Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

oppustelig kajak

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: oppustelig kajak
    Sendt: 05 Maj 2011 kl. 21:22
Vil bare høre om nogen har erfaring med oppustelig kajak,
vil gerne have en kajak og her er en billig måde at starte på,
men det nærmeste jeg kommer af egne erfaringer er engang som barn i en gummibåd,
og det var noget "blævret" nogetSmile.
har set en airframe kajak til 2000kr
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2011 kl. 22:33
Uden at vide noget om det, ville jeg da kigge efter en brugt fiskekajak i første
omgang,
du skal vel fiske fra den siden du skriver  her?
 
på denne side er der mange der har en fiskekajak, spørg evt dem om det.
 
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2011 kl. 23:39
Jeg bruger oppustelig kajak ... Og det virker 100% for mig ...
Jeg har en advanceframe kajak med en backbone i bunden der gør at den er mere stiv .
Fordelen er jo ar den ikke fylder og ar man ikke skal fumle med alm kajak ..
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2011 kl. 23:44
Jeg bruger sådan en her
http://www.fluefiskere.dk/?page=productdetails&idp=66229&a=Advanced-Frame-Convertible%2C-R%F8d%2E%2E%2E

Med sådan en her i bunden
http://www.fluefiskere.dk/?page=productdetails&idp=66233&a=Backbone-AdvancedFrame-Converti%2E%2E%2E

Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2011 kl. 10:07
Jeg har en oppustelig kajak men kan ikke huske hvad den hedder da jeg ikke har haft den pakket ud i rigtig lang tid. Den kostede også omkring et par tusinde. Jeg blev så skuffet da jeg prøvede den første gang. Det minder på ingen måde om at sejle "rigtig" kajak. Det er efter min mening langt nemmere at tumle en rigtig kajak frem for at skulle samle og puste den anden op. Hvis du bor i nærheden af Djursland er du meget velkommen til at komme og prøve den inden du bestemmer dig for hvad du vil have. Når mine unger blive lidt ældre kan de få den til at pjaske lidt rundt i- det tror jeg den vil være god til.
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2011 kl. 10:12
TakSmile Har kigget efter en brugt fiskekajak ( ja den skal bruges til at fiske fra)
Men desværre vil de fleste have ny pris for deres brugte ting, så der er lidt langt mellem de gode tilbud, og vil ikke købe for dyrt før jeg har prøvet det.

Steen T, du føler ikke den er "slatten", jeg ved godt det ikke er en glasfiber kajak, men vil ikke sidde i vandet med 2 ender som pejer op mod skyerne hvis du forstårSmile
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2011 kl. 10:14
Du skrev lige i det samme MadsSmile bor desværre på sjælland, ellers mange tak for tilbudet, 
kunne være jeg skulle se om der er steder her hvor man kan komme til at prøve de forskellige kajakker
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2011 kl. 10:37
Henning>>> Jeg har haft samme type kajak som Steen bare i en kortere model. Den var på ingen måde slatten, ustabil eller dårligt sejlende.
Jeg solgte dog min da jeg syntes comforten ikke var for god og benene begyndte at sove efter et par timers fiskeri, derudover var det svært at få den tør efter brug. Ved praktisk fiskeri syntes jeg at den drev for hurtigt til mit fluefiskeri, men jeg har hørt at det kan afhjælpes med drivanker ol.
Alt i alt, syntes jeg dog at det var en god løsning hvis man har lyst til at dyrke kajakfiskeri men ikke har pladsen, tilgengæld hvis man har pladsen til en normal kajak vil jeg anbefale at købe en af de mange sit-on top fiskekajakker..
 
Mvh Peter
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2011 kl. 10:42
Opbevaringspladsen har jeg, så det er nu mest prisen som har gjort jeg har kigget på de oppustelige, hvis prisen var rigtig ville jeg nok vælge en sit on top.
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2011 kl. 11:12
Henning ...  hvor på sjælland bor du  ....
Vi kan evt aftale lidt , så kan du prøve min  ....
 
ja jeg er "blåøjet" da jeg jo sælger disse kajakker  ...
Men en prøver koster jo ikke noget og forpligter jo heller  ikke  ...
 
Nej den er ikke slatten ...og man kan købe en Backbone som gør den endnu mere stabil 4
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2011 kl. 11:17
Jeg købte for et par måneder siden en sit on top m. ror herinde til 2500 kr. Så prismæssigt kan det bestemt lade sig gøre med en rigtig kajak. Har både havkajak, bredbundet sit in og som sagt sit on top - alle 3 typer har både fordele og ulemper - specielt afhængig af, hvor du vil bruge den henne.
Til top
Peter J Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
PeterPeter2

Tilmeldt:: 14 Maj 2014
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterPeter2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2014 kl. 22:32
Jeg har de sidste år brugt oppustelige kajakker fra Sea Eagle til at fiske fra. De er meget stabile og nemme at transportere. De fås fra 3000 kr. og op...fås her http://smartkajak.dk
Jeg startede med 370'eren som er til 2 personer og har her senere erhvervet mig 285fpb som er en fiskepontonbåd og FastTrack'en som er mere stiv og hård.
Hver båd med sine fordele. De kan varmt anbefales.

Mvh Peter
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2014 kl. 06:32
Citat: Henning.G.A

Opbevaringspladsen har jeg, så det er nu mest prisen som har gjort jeg har kigget på de oppustelige, hvis prisen var rigtig ville jeg nok vælge en sit on top.

Hej Jeg sælger også kajakker, men du skal da lige have denne her, at kikke på Big smile
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2014 kl. 09:01
Hvad med denne fiske kajak, det er da en ok pris http://shop.go-fishing.dk/product/rhino-sharkoon-kajak-3686/
Til top
Kim Greil Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Greil

Tilmeldt:: 09 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Greil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2014 kl. 09:45
Fluer.dk i Vejle har en ny fiskekajak til 2999,00. Måske et forsøg værd?
Til top
Kristian Stebit Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KristianOle Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2004
Geografisk: odense, kerteminde, hindsholm, sverige
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KristianOle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2017 kl. 11:16
Der er også lidt information her: http://www.kajakgutten.dk/oppustelig-kajak/
Til top
Jesper Nørgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TroutBum

Tilmeldt:: 22 Jul 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TroutBum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2017 kl. 11:26
Hvad er dit budget? Jeg vil da klart anbefale at du kigger på Lars Andersens nyeste pontonbåd, Mosquito. Meget kortere stel end på standard pontonbådene, samt den har kun 1 blære der skal blæses op.
http://andersonpontoon.com/pontonbaade/mosquito/

Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2017 kl. 12:25
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2017 kl. 12:26
Tråden er 6 år gammel, så mon ikke han har købt 😀
Til top
Kristian Stebit Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KristianOle Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2004
Geografisk: odense, kerteminde, hindsholm, sverige
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KristianOle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2017 kl. 01:48
Det må vi håbe at han har. :)

De er ellers ret lækre de pontonbåd der. Ved du om de forhandles andre steder end på hans hjemmeside? 
Til top
Jesper Nørgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TroutBum

Tilmeldt:: 22 Jul 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TroutBum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2017 kl. 14:15
Citat: KristianOle

Det må vi håbe at han har. :)

De er ellers ret lækre de pontonbåd der. Ved du om de forhandles andre steder end på hans hjemmeside? 


Ja mon ikke at han har købt :)
Anderson Pontoons forhandles kun af ham selv. Men vil man gerne se nærmere på dem, ringer man bare og aftaler tid ;)
Til top
Kristian Stebit Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KristianOle Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2004
Geografisk: odense, kerteminde, hindsholm, sverige
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KristianOle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2017 kl. 07:28
Det vil jeg prøve at gøre når jeg rammer DK igen, tak Jesper Smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum