Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billigt multihjul til let pirkefiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Billigt multihjul til let pirkefiskeri
    Sendt: 10 Apr 2011 kl. 11:00
Nevø'en skal med på fisketur, pirkefiskeri efter små torsk, jeg har stænger nok han kan få en af, men mangler et billigt hjul, hvor køber jeg et sådant ? linefører er et krav og helst uden line tæller. hvis i har en ide til en fysisk butik så må den gerne ligge på midtsjælland :-)
 
mvh Tonny Poulsen
Til top
jørgen nevermann Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nevermann

Tilmeldt:: 05 Sep 2005
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nevermann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2011 kl. 11:18
Smile Prøv "Neptun - Fiskegrej"  i Ruds-Vedby Tlf. 58261210.
 
Venlig hilsen
Jørgen
Til top
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2011 kl. 11:22
Hej
Kan et brugt og fejlfrit 7500c ikke bruges?
Hvad er maxbeløb?
 
Mvh Bo
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2011 kl. 11:41
Ville kigge mig om efter det røde ABU Ambassadeur - så har du også et hjul der holder når han nu bliver bidt af det.
 
/Martin
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2011 kl. 12:40
Jep Martin Thumbs Up
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2011 kl. 13:12
I mængden af hjul i mellemklassen, er et Okuma MAGNETIX MG-30CS efter min mening en absolut vinder (479 kr).  Høj gearing (6.2:1) rimelig blød/solid bremse, og er pga. en  lav vægt nem nemt at bruge for begyndere/børn/unge.
http://www.fishing-odl.dk/shop/havhjul-okuma-magnetix-2313p.html
Det fåes også med linefører, men koster så en anelse mere.  Personligt ville jeg helt klart vælge modellen uden linefører.
 
Hvis et alternativ er et hjul i den helt billige ende (fx et Okuma Classic 30L til ca. 250-300 kr), ville jeg uden tøve lægge de ca. 200 kr til og få det hjul, som jeg anbefaler her. Et hjul som vil give en helt anden brugsglæde - også om 3-4 år.   
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2011 kl. 13:38
Tak til jer alle for jeres svar, til Dan hvorfor foretrækker du et hjul uden line fører, jeg har hørt at line fører er noget bras hvis man fisker "hvaler" men at det skulle være det bedste når vi taler små fisk, din mening ? tak :-) (ikke et forsøg på at nedgøre din mening, jeg ved bare ikke ret meget om forskellen)
mvh Tonny
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2011 kl. 19:08
Tonny det du har hørt er også korekt: "jeg har hørt at line fører er noget bras hvis man fisker "hvaler" men at det skulle være det bedste når vi taler små fisk" Jeg bruger selv et til hvaler som du skriver da der er et lige træk på linen hele tiden, og et til småfiskHug da der ikke kommer samme belastning på.
 
Mvh. Frandsen 
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2011 kl. 19:16
Til en nybegynder vil jeg klart anbefale et hjul med linefører. Det er korrekt at lineføreren kan bryde sammen ved fiskeri efter store fisk ligesom lineføreren også kan være en hindring når det gælder om at komme hurtigt ned.
 
/Martin
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2011 kl. 20:43
Kr. 250.- for et multihjul med linefører.
 
www.lionfish.dk
Til top
Hans Kristian Byrialsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AxeZes Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AxeZes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2011 kl. 21:35
hey Tonny. 

Jeg har et Okuma Classic 45L med 200m ,35mm spyderwire på. og der vil jeg godt sælge for 200kr. + 65 porto.

Det er et godt begynder Hjul og virker uden problemer.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres