Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skjernå/Albæk

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skjernå/Albæk
    Sendt: 28 Apr 2011 kl. 20:37
Skal fiske for første gang ved skjern å ved Albæk. Jeg kan se at der ikke er fanget laks der i 8-9 dage, hvad kan grunden være til det?
 
Gode tips til flue og spinnefiskeri, på dette stræk, modtages gerne
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 20:49
Meget lav vandstand.
Hvis der kommer noget regn sker der måske noget.
Michael
Til top
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 20:51
Der bliver bare fanget godt med fisk på de andre stræk
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 21:10
Hej jesper
 
fiskeriet står generalt ret stille her ovre for tiden nok mest pga. vandstanden men også pga. fiskepresset som er en del mindre i år end det plejer at være...
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 22:13
Hej Jesper...
 
Måske du skulle overveje, at prøve lidt længere oppe i Å systemet, der vil du finde lidt dybere vand... Måske det er det, som er årsagen til de få fangster, som du sætter spørgsmålstegn ved?? Jeg mener at have hørt, at Borris stykket er der, hvor du har de dybeste render... Men jeg har ikke selv set det, hehe!!??
 
Pøj Pøj med fiskeriet
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 22:42
Hvis du kikker lidt på fangsterne, så er der jo sket lidt de sidste dage, og de Laks skulle jo forbi Albæk, for at blive fanget længere oppe, men det er vel internettets magt, folk ræsonerer som dig, ingen fisk fanget ved Albæk, så vi drager opstrøms, og derfor fanges fiskene naturligt nok der.

Redigeret af Keld P. - 28 Apr 2011 kl. 22:43
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 22:53
Ja Keld , det kan du jo have ret i.
 
Der er ikke noget valg af fiskeplads da det er et kursus i kast og fiskeri med to håndsstang som DSF arrangerer på lørdag fra 10-14. Jeg har planer om at komme tidligere og så fiske videre bagefter
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 22:57

Hmm... Så fik vi det sat på plads, der bliver taget laks længere oppe, fordi laksene har trukket forbi Albæk...

Ergo tag til Albæk... Så fik jeg alligevel lidt ud af oldtidsfag i gym, hehe!!
 
Men for at være helt sikker på, at vi forstår hinanden Skytte, så vil jeg lige sige, at jeg ikke ved hvorfor... Det var bare en tanke... at måske laksene søger mod andre bundforhold end man finder ved Albæk, nu hvor vejr og vind er, som det er... Men igen... Jeg ved det ikke!! Så der er ingen grund til at give internettet skylden, den fejlræsonering, tager jeg på mig, hvis der var nogen??


Redigeret af Gråfrede - 28 Apr 2011 kl. 22:58
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2011 kl. 08:47
Gråfrede din ide er jo ikke tosset, for ingen tvivl om at mange laks sikkert står i de dybere partier opstrøms, det jeg skriver er at de skal forbi nedstrøms, og derfor nok er til at få i tale, hvis man ryger ind i et træk.
 
Det jeg prøvede at forklare, var at der er størst chance for at en laks bliver fanget, der hvor der går flest og fisker, det er jo logik, og her spiller nettet jo tydeligt ind, de fleste checker jo nok fangster, eller spørger her og andre steder, så jo, nettet har sin betydning, hvilket også kan ses på det relativt ringe fisketryk derovre pt.


Redigeret af Keld P. - 29 Apr 2011 kl. 12:04
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2011 kl. 11:44

Hej Jesper,

 

du kan med sindsro påbegynde fiskeriet ved Albæk. Jeg selv og flere andre har set fisk i området i de seneste dage. I det hele taget har jeg hørt mange dugfriske meldinger om trækkende fisk fra det yderste stykke og helt op forbi Skarrild.

Vedrørende spinnefiskeriet er der nok andre her på siden, der er bedre til at råde dig end mig. Angående fluefiskeriet, synes jeg at noget i omegnen af en synke 1/2 fisker godt i området omkring Albæk lige nu. Vandet er varmt efter årstiden - målte det til 13 grader i onsdags - og efter min mening skal der virkelig fart på fluen under de forhold. Både oven for og neden for Albæk Bro afløser den ene potentielle standplads den næste. Fiskene kan stå i renden og på kanten af renden, men lavere hurtigere stykker bør heller ikke undervurderes.

 

Var så heldig at fange denne laks i udgangen af Ingeniørsvinget i forgårs Big smile:

 

http://skjernaasam.dk/php/Fiskeri.php?method=serapport&values[id]=11150&values[contentid]=0

 

Bedste hilsner samt knæk & bræk

 
Torben Thinggaard

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres