Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bundfiskeri.

 Besvar Besvar
Forfatter
Leif Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Leif K Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2011
Geografisk: Esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Leif K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bundfiskeri.
    Sendt: 05 Apr 2011 kl. 14:57
Som nybegynder vil jeg nok stille en masse , for jer , dumme spørgsmål.Er det en god metode at fiske ved bunden med PB og "slaskelod " og er der en særlig teknik der skal anvendes ?Smile
Med venlig hilsen
Leif K.
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2011 kl. 15:29
Hej Leif
 
Der findes ingen dumme spørgsmål, kun flabede svarTongue
Jeg benytter selv at lave et gennemløbs tackel hvor et gennemløbs lod sættes på hovedlinen, derefter en lille perle og slutteligt bindes en springring eller svirvel på, i denne montere jeg så 1 til 2 meter 0,25 mm nylon line hvor i krogen bindes.
Jeg ved det ikke er et slaske lod, men det vil kunne monteres på samme måde.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Leif Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Leif K Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2011
Geografisk: Esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Leif K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2011 kl. 16:04
Hej Martin.
Tak for svar.Fisker du så mest passiv på denne måde eller trækker du langsomt ind efter du har kastet ud ?LOL


Redigeret af Leif K - 05 Apr 2011 kl. 16:06
Med venlig hilsen
Leif K.
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2011 kl. 16:40
Om man rykker i den eller ej er vist meget individuelt.

De gange jeg har fanget rigtigt meget i putten, har jeg fisket i store søer, og så fundet en pynt/tange, som mange fisk har rundet, fisket til den, ofte med to stænger og elektroniske bidemeldere. Yderst afslappende.

Men ellers ja, det er oftest mest effektivt at holde lidt bevægelse i agnen, og få dækket en masse vand, særligt hvis det er en sø man ikke kender, eller ikke ved hvor fiskene står og hvordan de plejer at trække rundt.
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2011 kl. 17:36
Hej Leif
 
Jeg fisker det mest passivt, men det skyldes at jeg "kun" fisker på den måde når jeg skal holde "pause", ellers fisker jeg stort set kun med spind eller flue.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Jesper Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jehan29

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jehan29 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2011 kl. 18:44
Et passende slaskelod er fint! Hvis man vil fiske det aktivt, synes jeg det har mindre tendens til at sætte sig i bundvegetation mv.
Knægten fangede to på bundrig i fredags, begge gange huggede fiskene mens han fiskede aktivt med pb, ca 75 cm fra bunden!
Mvh
Jesper Hansen
Til top
Leif Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Leif K Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2011
Geografisk: Esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Leif K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2011 kl. 15:24
Tak for de mange svar.Så er der lidt at prøve.Smile
Med venlig hilsen
Leif K.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres