Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hobro fjord (Onsdag)

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hobro fjord (Onsdag)
    Sendt: 21 Maj 2011 kl. 11:52
Citat: Gulvmanden:)

Lige tilbage vendt fra fisketur. Fjorden ved hobro er ved at være fuldstændigt overtaget af brunalger.
 
Har også været ved fjorden hertil morgen, havde igen idag et kanon fiskeri med 5 fisk fanget og 2 fisk mistet, samt et mindre antal havmyg på omkring 3 timers fiskeri.
 
Fiskene var i kanon kondition og var på jagt ind over det lave vand efter kutlinger, den største var 50 cm og vejede 1,5 kg. den var fyldt med tanglopper, kutlinger og brislinger...
 
Så kan kun sige fat pinden og kom afsted, de er derude...
K&B

Jacob
Mr. Dare Devil
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2011 kl. 12:24
hvor plejer du at stå :)?
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2011 kl. 16:01
Citat: Gulvmanden:)

hvor plejer du at stå :)?
 
Fisker mange forskellige steder, men bruger maks 30-45 min  ved hver sted før jeg skifter plads, sørger for at affiske så stort et stræk som muligt og så hurtigt som muligt, og når jeg så finder fiskene, ja så giver det lidt sig selv..Wink
 
Ser rigtig mange og idag var ingen undtagelse der står i vand til brystkassen og fisker, i min verden skræmmer de alle fiskene væk, fisker maks i vand til knæene og fisker gerne ind over det lave vand, idag tog jeg 2 af mine fisk ved at kaste til siden og fangede dem på knædybt vand, og hvis jeg ikke havde gjort det, ville jeg nok have skræmt dem..
 
Så fisk så meget vand af som muligt, og skift plads, skift plads og skift plads hvis du ikke fanger noget...
 
 
K&B

Jacob
Mr. Dare Devil
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2011 kl. 18:28
Citat: Albertsen

Citat: Gulvmanden:)

hvor plejer du at stå :)?
 
Fisker mange forskellige steder, men bruger maks 30-45 min  ved hver sted før jeg skifter plads, sørger for at affiske så stort et stræk som muligt og så hurtigt som muligt, og når jeg så finder fiskene, ja så giver det lidt sig selv..Wink
 
Ser rigtig mange og idag var ingen undtagelse der står i vand til brystkassen og fisker, i min verden skræmmer de alle fiskene væk, fisker maks i vand til knæene og fisker gerne ind over det lave vand, idag tog jeg 2 af mine fisk ved at kaste til siden og fangede dem på knædybt vand, og hvis jeg ikke havde gjort det, ville jeg nok have skræmt dem..
 
Så fisk så meget vand af som muligt, og skift plads, skift plads og skift plads hvis du ikke fanger noget...
 
 
mange tak for rådet. Det vil jeg prøve i morgen tidligt, regner med at starte kl.4 og så give den gas til kl.12-13stykker :) 
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2011 kl. 18:55
Citat: Gulvmanden:)

Citat: Albertsen

Citat: Gulvmanden:)

hvor plejer du at stå :)?
 
Fisker mange forskellige steder, men bruger maks 30-45 min  ved hver sted før jeg skifter plads, sørger for at affiske så stort et stræk som muligt og så hurtigt som muligt, og når jeg så finder fiskene, ja så giver det lidt sig selv..Wink
 
Ser rigtig mange og idag var ingen undtagelse der står i vand til brystkassen og fisker, i min verden skræmmer de alle fiskene væk, fisker maks i vand til knæene og fisker gerne ind over det lave vand, idag tog jeg 2 af mine fisk ved at kaste til siden og fangede dem på knædybt vand, og hvis jeg ikke havde gjort det, ville jeg nok have skræmt dem..
 
Så fisk så meget vand af som muligt, og skift plads, skift plads og skift plads hvis du ikke fanger noget...
 
 
mange tak for rådet. Det vil jeg prøve i morgen tidligt, regner med at starte kl.4 og så give den gas til kl.12-13stykker :) 
 
Husk nu at fiske de steder hvor du ikke tror der er fisk, og ikke nødvendigvis på de pladser som alle kender, der er masser af små pladser i fjorden som ingen fisker, som f.eks. stenarmen, dania, skarsodde og revsbæk..
 
Knæk og bræk
K&B

Jacob
Mr. Dare Devil
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2011 kl. 19:35
Citat: Albertsen

Citat: Gulvmanden:)

Citat: Albertsen

Citat: Gulvmanden:)

hvor plejer du at stå :)?
 
Fisker mange forskellige steder, men bruger maks 30-45 min  ved hver sted før jeg skifter plads, sørger for at affiske så stort et stræk som muligt og så hurtigt som muligt, og når jeg så finder fiskene, ja så giver det lidt sig selv..Wink
 
Ser rigtig mange og idag var ingen undtagelse der står i vand til brystkassen og fisker, i min verden skræmmer de alle fiskene væk, fisker maks i vand til knæene og fisker gerne ind over det lave vand, idag tog jeg 2 af mine fisk ved at kaste til siden og fangede dem på knædybt vand, og hvis jeg ikke havde gjort det, ville jeg nok have skræmt dem..
 
Så fisk så meget vand af som muligt, og skift plads, skift plads og skift plads hvis du ikke fanger noget...
 
 
mange tak for rådet. Det vil jeg prøve i morgen tidligt, regner med at starte kl.4 og så give den gas til kl.12-13stykker :) 
 
Husk nu at fiske de steder hvor du ikke tror der er fisk, og ikke nødvendigvis på de pladser som alle kender, der er masser af små pladser i fjorden som ingen fisker, som f.eks. stenarmen, dania, skarsodde og revsbæk..
 
Knæk og bræk
Jeg overvejer at starte der hvor det varme vand fra salt fabrikken strømmer ud.  Det der på hjørnet ved Dania(salten bliver det måske kaldt) :) også bagefter rykke hen på det sted forbi det fandens flotte hus lige inden man kommer til fladbjerg, man kommer via grusvejen derned til en pplads :)
Til top
Henrik Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nordravn

Tilmeldt:: 28 Jul 2006
Geografisk: Stevns
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nordravn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2011 kl. 21:18
Fisk kan vel også få en virus( her måske dødelig). Jf. linket til nordjyske er det da bestemt en mulighed, idet beredskabsstyrelsen fandt både rejer og småfisk som helt normale ud, og som må antages at blive ramt af de første, i tilfælde af en egentlig forurening.
 
mvh. Henrik
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 19:11
Citat: nordravn

Fisk kan vel også få en virus( her måske dødelig). Jf. linket til nordjyske er det da bestemt en mulighed, idet beredskabsstyrelsen fandt både rejer og småfisk som helt normale ud, og som må antages at blive ramt af de første, i tilfælde af en egentlig forurening.
 
mvh. Henrik
Aner det ikke, her de sidste par dage er det gået bedre med fiskene synes jeg. Men ser mange døde krabber og hornfisk ved Salten og deromkring.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 19:51
Forhåbentligt er det vel "kun" krabberne der er døde mener du vel ?
 
Mvh
Jim.
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 19:57
nej så også 4-5 døde hornfisk bare ved salten Dead
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 20:06
Av...det lyder da ikke for godt.
 
Mvh
Jim.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 21:14
Hornfiskene finder vi døde hvert år, de har vel et hårdt sexliv. Fjorden har det skidt, men stadigvæk et besøg værd. Jeg besøgte den i dag ved Kongsdal og der var områder med alger, særligt i et bælte helt inde langs kysten. Men der var ingen problemer med at finde krystalklart vand og der var både ørred i topkondition og havmyg, der ville lege med Approve
 
 
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 21:36
Fjorden er i topkondition af denne årstid at være, vi har nu et par dage med hård vind fra vest, det giver perfekt fiskevejr.
 
Døde havørreder og Hornfisk og andet kravl er ikke uanmindelig at finde døde på denne årstid som sagt, det gør jeg hvert år, fiskene bliver fanget i iltfattige lommer i fjorden og dør.
 
Vi må værdsætte det vi har og ikke græde over det vi ikke har, der er masser af hårdt fightende havørreder i Mariager fjord, kender ikke et fiskevand hvor man fanger så hårdt fightende fisk, som samtidig er i topkondition, fiskene er jo kugle runde og de rene topedoer..
 
 
K&B

Jacob
Mr. Dare Devil
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 21:47
Nogen der har læst texttv 631 side 2 på tv2! Omkring mariagerfjord
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 22:20
Jeg linker til Henriks hjemmeside, hvor du kan læse nogle små historier fra folk der ikke tager det så nøje med hvad der står i dvs medier og bare tager ud for at fiske i en krystalklar fjord. Du kan starte med indtastede beretninger Smile
 


Redigeret af tolund - 31 Maj 2011 kl. 22:23
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 22:46
Citat: Gulvmanden:)

Nogen der har læst texttv 631 side 2 på tv2! Omkring mariagerfjord

Hej Zlatan.

Ja jeg har set den på tekst-tv.

Men jeg går ud fra at i hvert fald de lokale er bekendtgjort med forholdende.

Men ellers står der noget om døde og apatske havørreder og at man i starten mistænkte Hobro renseanlæg for at være skurken, men at man nu mener at det er en giftig alge.

Envidere kan man også på tekst-tv læse at Danmarks Sportsfiskerforbund netop har sendt et brev til miljøminister Karen Ellemann med en opfrodring til at iværksætte en omfattende undersøgelse og vidensopsamling vedrørende Pseudochattonella algen.

Mvh

Jim.

Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum