Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fluer & hornfisk?

 Besvar Besvar
Forfatter
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fluer & hornfisk?
    Sendt: 10 Maj 2011 kl. 11:10
Hej.
 
Hvilke fluer bruger i til hornfisk?
farve og størrelse?
 
Jeg skal ud i aften og kigge om der er nogle horn og nogle HØ.
 
 
MVH Frederik
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 11:52
Fluer i str. 6 men de horn flænser dem, var ude forleden fik 4 gode horn, men fluen var intet værd bagefter.
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 12:03
Hej Frederik,
fiskeri med streamende tørfluer er en rigtig sjov og effektiv måde at fange hornfisk på. Min favorit-flue til formålet ser sådan ud:
 
Den har i øvrigt også overlistet adskillige rygvendte maj-ørreder.
Små slanke pencil-poppers, gerne i pang-farver, som gul, chartreuse eller rød er også rigtig fine. Jo hurtigere de fiskes, desto mere ballade laver de i overfladen og det virker!
 
Andre af favoritter til dartpilene er simple vådfluer som de her:
 
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk
 
Torben Thinggaard
Til top
oliver bugge hunt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oliverbugge

Tilmeldt:: 22 Okt 2010
Geografisk: beder
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oliverbugge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 12:06
Kobber bassen i str 8-10. eller en dubbing klat i samme str. Det holder 100%:)
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 12:10
De tager ååålt... Flammen og diverse reje imitationer er altid godt, der er dog ingen grund til at investere i hverken dyre fjer eller andre materialer på det, for de er nogle glubske skabninger, der har en mani med at ødelægge de fine fluer...
 
Jeg synes ik' størrelsen på krogen har været udslagsgivende, jeg har taget dem på store og små krogestr... Mit bedste råd må være at binde "flammen" på en str. 12... Den er indestructible og HÅRNEN er tosset med den!!
 
 
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Mads Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MadsAndersen Avatar

Tilmeldt:: 03 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MadsAndersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 12:15
Jeg plejer bare at smide en silkekrog på en svirvel. Det har fungeret rigtig godt. Og den holder til en del hornfisk.
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 12:38
PS. Hvis du gerne vil undgå, at hornfiskene splitter fluerne ad med det samme, er det vigtig at anvende en rib af et stærkt materiale og nogle små velplacerede dråber sekundlim er desuden kraftigt livsforlængende for hornfiskefluerne.
 
Kan i øvrigt kun give Oliver ret i, at Kobberbassen også er fremragende til horn! Men skift gerne kobbertråden ud med noget stærkere som rib.
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 12:39
http://www.fluepapiret.dk/
danish dynamite dur
og kobberbassen.
ellers alt mellem en biodynamisk gulerod og en piberenser.
Big smile
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 13:05
Mange tak for den gode info! :-)
min konklusion er, at den skal have noget farve på og hurtig intrækning! og så en billig flue LOL
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 13:20
k&b
christian t.
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 16:58
Citat: MadsAndersen

Jeg plejer bare at smide en silkekrog på en svirvel. Det har fungeret rigtig godt. Og den holder til en del hornfisk.
Plejer jeg også tit at gøre... men synes nu ikke de holder til mere end 2 max... de sidder jo godt fast og river dem i stykker når de skal pilles af...
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 17:08
Citat: MadsAndersen

Jeg plejer bare at smide en silkekrog på en svirvel. Det har fungeret rigtig godt. Og den holder til en del hornfisk.
 
Jeg tænker bare på hvad der vil ske hvis det er en stor Havørred der hugger? Har trods alt fået et par stykker gennem tiden, når jeg har luftet fluepinden efter Hornfisk...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 17:59
Hej Klaus,
 
man kan gøre sådan her:
 
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk
 
Torben Thinggaard
Til top
jesper b pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jbp

Tilmeldt:: 20 Jul 2005
Geografisk: dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jbp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 18:06
små orange fluer str 12 
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 18:10

Thumbs UpSilkepopperThumbs Up

Christian M. larsen
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 18:15
Hej.

Har nogen af jer prøvet med en enkeltkrog monteret med en silkekrog i krogbøjningen? Tror I ikke, at det vil fungere?

Bo
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 19:10
Bruger kobberbassen med silkekrog i krogbøjningen. Første gang jeg brugte det sammen med andre, var min kammi noget forundret at jeg fik så mange horn og han næsten mistede dem alle. Han fik hemmeligheden og vi fik en 40-50 stk hverTongue. Silkekrogen holder desværre ikk til mere end en 10 horn.  Så er den filtert sammen og ubrugelig. Kunne aldrig mere finde på at fiske uden krog, efter at jeg mistede en flot stor havørredCry engang hvor jeg bare fiskede med silkekrogen.
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 19:56
Citat: TT101

Hej Klaus,
 
man kan gøre sådan her:
 
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk
 
Torben Thinggaard
 
Thumbs Up
 
Torben, den havde jeg ikke lige set, det er en fed fidus!
 
Takker
 
//Klaus
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 21:22
Kobberbassen med silkekrog i krogbøjningen. Det havde jeg ikke lige tænkt over, men det lyder da genialt!

Bo
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres