Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

velbekomme!

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: velbekomme!
    Sendt: 24 Mar 2011 kl. 15:20
Citat: map

At inddrage døde fisk i jylland i en tråd om 11 hjemtagne (udsatte) fisk fra isefjorden er ude af proportioner efter min mening.
 
/Martin
 
Enig
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 15:59
Karsten Andersen;
Jeg skriver nu at vi kun hjemtog 11 ørreder til deling i mit svar herinde.

Altså jeg går ud fra at de ørreder der bliver udsat de forskellige steder i fjorden er med henblik på at bliver fanget af lystfiskere. Så igen ser jeg intet problem i at tage 5,5 fisk med hjem pr. mand når man nu endelig rammer dagen!
Jeg kan nu prale med at have taget hele 1 3/4 fisk med hjem i snit pr. tur Tongue
Hvis det går ind under kategorien madfisker så kald mig da bare det.

Fangstrapporten er kun lavet med henblik på at informerer om et pt. fantastisk godt fjordfiskeri og så jeg kan huske mine ture, selvom den her nok ikke går i glemmebogen foreløbig Big smile

Tight lines out there!

Til top
christian ottesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
teddythebear

Tilmeldt:: 03 Maj 2006
Geografisk: hadsten
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddythebear Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 16:01
Hej Henrik m.fl

Jeg har på intet tidspunkt sagt, at du er misundelig. Det er ikke det tråden handler om........filmen knækker for mig, når janteloven viser sit småborgerlige grimme ansigt frem i yderste potens. Folk der ikke kan glæde sig på andres vegne, har jeg ikke meget til overs for.

Sammenligningen mellem undertegnede og en landmand,,,,,ja den må stå for din regning..........
Jeg er medlem af 3 foreninger, laver frivilligt arbejde i 2 af dem........grusudlægning, strygning af fisk osv osv. 
Alt sammen for at du, jeg og alle andre kan have et godt fiskeri. 
Desuden genudsætter jeg 95 % af mine fisk, men jeg vil fandme galme ikke rende rundt og godkendes af typer som dig, før jeg tager en fisk med hjem.

Jeg tror, at vi 2 må blive enige om at være uenige.

Ikke mere herfra.......knæk og bræk til alle

Hilsen Christian


Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 16:11
Citat: teddythebear

Hej Henrik m.fl

Jeg har på intet tidspunkt sagt, at du er misundelig. Det er ikke det tråden handler om........filmen knækker for mig, når janteloven viser sit småborgerlige grimme ansigt frem i yderste potens. Folk der ikke kan glæde sig på andres vegne, har jeg ikke meget til overs for.

Sammenligningen mellem undertegnede og en landmand,,,,,ja den må stå for din regning..........
Jeg er medlem af 3 foreninger, laver frivilligt arbejde i 2 af dem........grusudlægning, strygning af fisk osv osv. 
Alt sammen for at du, jeg og alle andre kan have et godt fiskeri. 
Desuden genudsætter jeg 95 % af mine fisk, men jeg vil fandme galme ikke rende rundt og godkendes af typer som dig, før jeg tager en fisk med hjem.

Jeg tror, at vi 2 må blive enige om at være uenige.

Ikke mere herfra.......knæk og bræk til alle

Hilsen Christian


 
Der sgu da ingen der skal godkendes af nogen som helst så længe loven er overholdt. For et par tråde siden var der sågar nogle der begyndte at argumentere for mådehold i p&t-søerne - min herre til hest - sidder sgu stadig og klapper mig på lårerne af grin over det..
 
/Martin
Til top
martin-thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mart0

Tilmeldt:: 13 Okt 2007
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mart0 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 16:34
:Henrik hvis du tror at fisk fra fyn svømmer direkte i isefjorden pga, alger så er du eddermandme blank...
 
og til Casper tillykke med fangsten.
jeg havde også taget fisk med hjem om det var 11 eller 20 jeg havde taget det ved jeg ikke.
men det skal en sønderjyde aldrig bestemme.. eller nogen andre.
 
 
 
 
 
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 17:26
hehe, nu ka man vidst ik lige samligne med en lille iltløs sø med is på....  det er jo helt ude af proportioner... 
 
henrik, hvis du selv stod på en båd og fiskede, og der var hug gang på gang, hvad ville du så gøre???  skynde dig at sejle i havn efter den første landede fisk? eller 3?   i så fald, så tror jeg du er den eneste fisker jeg nogensinde har hørt om, der ville gøre sådan.    personligt, jeg spiser sjældent fisk, så ville nok ta en enkelt eller to med hjem.  og resten ville så ryge tilbage igen hvor de kom fra.  havde jeg familie der spiste fisk, ville jeg også ha taget med til dem, men det har jeg ikke. jeg fisker egentlig mest fordi det er sjovt, afslappende og hyggeligt.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 18:46
Citat: tjellesen

hehe, nu ka man vidst ik lige samligne med en lille iltløs sø med is på....  det er jo helt ude af proportioner... 
 
henrik, hvis du selv stod på en båd og fiskede, og der var hug gang på gang, hvad ville du så gøre???  skynde dig at sejle i havn efter den første landede fisk? eller 3?  
 
 
Hvis det var mig du spurgte, ville svaret være - JA!
 
Citat:

 jeg fisker egentlig mest fordi det er sjovt, afslappende og hyggeligt.
 
Det er vel netop det "lystfiskeri" betyder!
 
Mvh
Henning
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 19:00
Citat: Henning

Citat: tjellesen

hehe, nu ka man vidst ik lige samligne med en lille iltløs sø med is på....  det er jo helt ude af proportioner... 
 
henrik, hvis du selv stod på en båd og fiskede, og der var hug gang på gang, hvad ville du så gøre???  skynde dig at sejle i havn efter den første landede fisk? eller 3?  
 
 
Hvis det var mig du spurgte, ville svaret være - JA!
 
Citat:

 jeg fisker egentlig mest fordi det er sjovt, afslappende og hyggeligt.
 
Det er vel netop det "lystfiskeri" betyder!
 
Mvh
Henning
Præcis Henning men prøv lige at se hvor mange der ikke har fattet noget af det?
Tværtimod, jo flere jo bedre...
Trist udvikling.
Hov, skrev jeg ikke at jeg ikke skrev mere....
Det må i meget undskylde
Mvh
Henrik Christensen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 19:00
Citat: tranholm

Hej Jim.
 

Jeg er selv vokset op i en tid hvor verden bare var så meget anderledes end i dag...ikke mindst lystfiskerlivet, der var ikke så mange der fiskede dengang og der var fisk i bunker som flertallet herinde næppe forestiller sig.

Var ikke klar over at du var så gammel, jeg husker det lidt anderledes, sådan ca 40-45 år tilbage i tiden.
Det var i den periode hvor de første udsætninger startede i Isefjorden, og man fangede torsk på kysten, man skulle være pokkers heldig for at fange en ørred på nordkysten dengang.
 
Når jeg hører om de store fangster der har været de sidste 7 dage fra isefjorden og andre steder på sjælland, så virker det meget voldsomt, men jeg husker det samme skete sidste år, tror det var Lars Juul der skrev at han fik 179 stk ørred på ganske få dage og det var i 2009, så intet nyt under solen, men desværre holder det som regel kun et par uger, så er alt normalt igen.
 
Fatter ikke at nogen får ondt i røven over at et par fiskere tager ca 10% af deres fangster med hjem, som tilfældet her i omtale indlæg.
 
God dag
 
hilsen Ole 
Hej Ole.
 
Næh man er vel ikke et oldfund fordi at man er 54, eller.....?
Men alligevel, mine børn synes at jeg er gammel og min mor synes at jeg er en stor knægt så det er vel egentligt ret relativt.
Det er helt rigtigt at havørreder fra kysten dengang var noget man læste og hørte om og selvfølgelig fandtes de slet ikke i de mængder som i dag.
Til gengæld var der så bare helt ufatteligt mange torsk samt alle mulige andre fisk og tilgangen til disse oplevelser var dengang eller ikke så restriktiv som i dag, man kunne fange masser af fisk fra en hvilken som helst havnemole og kysten var altid indbydende og nærmest fri for hundeluftere, kajakker, speedbåde og alle de ting som vi lystfiskere sjældent er ret glade for.
 
Fiskeri kan være noget mærkeligt noget, sidste år synes jeg og mange andre var et katastrofeår mens andre lokalt oplevede at de nærmest kunne skovles op og det er som om at kystfiskeriet stiller større og større krav til at man kan finde fiskene, hvor i mod de feks for 5-6 år siden var mere jævnt fordelt.
 
Vi ses lige pludseligt Thumbs Up
 
Mvh
Jim.
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 19:05
nu var det godt nok til henrik.
men henning, din mening er ligeså fin som andresSmile  så på en hvilken som helst fisketur, med 3fisk fanget, stopper du simpelthen fiskeriet og går hjem...  tja, så har man da hørt det med også...   jeg må nok sige at jeg er overrasket.
 
lystfisker... tja, om det hedder det ene eller det andet, er mig fløjtende ligegyldigt, så længe den der bedriver det, hygger sig, inden for lovens rammer.
 
 
 
 
Til top
Lars Vasegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars_O

Tilmeldt:: 31 Okt 2009
Geografisk: København og Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars_O Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 19:11
"Det var mit sidste indlæg i denne debat."
 
Det er vist det mest fornuftige, Henrik har skrevet her...
 
Thumbs up til Casper - fed fangst Smile
Til top
Bjarke Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
BjarkeR Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BjarkeR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 19:23
Casper: Tillykke med fangsten!
 
-Og til jer andre: Tak for ekstrem underholdende læsning :-). Dejligt med lidt "bølgeskvulp"
Til top
Dennis Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zinkoid

Tilmeldt:: 12 Nov 2010
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zinkoid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 19:32
Har intet imod de hjemtagne fisk, men for fan"d"en hvor ville jeg ønske jeg kunne fange en enkelt i horsens fjord. Så jeg tager sgu i P&T imorgen og jeg helmer ikke før sø'en er tom.
 
Dennis
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 20:35
Citat: tjellesen

nu var det godt nok til henrik.
men henning, din mening er ligeså fin som andresSmile  så på en hvilken som helst fisketur, med 3fisk fanget, stopper du simpelthen fiskeriet og går hjem...  tja, så har man da hørt det med også...   jeg må nok sige at jeg er overrasket.
 
lystfisker... tja, om det hedder det ene eller det andet, er mig fløjtende ligegyldigt, så længe den der bedriver det, hygger sig, inden for lovens rammer.
 
 
 
 
 
Der er nogen der hellere vil fange ingenting end at fiske de steder der er fisk, kan huske en saglig gnavpot fra Fusk og Fri, han var også efter alt og alle der fangede lidt fisk og havde den frækhed at fortælle andre om det. Samme gnavpot var også i en årrække redaktør af et foreningsblad, hvor han brokkede sig over at der aldrig var nogen tilmeldinger til foreningens forskellige pokaler. Da der så var nogen der begyndte at tilmelde de fisk de fangede, var meldingen pludselig at "hvorfor fange så mange fisk?" Vi fisker vel for helvede for at fange fisk? Og jo flere man fanger, desto større er chancen for at fange den store som vi alle drømmer om! Og fremfor at bebrejde den skrappe fanger at han tog 11 stk med hjem (sammen med sin far), så vil jeg da hellere sige at det var flot at de havde moral til at sætte mere end halvtres (50) ørreder ud igen!
 
Og din sidste kommentar om at hygge sig med det man laver, er lige mine ord, det er der ikke andre der skal blande sig i, så længe det er lovligt!
 
Hilsen Nielsen, som ved flere lejligheder har slæbt 10 kg havørred med hjem, fordelt på alt fra 1 til 5 fisk... og har sat endnu flere ud igen, også blanke, når der ikke var mere plads i fryseren!
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 22:05
Citat: tjellesen

nu var det godt nok til henrik.
 
 
Derfor skrev jeg jo også, "Hvis det var mig du spurgte"!
 
Citat:

men henning, din mening er ligeså fin som andresSmile  så på en hvilken som helst fisketur, med 3fisk fanget, stopper du simpelthen fiskeriet og går hjem...  tja, så har man da hørt det med også...   jeg må nok sige at jeg er overrasket.
 
 
Næ, somme tider stopper jeg da inden der er fanget 3 fisk! Wink
En fisketurs kvalitet har for mig, intet med kvantitet at gøre - og det kan du så tro eller lade være!
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 07:23

henning, jeg stopper os tid uden at ha fanget fisk, men det var jo slet ik sagens kerne...   hvis du har planlagt en hyggelig dag ved åen, kysten, på båden whatever...   og der så efter 5min har været 3 fisk på krogen, så ville du stoppe og gå hjem? i så fald, er det jo en lodret modsigelse af det med kvantitet...   for hvis du stopper der, så er det vel som at sige, "nu har jeg fået, hvad jeg kom efter"...   altså, det er jo så let at misforstå de skrevne ord, så jeg prøver bare at finde frem til andres holdning...

 

jeg ville fiske videre, og nyde min planlagte dag ved vandet...  uanset om der var fisk eller ej....    det var det jeg ville frem til

Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 07:26
hvis vi endelig skal ha kvantitet på banen... så hvis man ser det på årsbasis, eller livs basis, så har alle jer der ikke syntes om den flotte fangst, garanteret større tal på samvittigheden når det kommer til stykket, grundet flere ture....   er det så mere "ok"... fordi man deler det ud på en længere periode...
Til top
N O H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset1

Tilmeldt:: 02 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 09:57
Hvis og Hvis min røv er spist. Om man fanger fisken på en dag eller man tager ud dag efter dag for at hive fisk ud af vandet, kan det da for p..... ikke være ligegyldigt. Der er folk her på forumet som fisker så ofte som det kan lade sig gøre dvs. mange gange om ugen. Fisken ryger op Fisken ryger ud, Fisken ryger op Fisken ryger ud,og nogen ryger hjem. Sådan er den Danske ørreds lod dag og i morgen. God fangst tillykke med det og må det ske for jer en anden dag i jeres livStarTongue Niels
Til top
N O H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset1

Tilmeldt:: 02 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 10:06
Citat: Klaus Neilsen

Citat: tjellesen

nu var det godt nok til henrik.
men henning, din mening er ligeså fin som andresSmile  så på en hvilken som helst fisketur, med 3fisk fanget, stopper du simpelthen fiskeriet og går hjem...  tja, så har man da hørt det med også...   jeg må nok sige at jeg er overrasket.
 
lystfisker... tja, om det hedder det ene eller det andet, er mig fløjtende ligegyldigt, så længe den der bedriver det, hygger sig, inden for lovens rammer.
 
 
 
 
 
Der er nogen der hellere vil fange ingenting end at fiske de steder der er fisk, kan huske en saglig gnavpot fra Fusk og Fri, han var også efter alt og alle der fangede lidt fisk og havde den frækhed at fortælle andre om det. Samme gnavpot var også i en årrække redaktør af et foreningsblad, hvor han brokkede sig over at der aldrig var nogen tilmeldinger til foreningens forskellige pokaler. Da der så var nogen der begyndte at tilmelde de fisk de fangede, var meldingen pludselig at "hvorfor fange så mange fisk?" Vi fisker vel for helvede for at fange fisk? Og jo flere man fanger, desto større er chancen for at fange den store som vi alle drømmer om! Og fremfor at bebrejde den skrappe fanger at han tog 11 stk med hjem (sammen med sin far), så vil jeg da hellere sige at det var flot at de havde moral til at sætte mere end halvtres (50) ørreder ud igen!
 
Og din sidste kommentar om at hygge sig med det man laver, er lige mine ord, det er der ikke andre der skal blande sig i, så længe det er lovligt!
 
Hilsen Nielsen, som ved flere lejligheder har slæbt 10 kg havørred med hjem, fordelt på alt fra 1 til 5 fisk... og har sat endnu flere ud igen, også blanke, når der ikke var mere plads i fryseren!
WinkTongue Ja hvorfor ikke
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 10:43
@Henrik
Jeg er helt enig i dine betragtningerThumbs Up
 
Jeg ville have genudsat alle fiskene !
 
Tænk, hvis der var lagt et billede ind af en lovlig fritidsfisker med så mange
fisk i nettet, imens vi andre vandrer rundt i brun suppe, såååååååå Ouch
 
Sammenligningen med landbruget er ikke helt ved siden af.
 
Den fælles overskrift kunne være : EGOISME OG MANGLENDE MÅDEHOLD
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 11:31
Hej alle.
 
Her vil jeg også gerne lige tage Henrik i forsvar.
 
I flere tråde er det jo helt åbenlyst at Henrik har det med at komme i modvind og at mange har den lange rive ude efter ham fordi at han måske tilkendegiver sine holdninger lidt "markant" til tider, for som han ganske rigtigt påpeger i flere sammenhænge..så kalder han en spade for en spade og en skovl...osv hvilket måske kan falde nogen for brystet som ikke kender ham.
Jeg har kendt Henrik rigtig godt og vi har haft mange hyggelige stunder og fisketure sammen mens jeg boede i Sdr.Jylland, og præcis på den baggrund vil jeg gerne understrege at den negative kritik af ham herinde er helt utilstedelig og fuldstændig urimelig.
Laver man en aftale med Henrik...jamen så er tingene bare sådan.
I den tid jeg boede derovre drog han som en sand ven og hædersmand i den grad omsorg for mit helt manglende lokalkendskab og indvielse i nye fiskepladser, tilligemed hans helt prviate hot-spot.
Beskyldninger om at han bare brokker sig og ikke selv gør noget er også helt utilstedelige skulle jeg hilse at sige, for er der nogen som har knoklet som en ildsjæl i kedeldragt og gummistøvler med en skovl nede i åen lørdag morgen mens andre knurrede under dynen for at fjerne grøde, lægge gydegrus osv osv...ja så er det såmænd Henrik.
Som altid efter endt fisketur sad vi altid og nød en stille pilsner i strandkanten og så får man jo et helt andet kendkskab til et menneskes holdninger og værdier...det er nok derfor at jeg læser Henriks indlæg på en helt anden måde end flertallet herinde.
 
Så prøv lige at have dette i erindring fremover...måske kunne det mildne retorikken en smule og hjælpe på den fælles forståelse...den forståelse vi som et lystfiskerfolk i en svær tid kunne drage fælles fordel af og som dybest set er tvingende nødvendigt hvis vi vil noget med dette her.
 
Og det vil vi vil gerne.
 
Mvh
Jim.
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 12:01
Hej Jim
 
En rigtig god beskrivelse af dit personlige kendskab til Henrik, som jo tilsyneladende er en rigtig god sportsfisker. Han har ihvertfald den samme holdning som jeg har. Nu er der jo ikke så mange på dette forum, som har samme kendskab til Henrik som du har, så fint med din oplysning.
Det er min opfattelse, at Henrik skrev sit første indlæg på baggrund af, at han, ligesom jeg, var af den opfattelse, at een mand havde hjemtaget 62 havørreder. Som jeg tidligere har indikeret, er det langt ud over min fatteevne at tage så mange fisk med hjem. Nu var der så kun tale om 11 fisk med hjem. Det stiller sagen en lille smule anderledes, men stadig synes jeg at det er over grænsen for god sportsfiskermoral.
Dette er min opfattelse af tingene og har intet med jantelov eller hvad der ellers bliver brugt af usagligt skyts, at gøre.
Jeg skal igen gøre opmærksom på, at jeg meget gerne vil rende ind i sådan en dag, som Casper gjorde. Forskellen, hvis jeg skulle være så heldig, ville kun have været antallet af hjemtagne fisk.
Og så kan jeg næsten få røde knopper af at forestille mig at skulle æde 11 fisk inden de blev for gamle, selv i fryseren.
 
Mvh
 
Karsten
 
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 12:24
Citat: karsten4

Hej Jim
 
En rigtig god beskrivelse af dit personlige kendskab til Henrik, som jo tilsyneladende er en rigtig god sportsfisker. Han har ihvertfald den samme holdning som jeg har. Nu er der jo ikke så mange på dette forum, som har samme kendskab til Henrik som du har, så fint med din oplysning.
Det er min opfattelse, at Henrik skrev sit første indlæg på baggrund af, at han, ligesom jeg, var af den opfattelse, at een mand havde hjemtaget 62 havørreder. Som jeg tidligere har indikeret, er det langt ud over min fatteevne at tage så mange fisk med hjem. Nu var der så kun tale om 11 fisk med hjem. Det stiller sagen en lille smule anderledes, men stadig synes jeg at det er over grænsen for god sportsfiskermoral.
Dette er min opfattelse af tingene og har intet med jantelov eller hvad der ellers bliver brugt af usagligt skyts, at gøre.
Jeg skal igen gøre opmærksom på, at jeg meget gerne vil rende ind i sådan en dag, som Casper gjorde. Forskellen, hvis jeg skulle være så heldig, ville kun have været antallet af hjemtagne fisk.
Og så kan jeg næsten få røde knopper af at forestille mig at skulle æde 11 fisk inden de blev for gamle, selv i fryseren.
 
Mvh
 
Karsten
 


Hva spiser du ike fisk 2 gange om Ugen !!!!! Ligesom sundhedstyrslen andbefaler????
så er der jo kun til 2.5 uge fisk i frysen!!!!! det vil så sige at du ikke vil spise fisk der har været 2,5 uger i frysen  Dette er da den komplet den meste tåblig udtagssles jeg længe har læse. og du ved sku da heller ikke om vi snakker om en familge på 2 voksen 3 børn for exmpel så er der sku nok fisk til en uge. At du er så gammel at dig og konen kun kan spise 1 fisk om ugen og stadig have rester tilbage skal jeg da ikke blande mig i  jeg sku da ligeglad om det vil tage dig 11 uger om at spise de fisk.
hvad fande er det for noget usagligt Pis at komme med.

MVH
Glen Rasmussen
 


Redigeret af Glen - 25 Mar 2011 kl. 12:25
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 12:42

jim- fin beskrivelse af henrik omend den i mine øjne er sagen totalt uvedkommende... jeg sætter somend ikke spørgsmålstegn ved hans person, tror han er en rigtig fin fyr, og som jeg godt kan li, og selv gør, siger sin mening.  men deler bare ikke hans mening, og syntes den er en smule for skarp(heldigvis har folk da forskellige meninger).    Wink

karsten andersen-  det var 11 fisk til 2 mand, altså 5,5 til hver....    og så vil jeg da godt sætte det op imod nogle af dem der fisker ofte, deres hjemtag af fisk på et år, overstiger jo med garanti denne fangers hjemtagen... men så er det god sportsfisker skik, fordi de ikke er taget af en omgang? eller lystfisker, eller hvad i syntes det skal hedde...


Redigeret af tjellesen - 25 Mar 2011 kl. 12:43
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 13:19
Hej Peter
 
Dit spørgsmål er lidt vanskeligt at svare på. Som jeg ser det, er elleve eller 5,5 fisk på een tur lige voldsomt nok. Jeg går da ud fra, at Casper fisker mange flere gange årligt, og skal absolut ikke blande mig i, om det er ok for Casper at hjemtage det antal fisk. Jeg kunne blot ikke drømme om at gøre det.
Til Glenn vil jeg kun sige, at der jo findes anden fisk end havørreder. Endda fisk som smager godt. Og så ellers ingen kommentarer til dit underholdende indlæg, ud over, at det niveau vil jeg ikke forsøge at nå.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 13:46
Citat: Glen

Citat: karsten4

Hej Jim
 
En rigtig god beskrivelse af dit personlige kendskab til Henrik, som jo tilsyneladende er en rigtig god sportsfisker. Han har ihvertfald den samme holdning som jeg har. Nu er der jo ikke så mange på dette forum, som har samme kendskab til Henrik som du har, så fint med din oplysning.
Det er min opfattelse, at Henrik skrev sit første indlæg på baggrund af, at han, ligesom jeg, var af den opfattelse, at een mand havde hjemtaget 62 havørreder. Som jeg tidligere har indikeret, er det langt ud over min fatteevne at tage så mange fisk med hjem. Nu var der så kun tale om 11 fisk med hjem. Det stiller sagen en lille smule anderledes, men stadig synes jeg at det er over grænsen for god sportsfiskermoral.
Dette er min opfattelse af tingene og har intet med jantelov eller hvad der ellers bliver brugt af usagligt skyts, at gøre.
Jeg skal igen gøre opmærksom på, at jeg meget gerne vil rende ind i sådan en dag, som Casper gjorde. Forskellen, hvis jeg skulle være så heldig, ville kun have været antallet af hjemtagne fisk.
Og så kan jeg næsten få røde knopper af at forestille mig at skulle æde 11 fisk inden de blev for gamle, selv i fryseren.
 
Mvh
 
Karsten
 


Hva spiser du ike fisk 2 gange om Ugen !!!!! Ligesom sundhedstyrslen andbefaler????
så er der jo kun til 2.5 uge fisk i frysen!!!!! det vil så sige at du ikke vil spise fisk der har været 2,5 uger i frysen  Dette er da den komplet den meste tåblig udtagssles jeg længe har læse. og du ved sku da heller ikke om vi snakker om en familge på 2 voksen 3 børn for exmpel så er der sku nok fisk til en uge. At du er så gammel at dig og konen kun kan spise 1 fisk om ugen og stadig have rester tilbage skal jeg da ikke blande mig i  jeg sku da ligeglad om det vil tage dig 11 uger om at spise de fisk.
hvad fande er det for noget usagligt Pis at komme med.

MVH
Glen Rasmussen
 

Hej Glen.

Ja undskyld, jeg er ked af at sige det...men du er tydeligvis et utilsigtet produkt af en cellesammensmeltning hvor noget må være gået rigtigt galt, for dette er da noget af det dummeste jeg har læst.

Og så gider jeg i øvrigt ikke at kommentere mere på det.

/Jim.

Til top
N O H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset1

Tilmeldt:: 02 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 14:08
 Nu var der så kun tale om 11 fisk med hjem. Det stiller sagen en lille smule anderledes, men stadig synes jeg at det er over grænsen for god sportsfiskermoral.
Dette er min opfattelse af tingene og har intet med jantelov eller hvad der ellers bliver brugt af usagligt skyts, at gøre.
 
 Hej Karsten.  Da du ikke kan lade være med at give udtryk for den manglende sports ånd der her er udøvet, og da der ikke er nogle regler eller love på det område hvad er det så du deler ud af. Har du ikke lige givet udtryk for hvad du ikke ville, og vist din foragt (Jantelov), fordi der ikke blev gjordt som du ,giver udtryk for at du ville. Du udviser enda foragt for fiskenEmbarrassed med dine rødeknoppe snakShocked. Hello sporty er det ikke nettop god sports ånd at spise det man fanger/nedlægger og lade resten gåWink. Min kone og jeg spiser ca 8kg fiskekød og skaldyr på en måned hver i særBig smile, og der er sgu ingen knopper at se. Kan ikke se hvad problemet er med at der bliver taget nogle put fisk med hjem, de bliver jo masseprodukseret til den Danske kystLOLLOL. Denne uge har det set sløjt ud med at spise fisk ,ser ud til at det kun bliver 5 gange som middag, men der er heldigvis rester til sit brødBig smileBig smile. God weekend VH Niels
Til top
Morten højen kristiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mortenhk Avatar

Tilmeldt:: 16 Mar 2011
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mortenhk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 14:12
Til top
N O H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset1

Tilmeldt:: 02 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 14:13
 Hej igen Karsten jeg kan iøvrigt godt lide din skrive stil. Du er altid sober i dine udtalelser Wink. uandset hvor uenige vi måtte være eller blive, så er det dig et stort pluds Big smile
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 14:33
Shiiiit hvor er der mange der har ondt i røven, over at deres ture nok MAX indbringer et par undermålere ! Det er sku da pisse flot med så kanon en fangst !? Det har da sikkert været en SUPER dag, gi dem da lige det ?
Kunne forstå der var røre, hvis de havde hjemtaget alle fiskene ? meeen.. 5-6 stykker til hver, er da ingenting..
Stop da det hykleri folkens, det klær jer ikke Confused
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Ib R. Larsen. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ibrl

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Vestsjælland.
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ibrl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 15:06
Hej Casper.
Flot fangst og tillykke.

Gid jeg havde været med den dag.
Hils farmand og sig at nu er det snart tid til en tur til øen.

 Hilsen Fluefuskeren.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 15:37
Kan helt ærligt ikke se hvad det vedkommer debatten hvem der kender hvem. Jeg kender et absolut fåtal af dem der er herinde på forum men jeg er sikker på at laaangt hovedparten er ganske fine fyre - uanset om de er for landbruget eller imod at hjemtage det der fanges.
 
Personlige ralationer er da helt lige gyldige i forhold de til holdninger man nedfælder på forumet.
 
At man sige tingene lige ud er da fint og fremmer sikkert forståelsen og jeg har egentlig ikke indtryk af at der er mange i denne tråd der bare har til hensigt at få skovlen under andre debattører? Langt de fleste ytrer sig vist om de fangne fisk og jeg forstår det derhen at flertallet også synes det er ok.
 
Der er fremført mange argumenter for at fiskene ikke skulle være hjemtaget: fiskedød i jylland, alger, ulovlige fritidsfiskere og landmændene er såmænd også bragt på banen.
 
Helt ærligt, at drage paraleller til ulovlige forhold? Så kan vi da vist lige så godt bekende os til C&R-fiskeri eller lægge stangen på hylden. Alternativt så må vi holde vores fangster hemmelige af frygt for skriftlige repressalier herinde )-:
 
Ak ja, jeg deler ikke bekymringerne og vil da endnu engang ønske fangeren tillykke.
 
/Martin
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 17:04
Citat: Henrik Christensen

Syntes bare det er trist at såkaldte lystfiskere ikke kan holde lidt igen, især i denne tid hvor de ikke har mange steder de kan overleve pga. algen.
Kan jo ikke være anderledes at de klumper sig sammen de steder hvor de kan få ilt, og så skal de bare nakkes, det er det som jeg syntes er uheldig.
Jeg er da total ligeglad med hvor mange de nakker, det er bare et utrolig dårligt signal at sende, på denne bekostning.
Jetg syntes bestemt de har holdt lidt igen, hjemtaget 11 fisk til 2 mand ud af 62 fisk, så kom lige ind i kampen og ønsk dem tillykke med den fine fangstSmile
For et par år siden fik jeg selv 100 fisk i fjorden fordelt på 5 fiskedage og beholdte de 10 af dem som kom med hjem i fryseren.
Det var måske forkert af mig og skulle måske ha holdt lidt mere igen og sat dem alle ud eller stoppet mit fiskeri efter jeg havde fanget den første ??????
Stort tillykke til de to fangereSmile
Knæk og bræk herfra
Til top
peter simonsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterbager

Tilmeldt:: 01 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterbager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 19:34
har lige haft min 11 tur i træk uden fisk over måletCryfår man så 11 fisk"håbet er lysegrønt"så er det jo kun en i snit.ser intet galt her,tilllllykkkke casper godt gået.Clap
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 20:12
SmileSmileHej igen,

Jeg var næsten klar over at rapporten ville udlede en tråd her i forummet, hvilket i sig selv også er fint nok :-)
Heldigvis er hovedparten af responsen også positiv med mange fine hilsner, tak for dem alle iøvrigtTongue
Men en anden gang vil jeg da overveje om det er værd at fotograferer mere end en enkelt hjemtagen fisk (hvis jeg altså fanger flere fisk på samme tur igen) selvom jeg måske har gokket flere af slagsen. Jeg har haft 4 fjordture i år og har ialt taget 7 fisk med mig hjem, hvilket jeg på ingen måde føler skam over eller har betænkeligheder ved!
Jeg vil ærligt indrømme at der gik sport i at se hvor mange fisk jeg egentligt kunne fange på en dag (måske får man aldrig chancen igen) men blodrus var det så absolut ikke. Rigtig rigtig mange af de fisk jeg genudsatte rørte jeg slet ikke ved, de blev afkroget i vandet (flue) og kom kun op hvis afkrogningen drillede.

Jeg under alle andre lystfiskere en oplevelse magen til og om man hjemtager 1,2 eller 6(!) fisk må være op til den enkelte lystfisker at bestemme.

Jeg nægter simpelthen at tro på at jer brugere ikke har moral og etik nok til selv at bedømme hvornår nok er nok. Vi er bare forskellige i hvornår vi mener denne grænse er nået og der skal trods alt være plads til os alle og vores forskellighederSmileSmileSmile

Det var alt herfra, rigtig god weekend!

/Casper Larsen

Til top
Claus Klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Klitsgaard Avatar

Tilmeldt:: 24 Jan 2008
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klitsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 21:55
Thumbs Up
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2011 kl. 01:08
Citat: casperlarsen

SmileSmileHej igen,

Jeg var næsten klar over at rapporten ville udlede en tråd her i forummet, hvilket i sig selv også er fint nok :-)
Heldigvis er hovedparten af responsen også positiv med mange fine hilsner, tak for dem alle iøvrigtTongue
Men en anden gang vil jeg da overveje om det er værd at fotograferer mere end en enkelt hjemtagen fisk (hvis jeg altså fanger flere fisk på samme tur igen) selvom jeg måske har gokket flere af slagsen. Jeg har haft 4 fjordture i år og har ialt taget 7 fisk med mig hjem, hvilket jeg på ingen måde føler skam over eller har betænkeligheder ved!
Jeg vil ærligt indrømme at der gik sport i at se hvor mange fisk jeg egentligt kunne fange på en dag (måske får man aldrig chancen igen) men blodrus var det så absolut ikke. Rigtig rigtig mange af de fisk jeg genudsatte rørte jeg slet ikke ved, de blev afkroget i vandet (flue) og kom kun op hvis afkrogningen drillede.

Jeg under alle andre lystfiskere en oplevelse magen til og om man hjemtager 1,2 eller 6(!) fisk må være op til den enkelte lystfisker at bestemme.

Jeg nægter simpelthen at tro på at jer brugere ikke har moral og etik nok til selv at bedømme hvornår nok er nok. Vi er bare forskellige i hvornår vi mener denne grænse er nået og der skal trods alt være plads til os alle og vores forskellighederSmileSmileSmile

Det var alt herfra, rigtig god weekend!

/Casper Larsen




ClapClapClapThumbs UpThumbs UpThumbs Up
Thumbs UpClap
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2011 kl. 07:44
Citat: Henrik Christensen

Hvad så hvis der i en sø med låg på (og deraf næsten ingen ilt,) undtagen i den ene hjørne, hvor der er et mindre hul hvor fiskene kan få ilt.
Der står så en lystfisker og fanger over 60 gedder og nakker de 11
Er det så også bare ok????
Hvor er forskellen?


forskellen ligger i, at en lille sø som regel er et lukket øko-system, hvor du kan splitte en sø ad ved at tage for mange rovfisk med hjem, kysten er det største øko-system vi har... deri ligger forskellen.
Born to fish, forced to work!!!
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2011 kl. 18:58
Citat: Henrik Christensen

Hvad så hvis der i en sø med låg på (og deraf næsten ingen ilt,) undtagen i den ene hjørne, hvor der er et mindre hul hvor fiskene kan få ilt.
Der står så en lystfisker og fanger over 60 gedder og nakker de 11
Er det så også bare ok????

Nix, det er absolut ikke ok at nakke 11 gedder - en person som nakker 11 gedder skal have hakket bollerne af - og sådan er det bare.
Til top
søren jacobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
cirkus jacobsen

Tilmeldt:: 22 Feb 2011
Geografisk: christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cirkus jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2011 kl. 19:15
... Super bravo "knægt" kender din far og det gør min den gamle oz... Har mødt ham mange gange i "Fjorden"  tryggen og havnen i ishøj... Deeet er jer vel ondt og f**k de/den skide syd jydejyder og andre... Der ikke kan anderkende "jen" god fangst.... Isefjord, er lige så stor som fyn og sq bare iroden at i fandt stedet på dagen og fik et minde sammen for liv ;-). Var selv ude i samme vand mandag... Og det var sq ikk givtigt... I bunden af tempel krog... Fik da en ti fisk på flue og er tilfreds med det...... Meen f... S.. Bønder fra det jyske af... Deer ikk lige kan fiske i Vejle og kolding fjord... Vi har herover i alt for mange, betalt til jeres P.T ørrede og nu oz P.T laks i det jyske åer.... Såå f**k den "lill" Snot haz... Der beskriver " BLODRUS", Sækken havde selv gjört deet samme, hvisa muligheden var der for ham..
Til top
Bo Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kongen12

Tilmeldt:: 23 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kongen12 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2011 kl. 00:02
WinkWink

Redigeret af Kongen12 - 27 Mar 2011 kl. 07:45
Til top
michael lundberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
M.LUNDBERG

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M.LUNDBERG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2011 kl. 14:34
Først og fremmest, stort tillykk til casper og sin far for den flotte fangst.
62 fisk, det har været sjovt Wink og ja de 11 med hjem, hvilket er et helt fint antal for 2 mand.
Det der så desværre lægger en stor dæmper på jeres fantastiske dag er at man så lige skal en tur i lystfiskerretten, og hører på sådan en klaphat til Henrik christensen der åbenbart ikke fatter at de mange fisk, nænsomt er blevet genudsat.
Jeg kan udemærket godt forstå dig at du fangede så mange, min første tur gav 16 stk og 4 med hjem i går blev det til 12 stk og én med hjem, blodrus går der ikke i den, men når man har kørt flere hundrede km og brugt rigtig mange timer hele året igennem på nulture, så er det helt naturlig at når man så endelig bliver belønnet med at finde et spot hvor der er fisk, så er det klart at man bliver ved med at fiske på spottet til man ikke gider mere, (det er jo skide sjovt at fiske havørred som var det en hornfiske stime), det ville du også synes Henrik, din glorie skinner ikke mere end os andres.
 
Så casper jeg håber at læse en ny rapport hurtigst mulig på fangster hvor du har fanget 100 fisk!Big smile Glem alt om Henrik christensen og alle de andre snæver synet mennesker der desværre findes.
 
Til top
Michael Møller Malmqvist Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael Rune Møller Avatar

Tilmeldt:: 10 Dec 2005
Geografisk: Danmark/Norge
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Rune Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2011 kl. 20:52
Tillykke Casper med at ramme den rigtige dag, rigtige sted m.m.

Jeg har fisket i Isefjorden i en del år nu, og indtil videre har jeg ikke ramt en så massiv stime ørreder. Ikke engang tæt på. Jeg ved det forekommer og jeg ser frem til det ;) Jeg har i øvrigt haft 4 ture i år i fjorden med 4 fisk på land (og i vand igen da der ligger lidt i fryseren fra 2010) samt en del brændte hug/mistede fisk.

5,5 hjemtaget fisk pr. mand er indenfor rimelighedens grænse selvfølgelig!

K&B i 2011

Vh. herfra 



Til top
Morten Lehmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Lehmann Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Søborg
Status: Offline
Beskeder: 145
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Lehmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2011 kl. 21:42
Alle skal tilsyneladende tilføje en kommentar til denne tråd, så jeg vil da give mit besyn på sagen...

En kende misundelig kan man jo ikke undgå at blive Wink

Først stort tillykke med den imponerende fangst Casper!

Jeg syntes det er ærgeligt at folk ikke kan glæde sig på andres vegne, når de løber ind i et så fantastisk fiskeri, og tilmed vælger at dele det, med det øvrige forum.
Det eneste vi får ud af det, ud over en masse grinagtig læsning, er at folk ikke rapporterer deres bedste fangster mere af frygt for ramaskrig og nedladende bemærkninger. Det ville være meget meget ærgerligt og forringe kvaliteten af dette ellers fremragende forum.

Folk har ret til deres meninger, men de kan fremføres på en sober måde uden at være direkte ubehøvlet som et par af indlæggene i denne tråd er.

Der er desværre mange af disse respektløse eksistenser som deler vores alles hobby eller sport.

Jeg har selv været ude for det på et andet lystfiskerforum og den syntes jeg da lige i skal have her.

Vedkommendes kommentar til min fangstrapport:
fisk med måde
skrevet af jewer2010, 04. December 2010
Det er simpelthen ik go stil det der grådig-hanz.Jeg tror sagtens at du kan få lidt mere ro på dit gokke-jern når du bliver voksen. Slet slet ingen grund til at slå så mange fisk ihjel.
ALT med måde,,,,,,,,,

I kan se hele rapporten og mit svar til kommentaren her http://fiske-feber.dk/component/option,com_fishing/Itemid,176/id,140/view,catch/

K&B
Morten Lehmann



Redigeret af Morten Lehmann - 27 Mar 2011 kl. 21:44
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2011 kl. 22:01
[/QUOTE]

Hej Glen.

Ja undskyld, jeg er ked af at sige det...men du er tydeligvis et utilsigtet produkt af en cellesammensmeltning hvor noget må være gået rigtigt galt, for dette er da noget af det dummeste jeg har læst.

Og så gider jeg i øvrigt ikke at kommentere mere på det.

/Jim.

[/QUOTE]
 
Det må jo så betyde at mit indlæg fra forleden nu er det næst dummeste du har læst, eller også bruger du bare for megen tid herinde på at læse dumme indlæg hvilke jo ikke er så svære at finde
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2011 kl. 22:15
At tænke sig....jeg tager ud at fiske for at slippe for Tupperware parties, hvor kællinger sidder og bagtaler hinanden. Sidder og rakker hinanden ned, hvor grim kjole Fru Sørensen havde på forleden - og når hun så køber en ny, sidder samme kællinger og forarges over hendes umådeholdende fråds!
Og jeg, der kommenterer det overfor konen....suk.....håber sgutte hun læser indlæggende herinde, for hun vil skrige af grin og syrligt kommentere, om hun næste gang, hun skal bage kage til tupperware party skal bage en ekstra....
Kors i r.... altså
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum