Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fiskepladser i og omkring esbjerg

 Besvar Besvar
Forfatter
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fiskepladser i og omkring esbjerg
    Sendt: 12 Apr 2011 kl. 18:30
Flyttede herover for nogle år siden og havde egentlig troen på at jeg nok skulle finde noget fiskevand herovre. Men alle snakker bare om åerne !!
Og jeg hader at fiske i åer.
Så hvis nogen ved noget om mulighederne for at fiske havøred på kysten, eller en ordentlig sø med gedder i, i eller omkring esbjerg.?? Er meget frustreret efterhånden !!
Til top
michael berg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
chisabos

Tilmeldt:: 27 Feb 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chisabos Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 18:58
hej
 
du kan fange HØ på stranden ved rødhætte , og på måde strand, hvis du har lyst kan jeg godt tage med dig en dag.
 
venligst
Michael
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 20:39
Hej Michael
 
Det vil jeg helt vildt gerne. Jeg lider så også under at jeg ikke har kørekort. Det er lidt specielt når man har bosat sig her.Smile
 
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 20:50
Der er fint geddefiskeri i Karlsgårde sø. Og både Sneum å og Kongeåen har også en fin geddebestand, selvom det er åer...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 22:59
Har ellers hørt at karlsgårde sø var død, efter noget udslip af en art ?
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 23:07
inde i byen er der:
paradis søerne ude på darumvej - de ligger op til industrikvarter øst - Der er der gedder - søen mod øst er temmelig dyb - hvor den vestlige(den regnvandskanalen løber igennem) er mere grund - men de holder begge gedder.
brillesøerne ved gravlunden (på modsatte side af tarphagevej lige over for fiskerimuseet), der er (måske har været, jeg ved ikke om der er mere, jeg dyrker ikke slig form for fiskeri) karper og der er også lidt gedder. det er i forbindelse med hundeluftning for år tilbage jeg har observeret karper deri - det er den nordvestlige sø (den mest tilgroet ) hvor jeg har ser flest.
bilka søen skulle eftersigende også holde gedder - og så er der søen inde ved grundtvigskirken  - lidt gedder og masser af fredfisk.
buslinje 8 køre ud til sjelborg - men der er et par km til "hotspottet" efter havørred, når du kommer ned til stranden ved rødhætten, bevæger du dig nord, mener der er en 300-500 meter, så vil du møde en stor sort sten, ud for denne er der en lille revle du kan vade på, men fisker du sommernatten vil du opleve fisk både foran og bag dig hvis du vader. 
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 23:27
Tusind tak skal i have..
Håber at jeg kan finde gnisten igenStar
Til top
michael berg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
chisabos

Tilmeldt:: 27 Feb 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chisabos Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 14:58
du kan bare skrive, så finder vi ud af noget, mit nummer er 27202405
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 23:00
Det er super Michael. Jeg notere mig dit nummer og giver lyd.
Mine waders befinder sig p.t. i sverige. Og der kommer jeg først op i uge 21. Og så er jeg klar til at komme med på turSmile
Til top
Leif Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Leif K Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2011
Geografisk: Esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Leif K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2011 kl. 13:33
Citat: bjar1525

inde i byen er der:
paradis søerne ude på darumvej - de ligger op til industrikvarter øst - Der er der gedder - søen mod øst er temmelig dyb - hvor den vestlige(den regnvandskanalen løber igennem) er mere grund - men de holder begge gedder.
brillesøerne ved gravlunden (på modsatte side af tarphagevej lige over for fiskerimuseet), der er (måske har været, jeg ved ikke om der er mere, jeg dyrker ikke slig form for fiskeri) karper og der er også lidt gedder. det er i forbindelse med hundeluftning for år tilbage jeg har observeret karper deri - det er den nordvestlige sø (den mest tilgroet ) hvor jeg har ser flest.
bilka søen skulle eftersigende også holde gedder - og så er der søen inde ved grundtvigskirken  - lidt gedder og masser af fredfisk.
buslinje 8 køre ud til sjelborg - men der er et par km til "hotspottet" efter havørred, når du kommer ned til stranden ved rødhætten, bevæger du dig nord, mener der er en 300-500 meter, så vil du møde en stor sort sten, ud for denne er der en lille revle du kan vade på, men fisker du sommernatten vil du opleve fisk både foran og bag dig hvis du vader. 
Er det tilladt at fiske i de søer du nævner.Skal man have det statslige fisketegn?
Med venlig hilsen
Leif K.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum