Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

reje tackle

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: reje tackle
    Sendt: 01 Maj 2011 kl. 21:11
hej... jeg kunne godt tænke mig at prøve at fiske med rejer i gudenåen, men jeg er i tvivl om hvordan man laver et rejetackle.
sådan nærmer så er det hvordan man fastgøre rejen til kroge og hvad for nogle kroge er bedst... er det alm. agn kroge eller hvad
 
mvh.
Henrik
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2011 kl. 21:21
Brug en 3-gangssvirvel, hovedline i øverste øje, 1 meter 0,35 - 0,40 mm nylon/fluorocarbon line + krog i midterste øje og 10-15 cm line + blylod i nederste øje.... Størrelse på krogen skal være 3/0 og brug evt, et stykke rød elastiksnor til at holde rejen ekstra fast på krogen (krogen stikkes gennem rejen, så rejen sidder relativt udstrækt på krogen),  den bedste krog er denne:http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat151-Kroge/side2054-Gamakatsu-LS-3113R-den-seri%C3%B8se-ormekrog!.html
 


Redigeret af Stone05 - 01 Maj 2011 kl. 21:23
Til top
rasmus ottesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gudenåfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gudenåfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2011 kl. 21:44
hey henrik.

jeg bruger bare de samme kroge som jeg bruger til orm.. bare et eller to størrelser større. 
held og lykke med fiskeriet med reje, og skriv endelig her inde når det giver gevinst Wink

Rasmus Ottesen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum