Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

G Loomis Classic GLX 13 fods 8/9

 Besvar Besvar
Forfatter
Nils Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nils Jørgensen 2

Tilmeldt:: 06 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nils Jørgensen 2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: G Loomis Classic GLX 13 fods 8/9
    Sendt: 10 Maj 2011 kl. 22:54
Godt folk, er der nogen med god erfaring i ovennænvte stang som kan sige de har det ultimative 0/1 skydehoved til den? Jeg søger en line til mellem- til langdistancen men tidens skydehoveder på 8,5-9 meter er for kort til min smag og type fiskeri jeg praktisere. Vægt, længde osv.
Takker
Nils
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 23:16
Guideline Power Taper er 13,5 meter så der burde det være muligt at bruge en 8/9 eller 9/10,eller evt Ready To Go i Distance udgaven.

/Esben
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 23:51
Var den glade ejer af overnævnte stang i flere år. vil give Esben ret, brugte selv en int. hover på 13.5 meter og 32 g, denne line var super til Norge, men i de åer hvor jeg fiskede her i Dk på nær Skjern å var den for lang! (min mening) men havde div. power taper liner fra flydende s.2-3 til synke 6-7 som virkede fint for mig allle imellem 28-32 g og på en længde på omkring ca 9.5- 13.5 meter
vh. Tommy
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Nils Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nils Jørgensen 2

Tilmeldt:: 06 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nils Jørgensen 2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2011 kl. 12:11
Tak for gode svar! Vil prøve et Power Taper selvom jeg hører en del klage over de er "tunge i røven".
Mvh

Nils
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2011 kl. 12:21
Jeg meget tilfreds med mine Power Taper! Jeg bruger Flyde/s1 - s7 og synes ikke at de er specielt tunge i "røven" Approve
Til top
Torben Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FlyNSpin

Tilmeldt:: 19 Aug 2010
Geografisk: Vodskov
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FlyNSpin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2011 kl. 13:31
Hej Niels
 
Nå du har fået stangen ;-)
 
Følgende skydehoveder har virket for mig på classic'en - her hjemme altså -
 
et LOOP Adapted Flydende Intermediate på 30 gr. i #8/9 og ca. 10,4 m
et Vision DH i #9/10 på 30 gr. og ca. 10,2 m
 
og til de rigtigt blæsende dage
 
et Guideline Hover 30 gr.  kortet ned fra et #10/11 hovede.
Denne line er kortet af fra spidsen og op.
Dels for at have en mindre linelængde i luften og
dels for at kunne fiske med store og tunge fluer.
 
Ønsker du et længere hovede, kan du korte af fra bagenden først og så spidsen.
Prøv evt. med 32 gr. først og hvis det ej virker, så 31 gr. og 30 gr. osv.
 
Håber du kan bruge ovenstående til noget.
 
Knæk og Bræk
 
Torben Bang
 


Redigeret af FlyNSpin - 11 Maj 2011 kl. 13:36
Til top
Nils Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nils Jørgensen 2

Tilmeldt:: 06 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nils Jørgensen 2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 13:37
Heysan

Tak for de gode svar! Og Torben, jo den ankom efter et helvedes besvær med tolden men det er der bare man skal have et par sokker herop : )
Jeg prøver med lidt mere vægt på den gamle stage. Her fisket den lidt med 27 gram men kan se folk godt kan lide mere vægt så det skal prøves.

Mvh

Nils
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 13:49

31 gram passer super med en guideline power taper 8/9.

Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 16:38
Hej Nils,

Godt at se at du har fået denne fine stang i samlingen.

Zpey har 2 versioner af der almindelige(ikke korte) hoved på henholdsvis 27 og 30gr. De er begge 10,4m i flydende udgave. Jeg mener at begge kan anvendes og at der er en tendens at man fisker med for tunge hoveder men smag og behag er som bekendt forskellig. Jeg har aldrig fisket med mere en 29gr(ACE) og det fungere fint.(for mig)
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 17:28
jeg har et helt nyt guideline powertaper flydende skydehoved i 8/9 liggende i original emballage..

det er et fejlkøb fra min side, og aldrig klipper eller noget, og hvis det er noget for dig så kan du få det for 150 kr plus evt porto..

skriv en besked hvis det var noget du vil eksperimentere mere med og have sendt til dig på island..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 17:47
Citat: René H.N.

jeg har et helt nyt guideline powertaper flydende skydehoved i 8/9 liggende i original emballage..

det er et fejlkøb fra min side, og aldrig klipper eller noget, og hvis det er noget for dig så kan du få det for 150 kr plus evt porto..

skriv en besked hvis det var noget du vil eksperimentere mere med og have sendt til dig på island..
Det er noget der holder! :)


Redigeret af karupfiskeren - 12 Maj 2011 kl. 17:47
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 18:09
Hej.
En line jeg helt klart kan anbefale!
 
Mvh.  IJ
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 18:19
Citat: karupfiskeren

Citat: René H.N.

jeg har et helt nyt guideline powertaper flydende skydehoved i 8/9 liggende i original emballage..

det er et fejlkøb fra min side, og aldrig klipper eller noget, og hvis det er noget for dig så kan du få det for 150 kr plus evt porto..

skriv en besked hvis det var noget du vil eksperimentere mere med og have sendt til dig på island..
Det er noget der holder! :)


det kan jeg rent faktisk ikke selv udtale mig om..

inden jeg fik det prøvet havde jeg bare købt et 31 gram vision ace som passede perfekt til stangen da jeg prøvede det..

så nu ligger det bare og glor i kassen med alt mit fluebinding og venter på en ny ejer som kan få glæde af det Wink

og vil tro at hvis man er til lange hoveder så kaster det fantastisk..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 19:43
Citat: René H.N.

Citat: karupfiskeren

Citat: René H.N.

jeg har et helt nyt guideline powertaper flydende skydehoved i 8/9 liggende i original emballage..

det er et fejlkøb fra min side, og aldrig klipper eller noget, og hvis det er noget for dig så kan du få det for 150 kr plus evt porto..

skriv en besked hvis det var noget du vil eksperimentere mere med og have sendt til dig på island..
Det er noget der holder! :)


det kan jeg rent faktisk ikke selv udtale mig om..

inden jeg fik det prøvet havde jeg bare købt et 31 gram vision ace som passede perfekt til stangen da jeg prøvede det..

så nu ligger det bare og glor i kassen med alt mit fluebinding og venter på en ny ejer som kan få glæde af det Wink

og vil tro at hvis man er til lange hoveder så kaster det fantastisk..
Jeg har både ace og power taper, og de er fremragende!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres