Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til natfiskeri i fjorden

 Besvar Besvar
Forfatter
Brian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Brian Grensteen

Tilmeldt:: 04 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian Grensteen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hjælp til natfiskeri i fjorden
    Sendt: 25 Apr 2011 kl. 12:40
Hej folkens
 
Jeg har nu de sidste natter fisket i en fjord på sydfyn , og fisk er der mange af , de viser sig i overfladen og hopper i vildskab , men så snart at lyset forsvinder så går mit fiskeri i stå . jeg kan ikke for fiskene til at hugge på mine fluer. selv om fiskene er meget aktive i vandet. Jeg har bruge for et tips eller 2 til at bryge koden.
Nogle forslag til en flue eller 2 der har magiske evner.
 
Hilsen Brian
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2011 kl. 12:46

jeg kan ikke få dem til at hugge selvom der er lys :D


har du prøvet cigaren ? den er velkendt som natflue - evt. andre sorte store overflade fluer der laver lidt larm og bevægelse. 

Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2011 kl. 12:48
skumfidusen  sort cigar   prøv med selvlysende  gummi perler  foran fluen også lad dem op med en lille  uvlampe mens du fisker
 
k&b
christian t.
Til top
Brian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Brian Grensteen

Tilmeldt:: 04 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian Grensteen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2011 kl. 17:04
Skumfidusen, cigaren og perler har jeg også prøvet. Jeg er sikker på at de fisk kan fanges men jeg er noget i tvivl om metoden.  jeg vil prøve i aften/nat igen.
 
I går lyste jeg lidt i blære tangen med pandelampen og store rejer og fisk på ca 5 cm. (tror det var hundestejler) var talrige og de fisk jeg så /hørte var også på lavt vand. , så det er jo nok disse de jager i mørket. jeg fiskede en del med en stor grå reje inden lyset forsvandt og der var der også en større fisk der huggede få meter fra mig + flere hug ,  men da lyset forsvandt og alt blev mørkt , ville de ikke mere. Jeg fiskede med pattegrisen , sort børsteorm , kutling i brun, sort flat wins , skum fidusen og stor set alle andre flue jeg kunne finde fra str. 2 til 16 .
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum