Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Underhånds kast

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Underhånds kast
    Sendt: 24 Apr 2011 kl. 18:50
Hej.

Har længden på en tohånds stang nogen indflydelse på hvor godt underhånds kastet kan blive udført? Er en 14' bedre til det end en 12'?
Jeg tænker at man må have lettere ved at løfte hele linen af vandet med en 14' end en 12' stang? Ved det ikke, men bare en tanke.
Foreløbig har jeg en 12.2' stang i syne som godt kunne blive min. Men jeg har bare lige denne tanke som jeg godt kunne tænke mig at få svar påSmile
Hilsen Kim.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2011 kl. 19:17
Hej Kim
Selve teknikken er den samme, og kan udføres med held på selv en enhåndsstang.
Om du skal vælge en 12 eller 14 fod afhænger af dit fiskeri, en 14fods kaster længere end en 12fods, men er tungere at gå med hele dagen.
Hvis det er i danmark du skal fiske er det ikke nødvendigt med en lang stang.
Michael
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2011 kl. 20:00
Okay. Det er selvfølgelig mest i Danmark den skal bruges, men hvis man tager en smutter til Sverige eller Norge skal den også kunne klare det.
Hilsen Kim.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2011 kl. 20:16
Den stang jeg har i kikkerten er en Vision Nite Catapult DH 12.2' #8-9
Hilsen Kim.
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2011 kl. 20:43
Hej Kim
 
Jeg kender ikke den stang som du har i kikkerten, men du kan roligt købe en stang i den længde. Den dækker langt det meste fiskeri både i åerne her i landet og almindeligt sommerfiskeri i de norske elve. Kun hvis du vil fiske i store og meget vandrige elve er det nødvendigt med en større og kraftigere stang. Jeg bruger selv stænger fra 12 til 13 fod i forskellige klasser både her og i Mandalselven i Norge.
Iøvrigt kan du ikke nøjes med een stang. Tænk hvis du står med en knækket stang ved dit favoritvand. Men, hvis du kommer godt igang med fiskeriet med tohåndsstang kommer behovet og lysten til flere stænger helt af sig selv.
 
 Mvh
 
Karsten Andersen
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2011 kl. 22:45
Citat: karsten4

Hej Kim
 Kun hvis du vil fiske i store og meget vandrige elve er det nødvendigt med en større og kraftigere stang.


Vil lige supplere med, at man i mange tilfælde har gavn af ekstra længde, når siv og grøde begynder at drille i åen. Om sommeren vælger jeg den længste stang i arsenalet på nogle stræk af Storåen og Skjern å.

Johan
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2011 kl. 00:35
Karsten:
Det er rart at vide. Jeg tænker netop at den skulle holde til en tur til Norge eller Sverige.

Johan:
Det er lige præcis også det jeg har i tankerne, frygten for at den ikke når langt nok ud i åen til at jeg kan mende linen og have fuld kontrol.
Hilsen Kim.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres