeldt:: 23 Maj 2011
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffen W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2011 kl. 12:22
hej glen.
 
Ellers mange tak, har købt et nyt...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres