Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kobber/alu rør til rørfluer

 Besvar Besvar
Forfatter
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kobber/alu rør til rørfluer
    Sendt: 25 Mar 2011 kl. 11:35
Er det muligt at der måske findes rør til at sætte direkte ind over den tynde del på en rør fra protube.

Feks. 40/40 mm rør. Den tynde del skal der rør på som lidt vægt som skubbes stram ind over.


På forhånd tak.
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 11:49
Du kan bruge Pro Tube Flexi Weight eller Drop Weight,begge dele fungerer godt
 
/Esben
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 12:07
Hej Claus.
 
Nu ved jeg ikke, hvad type Protube du vil bruge, men jeg roder i øjeblikket med nogle tiltag til Det Fleksible Rørflue System, og de Protuber jeg bruger, er ret nøjagtig ø2 mm. i diameter.
Jeg bruger selvfølgelig de belastninger, der hører til Protube, men jeg har også samme tanke, som dig nemlig, at få noget mere ass. vægt, der kan komme på Protuberne.
 
Jeg bruger tit det, at jeg køber Alu - Messing og kobber rør i hobby forretninger, og så tilpasser jeg rørlængden med en rørskærer, men det er svært, at finde rør med indvendige mål, der passer til vores plastrør.
 
Jeg køber normalt mine ting her:
 
 
Nu skal jeg bruge tingene, så de passer meget nøjagtigt, og det betyder, at det jeg sætter ind i rørene skal kunne trækkes fra hinanden, uden at det skal gøre med vold, så jeg er tit nød til at tune rørene, med en opboring,
 
Det gælder især Bottle tubes, som kan være ganske meget forskellige i hullerne, det kommer an på, hvad for et firma, der har lavet dem.
 
Forstår jeg dig ret, når du ønsker et 40 mm. langt rør i kobber, sat på en Protube?
 
Det bliver godt nok en tung affære, med mindre du satser på tyndvægget rør.
 
Prøv at Gogle kobber rør, og se, om du kan finde noget, der kan gå på Protube.
 
Mvh
P.K.
 
 
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 13:46
de rør jeg bruger er
 
 
Den tynde del, var om der kunne fåes et rør f.eks i 20mm som passede ind over STRAMT så den ikke ruller rundt om røret, så man får belastning på fluen
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 16:10
Citat: EsbenL

Du kan bruge Pro Tube Flexi Weight eller Drop Weight,begge dele fungerer godt
 
/Esben


Brug det der er lavet til at passe.......
Til top
Teddy Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tebimo

Tilmeldt:: 07 Sep 2007
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tebimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 19:27
Prøv at kigge på www.eumer.com
 
De er geniale og super lette at bruge.Wink
Fås hos GOFI.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down