Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strike Indikator

 Besvar Besvar
Forfatter
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Strike Indikator
    Sendt: 12 Maj 2011 kl. 12:12
Hej,
 
Nu har jeg et par gange været forgæves i lokale grejbutikker efter strike indikatorer til opstrøms nymfe fiskeri...sååå......
 
.....er der nogle på dette forum, der har nogle gode tips til "hjemmegjorte" indikatorer?
 
Har fundet lidt på nettet vedr alternativer - bl.a. "indfedtet" garn fastgjort til forfanget, tandem-rig med større tørflue som indikator.....
 
Jeg ville nu gerne have noget, der kan indstilles under fiskeriet...
 
Og...og...nu vi er ved det - tips til gode nymfer (typer, størrelser m.v.) til Grindsted Å, Holme Å, Ansager Å og Omme Å vil også været meget velkommen.
 
Mvh
 
Mads
 
 
Til top
Ole Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
elldis

Tilmeldt:: 10 Jan 2008
Geografisk: Mors
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér elldis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 12:18
Hej Mads
 
Det er efterhånden en del år siden jeg fiskede med strike indikator, men jeg købte i byggemarkedet noget hvid tætningsliste til vinduer,- det er skum med klister på den ene side..... det virkede perfekt
 
Ole
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 12:37
Syntes du skal jage nogle "twist-on" indikatorer ! De har den fordel, at du bare kan dreje dem af, hvis du beslutter dig for at skifte til fx tørflue! Ellers kan du få sådan noget, strikeputty ! (lavet af fx loop, loon osv) det fungere også fint! Hvis du meget gerne vil lave det selv, kan du, som du selv siger, bare snuppe noget uldgarn i en hidsig farve og imprenere det, med tørflue silikone !

Og hvad fluer angår, så går du aldrig galt med en pheasant tail, eller en flashback nymfe ! str 12-16 Smile
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fisher

Tilmeldt:: 11 Dec 2006
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 13:01
Hej
 
Den jeg bruger er lavet af en oring med garn den virker godt og er nem at montere og justere efter dybte , man laver den efter den størrelse man skal bruge ,  kan ses på globalflyfisher.
 
mvh christian 
 
 
Til top
Ole Riis Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiahgt Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiahgt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 13:51
Bruger selv en stump orange dubbing tråd mener jeg det er. Kommer på en rulle og der er til møj langtid der på. Der skal så ustyrlig lidt til.
Se bloggen
http://trouthunting.blogspot.com/
Til top
Erik Simonsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Erik Simonsen

Tilmeldt:: 25 Jan 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Erik Simonsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 14:55
Hej Mads
 
Du kan finde Climax Strike Indicators på grejonline.dk - de kan justeres under fiskeriet.
 
Jeg har selv fisket med det mange gange og det er utroligt effektivt - både som aktivt opstrøms å-fiskeri, eller som dead drift i pools og søer.
 
Sidst jeg brugte dem var på fiskeri i en elv i Østrig hvor vandet var hurtigtstrømmende smeltevand fra bjergene.
 
Jeg fiskede opstrøms med strikeindicatoren og have monteret en goldheadnymfe på forfanget. I samme øjeblik strikeindicatoren stopper op strammer du linen Smile
 
 Der findes ikke mere effektivt nymfefiskeri end dette Tongue
 
Mvh Erik Simonsen - www.grejonline.dk
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 16:52
hej mads
 
Vil klart anbefale loon biostrike som er en flydende pasta som du blot klemmer på linen eller forfanget i den ønskede mængde som passer til vægte på din nymfe... det kan genbruges så der er til mange år i  en pakke!... ved korsholm forhandler det...
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 19:33
Rio strike indikatorer
 
se flueliner   www.lionfish.dk
 
mvh Jørn
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum