Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dyringkær Fiskesø

 Besvar Besvar
Forfatter
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Dyringkær Fiskesø
    Sendt: 18 Maj 2011 kl. 14:45
Er der nogle som kender til denne sø/put n take?
Er blevet inviteret til noget hygge konkurrence dernede i weekenden. Men har ikke fiske i den i noget det minder om 12 år. og dengang var det ikke en imponerende put n take. Har dog hørt rygter om der er blevet rettet op på det.
 
Men er der nogle som har erfrainger med søen?
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 16:02
Jeg kommer der rimeligt ofte, da søen nærmest er nabo til mig, ihvertfald passerer jeg den mindst 2 gange dagligt. Den har samme udformning som en hestesko, men den bagerste del( den højre del er noget nær umulig at fiske i , grundet grøde og bunden er meget lerholdig og der gøres ikke de store anstrengelser for at rense op i dybden i den bagerste  (højre) del, da man frygter at skade bunden så meget der, at søen evt tørlægges. Hvis du står med ryggen til betalingsstedet,, vil du afgjort få mest ud af venstre del og i hesteskoens runding kan der til en vis grad også  spinnes i midten,  men fiskene har en kedelig tendens til at trække ind i grøden, så vær lidt afventende hvis du skulle komme ud for dette, ofte vil den efter en tid igen gå fri af grøden,  men kun hvis den ikke mærker modstand. Forsøger du at trække den fri af grøden, ender det oftest galt, og i værste fald at linen knækker, foretrækker selv den tidlige morgenstund i Dyringkjær - der åbner for fiskeri fra kl 05.00.
Men det er så en smagssag, hvad tidspunktet angår. I sidste uge er der landet pænt med regnbuer på omkring 2,5 kg på powerbait, som det mest brugte. Husk at græskarperne skal genudsættes. 
Knæk og bræk.
Mvh Torben 
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 16:39
Super. Da jeg fiskede dernede i mine helt spæde dage, der fangede jeg aldrig noget, og selvom det selv kan skyldes en dårlig fisker:-) så hørte jeg mange snakke om at ham som havde det dengang, lidt havde opgivet det, og derfor heller ikke rigtigt satte fisk ud. Så dejligt at høre der er livBig smile
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 17:17
Det er bestemt ikke længere tilfældet, søen varetages i dag af frivillige fra Sønderjysk Sportsfiskerforening, som gør en efter min mening god indsats. Der er regelmæssige udsætninger, med et rimeligt kvantum.
Mvh Torben
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 17:47
Ja, jeg har godt hørt at det er Sportfiskerforeningen som står for søen idag. Det er godt. Husker søen som rimelig stor og med nogle sjove pladser. Så ville da være synd hvis den bare døede hen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum