Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til kajakfiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
Ulrik Jeppesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ulrik J

Tilmeldt:: 17 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ulrik J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til kajakfiskeri
    Sendt: 03 Maj 2011 kl. 23:04

Kære forumsbrugere. Jeg skal bruge lidt input vedr. havkajakfiskeri.

1. Transport af kajakken: Investerede i Thules hydrloglide, men de passede desværre ikke på mine bøjler. Systemet virkede ellers smart if. til at kunne manøvre kajakken op og ned alene. Hvordan transporterer I jeres kajakker - og er de lette at håndtere op og ned alene på den givne måde?
 
2. Vest: Nogle erfaringer og tips til køb af vest?
 
3. Pagaj: Ditto.
 
Jeg er i øvrigt ret taknemmelig overfor diverse input og kommentarer, idet jeg er newcomer udi i kajakfiskeri. på forhånd tak Big smile
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2011 kl. 23:15

havde en 14fods  fiskekajak og kunne nem løfte den op og ned fra min bil bare løft midt på kajakken af pagaj brugte jeg den der kom med  men  jeg  vil til en hver tid sige gå ind til en fag mand og snak med ham om pagaj  til din kajak da han ved mere om dette  hvis du skal bruge en vest er det jo et spørgsmål om du er til co2 vest eller normal skum skal det være  co2 vest vælg en hvor den ikke udløser selv ved kontakt med vand  baltic laver en god og billig vest

k&b
christian t.
Til top
Morten Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Erbs

Tilmeldt:: 12 Dec 2006
Geografisk: Klarup v/Aalbor
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Erbs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 09:17
Hej
 
Har en sit on top. Den er fladbundet og ligger direkte på tagbøjlerne (monteret med rørisolering). Den vejer 21 kg. og det er ikke noget problem at få den op bare ved at løfte den i dens to håndtag midt på kajakken.
 
Vest ved jeg ikke helt - har en svømmevest og det er ok, men forhindrer adgangen til vadejakkens lommer og lommerne i vesten er for små... Ville idag nok købe en CO2 vest.
 
Bruger den pagaj jeg fik pruttet med i prisen - det er ok.
 
Hilsen Morten
Til top
Dan Borup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
danborup

Tilmeldt:: 26 Apr 2002
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danborup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 10:37
 Jeg bruger min kajak-trailer, det fungere helt perfekt...
til min sit-on top Wildernes fiskekajak og mine havkajakker.. jeg synes det er nemmere end at skulle "bakse" med dem på taget.
 
 
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 10:48
Utroligt så meget der skal til ....
Jeg bruger min Advanced Frame Convertible med en Backbone i bunden  ....
den er super stabil  .... kan pakkes sammen og ligges i bagagerummet eller tages på ryggen ...det tager ca 10-15 min og gøre klar når du er fremme hvor du skal sejle ....
super nemt  !!!
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 11:03
Ulrik Big smile
en WingPagaj er optimal Thumbs Up afstemt efter din højde (opretstående med strakt arm) - målt op til når du lukker de mellemste led af fingerne ned over yderkanten på pagajen med strakt arm Thumbs Up 
 
disse pagajer er udført så de optimal udnytter alle muligheder - vifter ikke og udtrætter ikke ryggen Thumbs Up det kræver lige en 200 -300 tag før man vænner sig til dette vidunder Thumbs Up man køber den i tre stykker - du kan henvende dig til KajakCentrum vejle - eller du kan sende mig en mail  brunoandersen@webspeed.dk -så vil du få en instruktion i at selv tilpasse den -det er yderst vigtigt at den er vinklet rigtigt Thumbs Up
se på kajaksporten /de bruger wingpagaj alt andet er helt sort Cool
 
Kajakken: Tiki New Line  Thumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs Up alt andet er Censored Big smile


Redigeret af Bruno Andersen - 05 Maj 2011 kl. 04:52
Til top
Ulrik Jeppesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ulrik J

Tilmeldt:: 17 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ulrik J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 21:21
Hej gutter. Tak for gode input!
 
I forhold til at montere kajakken direkte på bøjlerne - er der ikke risiko for at den rutcher? Jeg har set nogle der har snore for og bag på kajakken som så fæstnes direkte til bilen.. er det nødvendigt med disse snore?
 
Med hensyn til vest, blev jeg på et tidspunkt frarådet at købe en selvopustelig, idet den skulle gøre det vanskeligt at komme op i kajakken hvis den tilter. En såkaldt padlevest skulle være god, men kender ikke markedet for sådanne?
 
Mvh Ulrik
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 21:38
Jeg bruger CO2 vest om sommeren, men når vandet er (for) koldt foretrækker jeg af sikkerhedshensyn min vest.
Jeg bruger eclas vandrette bøjler, da man modsat J bøjler nemt kan sætte stævnen op på den ene bøjle og derefter skubbe resten af kajakken på plads (dårlig ryg)
Har endvidere en kajakvogn - spec. ved længere ture og et stykke fra bilen til vandet er det smart: op på vognen med kajakken, alt habengut i kajakken og så "kører vi" til vandet. Vognen skilles ad eller lægges på dækket.
Skal du bare småpjaske lidt, er pagajen mindre væsentlig, men skal du ro længere ture, vil jeg anbefale en wingpagaj i kulfiber. Vægten betyder en del, da du trods alt løfter pagajen en del gange, mens du ror.
 
Til top
Steen Ellemose Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SE

Tilmeldt:: 27 Maj 2008
Geografisk: sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 21:43
Jeg har to Featherlite 9,5. Jeg ved godt der er dem som mener det ikke er rigtige kajakker og de er da heller ikke voldsomt elegante, men de er robuste og stabile og passer til vores fiskeri.

De ryger på tagbøjlen, den ene direkte (bunden opad), den anden i 2 J-bøjler. Jeg spænder dem solidt fast med de røde remme fra Jem & Fix.

Redningsveste er CO2-veste med snoretræk.

Vi bruger de pagajer der fulgte med.

mvh
Steen
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 22:09
Er der slet ingen der bruger kajaker med pedaler? Jeg synes da det må være meget smartere end at bruge pagaj, så kan man fiske samtidigt.
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 23:04
Citat: Klaus Neilsen

Er der slet ingen der bruger kajaker med pedaler? Jeg synes da det må være meget smartere end at bruge pagaj, så kan man fiske samtidigt.
Eller ocean kayaks torque...smiler, har lige selv købt den og glæder mig til at komme ud og prøve den.
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres