Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til NYBEGYNDER!!

 Besvar Besvar
Forfatter
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hjælp til NYBEGYNDER!!
    Sendt: 14 Apr 2011 kl. 10:00
Hej..
 
Jeg er en 16årig dreng, der vil starte med fluefiskeriet, og vil høre om der ikke er en af jer garvede fluefiskere, der vil tage nogle timer med mig, hvor jeg kan få lært lidt omkring, hvordan man kaster og hvad jeg muligvis vil gøre forkert i starten?
 
Bor i:
Vivild
8961 Alligåbro
 
ps. har selvfølgelig mulighed for, at komme rundt omkring, bare giv mig muligheden ;)
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 10:04
Hej Frederik

Er du medlem af Allingåbro lystfiskerforening?
Jeg mener der er et par medlemmer der som fluefisker, de vil kunne hjælpe dig
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 10:05
Helt sikkert Frederik, bare ned i den lokale forening. De vil helt sikkert hjælpe dig i gang.
 
/Martin
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 10:57
Er ikke medlem af Allingåbro Lystfisker forening, men jeg kan da give det chancen ;)
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 11:02
Kan ikke finde deres hjemmeside :-(
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 11:08
Hmm ja den hjemmeside er da ikke så nem at finde
Til top
Søren Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Regnbue

Tilmeldt:: 10 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Regnbue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 11:09
Hvad med bare at prøve.. Jeg prøvede, og det gik da egentlig meget nemt. Tror det afhænger af, hvor ung man er. Og som 16 årig, er man jo vandt til at lære nye ting.

Prøv først uden at tænk for meget over det. Læs evt. en bog el. se en video om det. 
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 11:20
det kunne være, at jeg skulle give det chancen :-)
Jeg ved ikke om det ville være nemmere selv at lave fejlene fra start og så få dem rettet, eller om det er bedst at få det gjort ordenligt fra start :-)
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 11:51
Hej Frederik
 
De har ikke en hjemmeside mere, men tag ned i grejbutikken i Allingåbro, der vil de kunne fortælle dig hvem du skal tage fat på.
Og jo, du kan godt bare prøve, men du vil få så meget mere glæde af at få lidt hjælp i starten.
Men eller så få fat på Mel Krigers bøger og film om fluekast, der er rigtig meget god info at hente der.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Søren Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Regnbue

Tilmeldt:: 10 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Regnbue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 11:52
Citat: fbjerregaard

det kunne være, at jeg skulle give det chancen :-)
Jeg ved ikke om det ville være nemmere selv at lave fejlene fra start og så få dem rettet, eller om det er bedst at få det gjort ordenligt fra start :-)

Tjoee, det er vel altid bedst at man får det lært. Men jeg tror ikke der sker noget ved at prøve det selv på egen hånd. Når du køber en fluestang har den sikkert en Weight forward line. Det er en line der er tyk ude i enden de første 9,15 meter. Det er kasteklumpen. Den skal du få i sving, hvis man kan sige det sådan. Også når den er i sving og du beslutter dig for at afslutte kastet og placere linen, skal du skyde det line ud du vil bruge.

Den fejl jeg lavede var at tage alt det line ud jeg ville bruge til at fiske med, også stod jeg og svingede lidt med det. Men altså kun de første 9,15 meter også når kastet afsluttes slipper du resten af linen som du har taget af hjulet.
Du kan evt. markere på linen, hvor de 9,15 meter er gået du kan typisk sagtens se forskel på tykkelsen. 
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 12:47
Citat: fbjerregaard

Hej..
 
Jeg er en 16årig dreng, der vil starte med fluefiskeriet, og vil høre om der ikke er en af jer garvede fluefiskere, der vil tage nogle timer med mig, hvor jeg kan få lært lidt omkring, hvordan man kaster og hvad jeg muligvis vil gøre forkert i starten?
 
Bor i:
Vivild
8961 Alligåbro
 
ps. har selvfølgelig mulighed for, at komme rundt omkring, bare giv mig muligheden ;)


Hej Fredrik du kan kontakte dem her i Alligåbro  http://www.norddjurs.dk/page4069.aspx?recordid4069=4
Der er også en i Auning http://www.norddjurs.dk/page4069.aspx?recordid4069=6
og en  Sportsfiskerforeningen for Grenaa & omegn
http://www.norddjurs.dk/page4069.aspx?recordid4069=85

Håber de ville kunne Hjælpe dig med dit fluefiskeri

MVH
Glen Rasmussen









Redigeret af Glen - 14 Apr 2011 kl. 12:52
Til top
Anders Bak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Andersb Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andersb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 12:49
Hej Frederik
 
Har du selv waders og grej for så kan du godt komme med mig på en tur...og lære lidtWink du kan evt. ringe på min mobil så kan vi aftale nærmere..50779933
 
Mvh anders
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 13:46
Mange tak glen! - og jeg vil skrive til dig anders :)
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 11:49
Hej Frederik.
 
Der kommer et kastekursus for begyndere/ let øvede i Randers. Det bliver afholdt udenfor lystfisk.dk butikken på messingvej. Det er gratis at deltage :)
 
Og der er da heller ikke så langt fra Allingåbro til Randers :)
Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 12:09
Frederik, du kan også komme med mig en tur, hvis du vil. Bare send mig en mail på jbs@fiskpaaflue.dk.

Jan
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 10:21
Zlatan:
hvornår kommer det kursus?
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 10:43
Citat: fbjerregaard

Zlatan:
hvornår kommer det kursus?
 
Se her http://www.lystfisk.dk/ ellers kan du jo prøve at kontakte Grejbiksen, de laver også kurser i fluekast. http://www.grejbiksen.dk/
 
Mvh
Henning
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 13:49

Tak, nu prøver jeg at melde mig til! :-)

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum