Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kroge til fladfisk???

 Besvar Besvar
Forfatter
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kroge til fladfisk???
    Sendt: 19 Maj 2011 kl. 23:00
Hej med jer.   Jeg har lånt en båd af min onkel, da han ikke rigtigt får den brugt, og ser det nu som en gylden mulighed, for ar få knægten med ud og de om vi kan finde en flad eller to. Har lidt af de "gamle" forfang med 2 kroge på til at ligge, men synes umiddelbart at krogene er lidt grove i det. Har ganske vidst fanget fisk på samme type for en del år siden, men tænker på om man kan forøge chancerne for fast fisk, ved at skifte til nogle mindre eller evt. Anden type kroge? Synes bare fladfiskens (skrupper og spætter) mund, er lidt beskeden af størelse.   Håber på at høre om jeres erfaringer
Mvh. Tony
Ps. Skulle der sidde en derude der er klar over, hvor jeg kan købe sandorm/børsteorm i Ålborg området, høre jeg også meget gerne om det
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 06:01
Hej Toni. Med hensyn til dit indlæg om kroge er det ikke ligegyldigt hvilken kroge man bruger, de forfang man køber i grejbutikker er monteret med dårlige kroge og i mange tilfælde sluger de flade dem, og de er somme tider svære at få ud igen. Jeg bruger speciel kroge str. 1/O og som ikke kan købes i Danmark, og på grund af deres udformning kroger fisken automatisk sig selv i mundvigen, du kan se de kroge/forfang under "havfiskeri" Med hensyn til agn er det bedste sandigler/børsteorm de holder langt bedre end sandorm til det fiskeri og kan som regel købes i grejbutikker.
 
Mvh. Frandsen
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 07:09
Hej.
DE røde Gamakatsu kroge er fantastiske til fladfisk-knivskarpe idet de er kemisk hærdede og et let modhug så sidder fladfiskene der.
Kan købes de fleste velass.sportsforretninger-og skal ikke være for store str.6 er vist den korrekte str.
mvh. og god fornøjelse.
Mogens
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 10:45
Hej Tony
 
Jeg har med succes anvendt cirkelkroge til fiskeri efter fladfisk. Men det er ved passivt fiskeri fra stranden.
Den røde Gamakatsu har jeg også anvendt, og den er også glimrende.
Fra båd har jeg brugt den krog der nu var tilgængelig, hvis man bare er lidt vaks med tilslaget så bliver langt de fleste fisk kroget fint i mundvigen.
Vedr. Agn syntes jeg sandorm er bedst, men børsteorm holder længst på krogen.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 10:46
Kamasan B800 størrelse 2 er den krog du skal have fat i:
 
 


Redigeret af Stone05 - 20 Maj 2011 kl. 10:48
Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 11:58
Til de flade bruger jeg mest børsteorm,men vil helst bruge sandormThumbs Up
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres