Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fenwick hot eller not

 Besvar Besvar
Forfatter
ulrik krog nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ulni

Tilmeldt:: 27 Dec 2002
Geografisk: svendborg
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ulni Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fenwick hot eller not
    Sendt: 18 Maj 2011 kl. 16:58
det her er ikke for at starte en religionskrig, men har efterhånden hørt mange som kritiserer fenwick, både stænger hjul og liner (flue)
JEg mindes da jeg var yngre, betragtedes fenwick som et af de bedre mærker.....
 
HVordan er det i dag????
 
 
mvh ulrik
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 17:13
Hej Ulrik
 
Det man kan sige om Fenwick er at de ikke helt for spinnestængernes vedkommende er gået helt der ned i godstykkelse som visse andre mærker er og derfor ikke har de samme tendenser til at knække ved at man kigger forkert på dem..jeg ved at mange er glade for deres stænger og jeg har da også selv ejet en 10" 12-48G  til det lidt tungere natfiskeri men har solgt den videre til en ny og glad fisker...
/Søder
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 17:18
Hej
 
Fenwick er absolut eet af de bedre mærker. Fremragende stænger, flotte hjul og liner på højde med de dyre opreklamerede mærker.
Og så er der lige prisen.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 17:26
NOT Wink
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Rolf Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rolf Avatar

Tilmeldt:: 01 Mar 2004
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rolf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 17:44
Er selv stor tilhænger af Fenwick! Syntes de lever fedt grej til billige penge har haft en enkelt fluestang som der knækkede men fik en helt ny uden problems...  
Til top
Peter Eskildsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter E Avatar

Tilmeldt:: 09 Nov 2006
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter E Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 19:47
Hej
 
Jeg har en Fenwick Techna AV Salt. Den har en virkelig harmonisk aktion og er meget behagelig at fiske med og kaster langt. 
Desuden forstærket med et materiale der bruges i skudsikre veste. Reklame gejl har jeg før tænkt, men så smækkede jeg bilens bagklap ned over midterstykket...
Det holdt sgu!!
 
Det er altså i orden. :-)
 
Mvh Peter
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 20:17
Citat: karsten4

Hej
 
Fenwick er absolut eet af de bedre mærker. Fremragende stænger, flotte hjul og liner på højde med de dyre opreklamerede mærker.
Og så er der lige prisen.
 
Mvh
 
Karsten
Absolut enig igen Karsten.
 
Mvh
Jim.
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 21:09
Hej Ulrik,
 
Jeg har ikke noget negativt som sådan at udsætte på Fenwick, Jeg har pt 2 styk Fenwick stænger - en trigger stang til - laks 10.6`20-50g Black Nighthawk og en 9` Ironfeather 2  6-24g - Begge stænger er udemærkede - specielt laksestangen har jeg været glad for.
 
For 10-15 år siden, måske mere - der løftede man øjenbryn når der lå et ny katalog hos forhandleren- I dag virker det på mig som noget der blev lidt mainstream (ikke negativt i min optik) det gled lidt i baggrunden, i dag findes så mange andre gode mærker på markedet, og så syntes jeg Fenwick er alt alt for dyre, specielt med spinnestænger,  eks Ironfeather 2  er dyr iht hva man ellers kan få - Tag bare en Shimano SpeedMaster til en 1/3 af prisen - der kan Fenwik bare ikke være med ! det lige meget i hvilken længde eller kastevægt.
 
I dag forbinder jeg Fenwick med en sekunda vare, det mere reglen end undtagelsen når man ser en reklame fra dem - at næsten alt er til salg for godt 1/2 pris -
 
Jeg har da også haft en vadejakke fra dem som var "ok" - og et par flueliner - flueliner, køber jeg aldrig fra dem igen - den sidste jeg havde "fløjtede i stangøjerne" under kastSmile
 
Der er da trods alt mange tilhængere af  Fenwick og specielt Ironfeatheren - meeen sgu da også træls at indrømme men ikke er helt tilfreds, når nu man har betalt kassen Wink
 
Venligst


Redigeret af fiskefreak - 18 Maj 2011 kl. 21:10
Til top
ulrik krog nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ulni

Tilmeldt:: 27 Dec 2002
Geografisk: svendborg
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ulni Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 11:00
jeg har selv fenwick royale , fenwick ironfeather og techna av.
 
personligt mener jeg, at  Fenwick lever op til ,måske ikke de bedste, men så de næstbedste, ved dog ikke om de holder i længden da jeg ikke har haft de 2 sidstnævnte ret længe.
 
Der er ingen tvivl om at det giver en særlig følelse at eje en af de dyreste stænger,, har selv været der, dengang pengepungen var til andet end børn, børn og mere børn. har haft både sage, orvis, hardy og RST, dog mener jeg ikke de kaster bedre end ovennævnte.
Men følelsen af at eje det bedste af det bedste (dyreste) kan ingen tage fra os.
 
mvh ulrik


Redigeret af ulni - 19 Maj 2011 kl. 11:01
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 11:28
Citat: stefanskovbo

NOT Wink
 
Kan du komme med en begrundelse, Stefan???
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 11:57
Hej Ulrik
 
Du ved ikke om de holder! Nej, det ved du ikke om nogen stænger overhovedet. Jeg har knækket både T&T og RST stænger, men endnu ikke en af mine Fenwick. Tilfældigt måske, men jeg har tre af den gamle Ironfeatherserie i eenhånds. Ingen af de moderne stænger overgår dem. Ikke engang T&T, RST og hvad jeg ellers har prøvet. Til fiskeriet i Norge bruger jeg bl.a. to stænger fra Fenwick World Class serien. Hjulene er iøvrigt også Fenwick World Class.
Alt i alt er jeg begejstret for Fenwick, men forsager bestemt ikke andre mærker.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 13:03
Citat: ATH.

Citat: stefanskovbo

NOT Wink



 

Kan du komme med en begrundelse, Stefan???


Ja det kan jeg godt !

#1 - kan som det bliver nævnt heller ikke klare at linerne har en overflade, der skriger i øjerne :) og så er der for stor hukommelse i linene.
#2 - stængerne ser billige ud, designern har i mine øjne, haft bind for øjnene
Da han lavede stængene ! Herunder håndtagene, som oftest INGEN mening, med henblik på greb!
#3 - stængerne i forhold til deres klassekammerater, tunge at danse med! Tænker her på
Priserne ! Bla

Så nej jeg er ikke Fenwick fan
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
ulrik krog nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ulni

Tilmeldt:: 27 Dec 2002
Geografisk: svendborg
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ulni Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 14:07
tjaa sådan er vi jo så forskellige. Jeg mener jo tilgængæld at SAGE nye farvede klinger ligner noget man kan købe i br legetøj.
Men gudskelov er smag og behag forskellig.
 
mvh ulrik
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 14:11
Citat: ulni

tjaa sådan er vi jo så forskellige. Jeg mener jo tilgængæld at SAGE nye farvede klinger ligner noget man kan købe i br legetøj.
Men gudskelov er smag og behag forskellig.
 
mvh ulrik

Hvad er det for en farvet klinge, du snakker om :)?
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 14:23
Tja, jeg har haft 2 TechnaAV stænger (#3 og #4) og de var begge rigtig gode stænger, solgte min 4'er for at få en SAGE LL, fortrød det ret hurtigt!
Min #3 blev stjålet, ellers havde jeg haft den endnu!
Men som Stafan siger, deres dessignere måtte gerne kikke lidt ud af kontoret, det er sku ikke lige fikst alt hvad de montere!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
ulrik krog nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ulni

Tilmeldt:: 27 Dec 2002
Geografisk: svendborg
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ulni Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 16:31
z-axis feks   og især xi3 i blå
men det er som sagt kun min uforbeholdne mening.
 
mvh ulrik
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 16:49
Jeg er ikke helt tosset med Fenwick...
 
Har ejet et fluhjul og en flueline og det var da godt nok det værste skrammel nogensinde...
 
Har tit haft en af deres stænger i hånden, men syntes hver gang at det ikke lige var migWink
 
Men igen - smag og behag ... De kan vel sagtens lave ordentligt grej Wink
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 17:43
Hjulene er kedelige og triste og finishen er ikke verdensklasse.

Stængerne er ligeså kedelige i udseende og med en anonym og trist aktion. Tiden har overhalet Fenwick.
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 21:09
Citat: ulni

z-axis feks   og især xi3 i blå
men det er som sagt kun min uforbeholdne mening.
 
mvh ulrik

Ja det er i hvert faldt individuelt, for syntes, at lige præcist de stangserier du nævner, er nogle af de flotteste på markedet ! Smile
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 21:40

  jaså?  men  jeg  kan nu godt lide  langsomme  fenwick. kul, stænger!    og ældre  glas stænger af samme mærke!!!     der er er så mange stang "typer"  så man tror at det er løgn.   fenwick.   ja tak!! mvh. steen

Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2011 kl. 16:10
er så bestemt ikke enig med jakob hansen har selv 2 fenwich hjul er super glade for dem både pga udseende men især fordi de bare fungerer
med hensyn til stænger har jeg kun en klasse 3 bruger den sjældent men fisker også mest på kysten
Til top
Christian Fangel Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ChristianF

Tilmeldt:: 13 Feb 2007
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2011 kl. 16:31
Jeg spinnefisker på kysten med en Ironfeather II.
Det synes jeg, at den er et fantastisk værktøj til.
Den er let, Den kaster langt og giver god føling under fights.
Jeg lever så med at den måske ikke er det dyreste stykke grej. Wink

Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2011 kl. 21:50
Hej Christian
 
God pointe du har i den sidste sætning. Her kunne andre tage ved lære. Wink
 
Mvh
 
Karsten
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2011 kl. 22:34
Jeg har selv haft en håndfuld Techna AV Saltwater stænger i enhånds, i dag har jeg så bla en Ironfeather tohåndsstang og generelt er jeg af den opfattelse at deres stænger i disse to udgaver er ret underklassificeret, eller stive om man vil...men det bliver deres kasteegenskaber jo ikke ringere af da det blot er et spørgsmål om at line dem rigtigt.
 
Stængerne fra Fenwick er nok en anelse tungere end nutidens hysterisk lette stænger, til gengæld er de også meget stærke pga god godstykkelse.
Hvor tit hører man lige om en knækket Fenwick....øhm ?
 
Personligt er jeg til lette, hurtige og progressive stænger med saft, kraft, finesse og feeling hvilket dog aldrig har været Fenwick`s spidskompence, men jeg tror nu heller ikke at det er dette segment af sofistikerede brugere som man bevidst appellerer til, derfor er det forkert at påstå at det er noget lort.
 
Kvalitet er mange ting, og hvis kriteriet er holdbarhed og value for money på bekostning af nogle gram, så har man jo alligevel formået at skabe et produkt der som minimum tangerer de fleste af dagens mærker.
 
Mvh
Jim.


Redigeret af scott - 10 Jul 2011 kl. 22:39
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres