Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Størrelse af blink til havørred?

 Besvar Besvar
Forfatter
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Størrelse af blink til havørred?
    Sendt: 23 Apr 2011 kl. 17:32
Hej.
 
Jeg skal ud og nappe nogle havørreder i morgen ved solnedgang, og vil høre jeres meninger omkring hvilke størrelser, vægt og farver i mener man skal bruge?
 
 - Derudover vil jeg høre om i mener det er bedre med kystwobler eller en enkelt spinner?
 
 - Frederik :-)
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 17:47

Pas på, du roder op i  jord der har været hellig i mange generationer Smile

Personligt, så fisker jeg altid med blink mellem 12 og 40 gram ved kyst fiskeri, jeg har en ide om at jeg fanger flest hø i de kolde måneder, på de mindre blink , men igen, det er vist ikke rigtigt dokumenteret, en mat sølv bagside og så en mere kulørt forside på blinket er nok min farvorit  mvh tp
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 17:54
tak!
 - jeg skal give det chancen ;-)
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 18:09

undskyld mit lidt dårlige svar, men jeg tror der er en mening for hver fisker du taler med Wink

Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 18:15
Hej Frederik

Der findes ikke noget endegyldigt svar på dit spørgsmål, for det handler om præferencer, og det vigtigste af alt er at tro på den agn man fisker med.

Find det blink der passer dig bedst i forhold til kasteegenskaber og bevægelsesmønster, og brug det. Er fiskene under land og i hugget så skal du nok mærke dem.

Universalagnen, som fanger fisk under alle forhold findes ikke.
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 18:32
http://www.top-grej.dk/
her er nogle klassikere der dur,og så fiskepladserne.
 
Embarrassed
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 19:40
Hej bo..
 
Har nogle woblere fra TommyPetersen, og de skal da helt sikkert også have chancen i morgen Wink
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 20:58
SSK Sølvpilen 14 og 18 gram, sølv grøn og rød grøn! så behøver man ikke andet i grejæsken. Kan se at man kan købe dem på nettet nu. Sælger har vist også et link her på siden til sin biks...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum