Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Linevægt til tohånds.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Linevægt til tohånds.
    Sendt: 26 Apr 2011 kl. 13:56
Hej.

Jeg har en Scierra MWF 10.4m #8/9 line. Den vejer kun 26gr. Er det for lidt til en #8-9 stang? Det er jo selvfølgelig Henrik Mortensen der har designet linen går jeg ud fra? så det må vel være fint nok, men der står bare 31gr på min stang, så jeg ved ikke om det er at underline den for meget at kun sætte 26gr på?
Hilsen Kim.
Til top
Jens E. Overvad Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jeoj

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jeoj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2011 kl. 14:15
Hej Kim!
Jeg bruger 31g, til kl.8-9.
Hilsen
Jens
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2011 kl. 16:59
Henrik Mortensen Lavede linerne så de passer til stangen med en polyleader på
Så en 8-9 spænder vel fra 29-32 gram afhænging af frabrikat.
Frank
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2011 kl. 17:13
Aha, ja så giver det meningSmile
Hilsen Kim.
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2011 kl. 17:22
Hej Kim
 
Fortvivl nu endelig ikke. Den anbefalede linevægt for en klasse 8-9 tohåndsstang er nutildags fra 26-31 gram. Som Frank rigtigt skriver, er det meningen at der skal bruges polyforfang. Det vejer ca. 3 gram og vupti, så er du der.
Når jeg skriver at vægten nutildags er sådan, er det fordi at før i tiden var der ingen der kunne drømme om at fiske med så stor en linevægt til klasse 8-9. Alligevel blev fluerne sendt afsted, så du skal bare på med vanten med den line du har.
 
Hvis du har det, eller på anden vis har mulighed for at se i Korsholms katalog fra 2007-2008 kan du på side 45 se, hvad det er jeg mener.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2011 kl. 17:34
Ellers er der også en forklaring på korsholms hjemmeside

http://www.korsholm.dk/fiskeri/flueliner.html
Til top
Kurt Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kurt Petersen

Tilmeldt:: 02 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kurt Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2011 kl. 17:49
Line vægten har det ikke noget med den aktion fluestangen har, jeg har en fluestang som kører bedst ved 20 gram og det er tohånds 9/10
den har fuld aktion. Jeg er spændt på om der er nogen der har kendskab til det
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres