Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

monofil skydeline

 Besvar Besvar
Forfatter
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: monofil skydeline
    Sendt: 16 Maj 2011 kl. 10:07

Ville gerne hører hvilken monofil skydeline i bruger, og hvad jeres erfaring med denne er..

Har i mange år kun brugt coated skydeline, og kunne godt tænke mig at prøve en monofil line, som ikke kluder for meget..
K&B

Jacob
Mr. Dare Devil
Til top
Nicolai Bendtsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Karlebofisherman

Tilmeldt:: 12 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Karlebofisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 10:59

Jeg har prøvet amnesia's monofile skydeline og den skal du holde dig lang fra, den kludrer meget nemt! Jeg er mest til de coatede skydeliner, de er bare nemmere at håndtere!

vh
Nicolai
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 11:08
sawada flatbeam i 25 ell. 35 punds udgave.
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 11:08
Varivas
Til top
sonni lorenzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sonni l

Tilmeldt:: 06 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sonni l Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 13:05
jeg ville vælge lawson crosswater 20ibs. Lawson Crosswater skydeline er en flad silikonebehandlet nylonline helt uden hukommelse og elasticitet.
jeg har haft min i lidt over et år og det er meget sjældent at den driller med kludder.
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 13:54
Lawson Crosswater Thumbs Up
Til top
jesper b pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jbp

Tilmeldt:: 20 Jul 2005
Geografisk: dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jbp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 14:19

Rio Slickshooter 35 meter fås både i 35 og 50 lbs og koster ca 150 kr , har prøvet lawson men den er for tynd efter min mening .

 

Flad monofil skydeline, fås på 35m spoler i 35lb og 50lb.
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 14:57

Er der forskel i tykkelsen på en 35 lbs og en 35 lbs?

Jeg bruger uden problemer Varivas 30 lbs på min klasse 6-stang, og den er dælme dejlig at fiske med. Den skal lige strækkes hurtigt inden fiskeri (det gør jeg mens jeg trækker line af hjulet) men så te'r den sig også fint resten af fiskedagen. Jeg vil anbefale enten linekurv eller flexistripper. Alternativt kan linen smøres ind i flydemiddel. Selvom det skrives at den flyder, så ligger der en del line under overfladen ved indtagning.
Jeg har prøvet Sewada's Flat Beam 35 lbs, Gul Stren 0.40, og disse virkede ikke for mig. Varivas, den du'r. Og så er der 100 meter på en spole = 3 gange skydeline.
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 15:22
Er jeg den eneste der har været ude for at Varivas splitter i længden?
Den trævler simpelthen op og er ubrugelig efter 20-30 ture på kysten ?

/Allan

Personligt synes jeg sawada og lawson er at fortrække

Til top
Christian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Saltflyfish

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Saltflyfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 15:37
Til top
Jørgen Rohde Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trutta Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2006
Geografisk: Horsens / Vejle fjorde & østjyllands kyster
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trutta Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 15:53
Citat: Jan Johansen

Varivas, den du'r. Og så er der 100 meter på en spole = 3 gange skydeline.

 
 
 
 
Jamen Jan - Lige et hurtigt spørgsmål til dig. Når du nu deler en spole op i 3 dele. Kaster du så ikke igennem..?? Jeg nøjes nu med at dele den i 2, men så kaster jeg også igennem af og til. LOL
 
Nej spøg til side - Varivas er også den monofil shootingline som jeg har prøvet som fungerer klart bedst. Jeg går uden linekurv, da jeg syntes at det er begrænset hvad den synker - kun i "store" bølger har jeg haft problemer.
 
Mvh.
Jørgen
 
Til top
Matt David Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Matt Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 16:14
Citat: allan overgaard

Er jeg den eneste der har været ude for at Varivas splitter i længden?
Den trævler simpelthen op og er ubrugelig efter 20-30 ture på kysten ?

/Allan

Personligt synes jeg sawada og lawson er at fortrække



Mit styk på 35 meter er èt år gammelt, og har stort set aldrig problemer eller kludder.
Jeg bruger 20lbs. Enden jeg bruger Varivas linen, koger jeg noget vand, og ligger
linen ned i til dagen efter. Min line er stadig, som helt nyt!
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 20:21
Hej Jacob

Jeg fisker rigtigt meget (RIGTIGT MEGET) med monofile skydeliner. Har prøvet Sufix, Ken Sawada, Lawson, Amnesia, og Varivas. Ken Sawada er min absolutte favorit. Første 50m fiskede jeg med i 2 sæsoner, og vendte den om, og fiskede 2 sæsoner mere!
Lawson kommer på min 2. plads! Billig, ret nem at arbejde med, og slidstærk. Dog ikke som Sawadaen!
Varivas..... tjah, 10-12 ture, var min begyndt ar "flosse" helt vildt, og nærmest slide mine fingre i stykker!
Sufix er ok, men slet ikke egnet til koldt vand!!
Amnesia er også ganske ok! Dog skal du vælge den tynde 20lbs udgave, da de tykkere versioner er meget svære at strække! P.S. den røde amnesia smitter af!
Med hensyn til det praktiske! Brug 1 minut på at strække de meter line du har taget af hjulet, inden du begynder at kaste. De 2-4 første tag af monofilen lægges i vandet, resten i kurven.
Ydermere, når jeg renser og smører mine skydehoveder, får monofilen også en tur med plejemiddel.

God jagt Wink

Mvh Allan

Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 20:30
Zpey´s monofil skydeline er super men dyr. Den skal strækkes mindre end de fleste andre og holder længe. Ken Sawada Flat Beam fungere også super men skal strækkes.
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 21:15
Citat: ABP

Hej Jacob

Jeg fisker rigtigt meget (RIGTIGT MEGET) med monofile skydeliner. Har prøvet Sufix, Ken Sawada, Lawson, Amnesia, og Varivas. Ken Sawada er min absolutte favorit. Første 50m fiskede jeg med i 2 sæsoner, og vendte den om, og fiskede 2 sæsoner mere!
Lawson kommer på min 2. plads! Billig, ret nem at arbejde med, og slidstærk. Dog ikke som Sawadaen!
Varivas..... tjah, 10-12 ture, var min begyndt ar "flosse" helt vildt, og nærmest slide mine fingre i stykker!
Sufix er ok, men slet ikke egnet til koldt vand!!
Amnesia er også ganske ok! Dog skal du vælge den tynde 20lbs udgave, da de tykkere versioner er meget svære at strække! P.S. den røde amnesia smitter af!
Med hensyn til det praktiske! Brug 1 minut på at strække de meter line du har taget af hjulet, inden du begynder at kaste. De 2-4 første tag af monofilen lægges i vandet, resten i kurven.
Ydermere, når jeg renser og smører mine skydehoveder, får monofilen også en tur med plejemiddel.

God jagt Wink

Mvh Allan

 
Hej Allan,
 
Har du Ken sawada og lawson inde i biksen.. :-)
 
Kigger nok lige forbi en af de næste par dage, er det onsdag du har fiskedag :-)
 
 
K&B

Jacob
Mr. Dare Devil
Til top
Roholm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fætter JR Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2006
Geografisk: KBH (kender nordkysten som min lomme )
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fætter JR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 21:34
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 21:53
Hej Jacob

Jeg har kun Lawson lige nu. Men du er velkommen :)
Jesper og jeg talte kort om en drift tur efter naphans på Onsdag, hvis du har tid og lyst? Jesper kigger ind i shoppen imorgen. Onsdage har jeg som regel altid fri :)
Mvh Allan
Til top
Roholm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fætter JR Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2006
Geografisk: KBH (kender nordkysten som min lomme )
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fætter JR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 07:44
Det jeg ville have skrevet igår, er om i har prøvet, mono core fra s.a. Jeg synes den er utrolig lækker at fiske med, men det er prisen også.

Mvh fætter jr
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 07:51
Rio Slickshooter
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum