Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

velbekomme!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Flemming Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flemming Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flemming Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: velbekomme!
    Sendt: 23 Mar 2011 kl. 16:50

stort tillykke med den flotte fangst, så er frydseren da også blevet godt fyldt!

Mvh Flemming
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 16:55
Ja det er nogen fine nogen han har fanget STORT tillykke med det!!!

Så er der nok ikke alge problemer i isefjorden. 

Mvh Morten
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 16:55
Jo klart de klumper sig sammen der hvor de ikke bliver kvalt i algesuppen.
Bare trist at der med det samme går blodrus i den...
 
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Kåre Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hansen.

Tilmeldt:: 30 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hansen. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 17:07
stort tillykke med at have ramt sådan en stime. må være dejligt at få fyldt lidt op i fryserenSmile

Mvh Kåre

Som ikke skammer sig over at spise sine fiskWink

Til top
christian ottesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
teddythebear

Tilmeldt:: 03 Maj 2006
Geografisk: hadsten
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddythebear Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 17:25
Til Henrik........

Med al respekt................så hold dog k..........for fanden,,,,,,,Jeg er så træt af folk der har ondt i røven over folk der hjemtager nogle fisk.........2 mand hjemtager 11 fisk til fryseren. Prøv og del det ud på to mand (jeg kan sige at det er 5,5 fisk pr.mand, hvis det er for svært). Så er der til en aften med konen der hjemme og til en aften, hvor der bliver inviteret nogle gæster............Prøv nu og lad være med at gå i så små sko..............det er kvalmende og bestemt ikke klædeligt.

Og til de folk der så straks farer i flint og siger :"ja, så tro da fanden at vi har så dårligt et fiskeri, når idioter som dig bare hiver fisk op af havet" og lign...........ja, til det har jeg kun et kommentar,,,,,,,,,,hvis det havde været mig der havde fanget så mange fisk, ja så havde jeg også taget nogle fisk med hjem........så ved jeg hvad der er i fryseren og om alle fiskene skal genudsættes næste gang.

Hilsen Christian
Til top
Nikolaj kolding Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nikolaj kolding

Tilmeldt:: 14 Jul 2009
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj kolding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 17:33
Christian; BRAVO!!! Tror disse negative personer udgøre en mindre skarre, som desværre fylder alt for meget.
 
...Og stor tillykke til de dygtige Thumbs Up


Redigeret af Nikolaj kolding - 23 Mar 2011 kl. 17:34
Til top
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 17:39
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 18:03
henrik christensen--  det var da en ualmindeligt trist kommentar(fred være med det, man har selvfølgelig lov til at have sin mening, men det er virkeligt typisk dansk jantelov det der, jeg brækker mig sku!!)   Wink
 
ualmindeligt flot fangst!!! Clap
det må ha været noget af en oplevelse.
Til top
kenneth langvik Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
langvik

Tilmeldt:: 29 Sep 2007
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér langvik Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 18:13
Clapflot fangt casper!! stort misundeligt tillykke med fangstenSmile
 
HENRIK!! syns tit man ser dig brokke dig, når andre fanger fisk!! troede kun det var når det er nedgængere!! men åbenbart også når det er antal!! sørgeligt!!!
Til top
ole clement Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kagemund

Tilmeldt:: 21 Jul 2008
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kagemund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 18:20
sådan christianClapClapClapClap....
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 18:36
ClapClap
Citat: teddythebear


Med al respekt................så hold dog k..........for fanden,,,,,,,
Hilsen Christian
 
Ja nemlig ja, godt sagt
 
 
 ClapClapClapClapClapClapClapClapClapClap
 
Thumbs UpThumbs UpThumbs Up
 
ClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClap
Til top
Andreas k. Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Andreas k Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andreas k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 18:40
Jeg er helt enig med jer andre, bare fordi 2 mand har fundet stedet, som bare holder fisk, skal man sku da ikke se ned på dem, og kritisere dem. ( Der er vist nogen, som ikke kan tåle andre har det sjovt????) Hvis det var mig som havde fundet stedet, ville jeg sku da osse blive ved, med at fiske lige så lang tid fiskene var der. Og hvor mange her ikke prøvet at hjemtage 5 fisk på en dag?????????? At de ialt har fået 62 fisk er da bare utrolig flot, WAY TO GO CASPER!!!!!!!!Big smile
Til top
Asbjørn olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bisserup-fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bisserup-fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 19:53
Fanme flot fangst!Thumbs Up
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 19:59
Citat: Henrik Christensen

Jo klart de klumper sig sammen der hvor de ikke bliver kvalt i algesuppen.
Bare trist at der med det samme går blodrus i den...
 
 
Nutidens unge er
som sure rønnebær
sagde ræven, han ku´ ikke nå dem
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 20:03
Citat: Henrik Christensen

Jo klart de klumper sig sammen der hvor de ikke bliver kvalt i algesuppen.
Bare trist at der med det samme går blodrus i den...
 
må nu sige jeg er enig, men havde nu valgt at formulere mig på en anden måde....
Born to fish, forced to work!!!
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 20:21
Hej Boys,

- Først et stort tak til at de fine hilsner!!
Ja jeg tænkte nok det ikke ville gå ubemærket hen, men det var såmænd heller ikke meningen. Jeg sad i weekenden  og slikkede mig om munden efter at have set M. saxtorphs og H. Lundbergs rapport hvor de fangede en del fisk,hvilket jeg aldrig har prøvet når det gælder havørreder. Men kommer heller ikke så tit ud efter de blanke, men mere efter de "haleløse" Wink
Men om ikke andet så skal man jo som bekendt have snøren i vandet og efter 3 nul ture i år satsede vi så på at mandag skulle det vende og det må man sige det gjorde!
Jeg skammer mig på ingen måde over min far og jeg hjemtog 11 fisk til deling, det kan jeg ligeså godt sige med det samme. Vi fangede nok omkring 30 fisk over målet som var blanke og kunne være taget med hjem, men det så vi, så heller ingen grund til. Vi hjemtog hvad vi fandt rimeligt efter en hel dags fiskeri.
de 62 fisk var altså kun hvad jeg fangede, min far fangede jo også fisk!

Til Henrik C,; Jeg syntes det ØV at man ikke kan glæde sig på andres vegne, om ikke andet kan folk bruge min rapport til at se at det rent faktisk -til tider- vælter med fisk, og vi alle drømmer da om en dag som vi havde. Jeg gjorde ihvertfald!

De bedste hilsner,

Casper Larsen


Til top
Mikkel Nagy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nagy187 Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 196
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagy187 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 20:32
Thumbs Up
Citat: casperlarsen

Hej Boys,

Til Henrik C,; Jeg syntes det ØV at man ikke kan glæde sig på andres vegne, om ikke andet kan folk bruge min rapport til at se at det rent faktisk -til tider- vælter med fisk, og vi alle drømmer da om en dag som vi havde. Jeg gjorde ihvertfald!

De bedste hilsner,

Casper Larsen


 
 
Thumbs UpThumbs UpThumbs Up
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 20:45
Det er fandme en flot fangst Casper! DEt er rigtigt, det er en fangst mange kun kan drømme om, har selv haft et par dage med op til 30 havørreder, så jeg kan rigeligt sætte mig ind i hvordan man har det når det bare lykkedes. Bare trist at der altid er nogen der skal brokke sig over andres dygtighed, men som jeg skrev længere oppe, rønnebærene er sure...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 20:58
Hej Klaus,

Jeg ligger ikke skjul på at det var en af mine absolut største oplevelser som lystfisker i mandags. En dag hvor det bare gik op i en højere enhed. 
Efter 5 måneders rasende fiskefeber der havde budt på 5 ture som tilsammen havde givet 3 fisk, var det bare det en fryd at stå i centrum af det hele og opleve sådan et fiskeri.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kenneth bk jensen

Tilmeldt:: 08 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kenneth bk jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 21:04
Stort tillykke her fra. !! Virkelig en flot fangst !! 
Til top
Jens Bach Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bache

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bache Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 21:05
Burde slet ikke være nødvendigt at skulle forsvare sig. Ak og ve hvor findes der mavesure over-hellige egoister, der har et unaturligt forhold til natur. 

@Casper Larsen: Kanon flot, og stort tillykke med en sikkert uforglemmelig fiskeoplevelse. 
Til top
morten saxtorph nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
saxtorph Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér saxtorph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 21:17
flot fangst!Thumbs Up Wink
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 09:54
Citat: teddythebear

Til Henrik........

Med al respekt................så hold dog k..........for fanden,,,,,,,Jeg er så træt af folk der har ondt i røven over folk der hjemtager nogle fisk.........2 mand hjemtager 11 fisk til fryseren. Prøv og del det ud på to mand (jeg kan sige at det er 5,5 fisk pr.mand, hvis det er for svært). Så er der til en aften med konen der hjemme og til en aften, hvor der bliver inviteret nogle gæster............Prøv nu og lad være med at gå i så små sko..............det er kvalmende og bestemt ikke klædeligt.

Og til de folk der så straks farer i flint og siger :"ja, så tro da fanden at vi har så dårligt et fiskeri, når idioter som dig bare hiver fisk op af havet" og lign...........ja, til det har jeg kun et kommentar,,,,,,,,,,hvis det havde været mig der havde fanget så mange fisk, ja så havde jeg også taget nogle fisk med hjem........så ved jeg hvad der er i fryseren og om alle fiskene skal genudsættes næste gang.

Hilsen Christian
Et meget typisk svar, når man ikke kan finde andre undskyldninger...
Det viser bare hvor mange slagtere, der findes blandt såkaldte lyst/sportsfiskere.
Det skal satme bare mad på bordet, koste hvad det vil.
Er det ikke lige det samme, vi siger om landmænd!!!!!
Hovsa, ja det gjorde ondt.. Det var også meningenOuch
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 10:03
Ja, mindstemålet burde nok være som det fleste steder i Sverige 50cm.
så slap man nok for fotos af mange døde "sild"
 
J/
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 10:08
Men hov, kan visse landmænds naturdestruktive holdning sammenlignes med at to fiskere hjemtager 11 ørred?
 
Som man kan læse ud af mandens indlæg ovenfor er der forud for denne tur gået et utal af nulture. Hvis vi siger der har været 4-5 nulture forud for denne tur er vi tilbage på 1 ørred pr. tur. Er det for meget at hjemtage?
 
Dertil skal det jo bemærkes at der faktisk er genudsat ganske mange - også over målet - så der er ikke bare tale om at der slagtes løs?
 
Personlig står jeg da (lidt for) tit og mangler en selvfanget havørred og hvad gør man så? Jo, jeg må bide i det sure æble og fise ned i den lokale butik - hvor fiskene sikkert er daggamle og dyre - så jeg kan sagtens forstå at der hjemtages godt når man nu har tur i den..
 
Så længe det bliver spist vel at mærke..
 
/Martin
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 10:10
Ja fiskeriet efter mindre havørreder har været fint i Vellerup vig iår.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 10:10
Citat: gaffagunnar

Citat: Henrik Christensen

Jo klart de klumper sig sammen der hvor de ikke bliver kvalt i algesuppen.
Bare trist at der med det samme går blodrus i den...
 
må nu sige jeg er enig, men havde nu valgt at formulere mig på en anden måde....
Jeg kalder en skovl for en skovl og en spade for en spade.
Men typisk en masse rygklappere, som tror jeg er misundlig...haha
Kan bare ikke tåle at høre sandheden.
Mvh
Henrik Christensen
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 10:12
Og du mener at kende sandheden?
 
Der er vel ikke nødvendigvis tale om rygklapperi fordi man ikke deler din holdning, eller?
 
/Martin
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 10:13
Citat: map

Men hov, kan visse landmænds naturdestruktive holdning sammenlignes med at to fiskere hjemtager 11 ørred?
 
Som man kan læse ud af mandens indlæg ovenfor er der forud for denne tur gået et utal af nulture. Hvis vi siger der har været 4-5 nulture forud for denne tur er vi tilbage på 1 ørred pr. tur. Er det for meget at hjemtage?
 
Dertil skal det jo bemærkes at der faktisk er genudsat ganske mange - også over målet - så der er ikke bare tale om at der slagtes løs?
 
Personlig står jeg da (lidt for) tit og mangler en selvfanget havørred og hvad gør man så? Jo, jeg må bide i det sure æble og fise ned i den lokale butik - hvor fiskene sikkert er daggamle og dyre - så jeg kan sagtens forstå at der hjemtages godt når man nu har tur i den..
 
Så længe det bliver spist vel at mærke..
 
/Martin
Hej Martin  Nej det kan den ikke, men tankegangen og holdningen er den samme.
Tænker mere med pungen end hovedet, akkurat som de kære landmænd
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lange 1 Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lange 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 10:16
Ja puha drenge det kan trække tænder ud på de fleste med sådanne udtalelser om andres fangster ... Ying Yang
 
Jeg tror mere det handler om hvor vi er i vores stangfiskerliv uanset om du er sport eller lystfisker og om tankegang i forbindelse med hvor mange 5 kgs fisk vi gerne vil fange i fremtiden....
 
Skrevet i en svag erindring af en Sverigestur for mange år siden hvor vi 3 mand havde 100 fisk i hånden og hjemtog 10 stk blanke mellem 2-4 kg....
/Søder
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 10:20
Citat: Henrik Christensen

Citat: map

Men hov, kan visse landmænds naturdestruktive holdning sammenlignes med at to fiskere hjemtager 11 ørred?
 
Som man kan læse ud af mandens indlæg ovenfor er der forud for denne tur gået et utal af nulture. Hvis vi siger der har været 4-5 nulture forud for denne tur er vi tilbage på 1 ørred pr. tur. Er det for meget at hjemtage?
 
Dertil skal det jo bemærkes at der faktisk er genudsat ganske mange - også over målet - så der er ikke bare tale om at der slagtes løs?
 
Personlig står jeg da (lidt for) tit og mangler en selvfanget havørred og hvad gør man så? Jo, jeg må bide i det sure æble og fise ned i den lokale butik - hvor fiskene sikkert er daggamle og dyre - så jeg kan sagtens forstå at der hjemtages godt når man nu har tur i den..
 
Så længe det bliver spist vel at mærke..
 
/Martin
Hej Martin  Nej det kan den ikke, men tankegangen og holdningen er den samme.
Tænker mere med pungen end hovedet, akkurat som de kære landmænd
 
Ser ingen ligheder mellem tankegangen hos landmanden og lystfiskeren her.
 
Hvor mange fisk må man så hjemtage førend vi overtræder grænsen om jeg må spørge? Er det ok at hjemtage fisk overhovedet eller skal alt genudsættes? Kan vi hjemtage fisk, der er mindre end 60 cm osv.
 
Måske kan vi - os der ikke er så rutinerede udi i det med at hjemtage fisk lige få dit mobilnummer så vi kan få godkendt de enkelte fisk af dit personligt inden de ryger i tasken?
 
/Martin
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 10:25
Syntes bare det er trist at såkaldte lystfiskere ikke kan holde lidt igen, især i denne tid hvor de ikke har mange steder de kan overleve pga. algen.
Kan jo ikke være anderledes at de klumper sig sammen de steder hvor de kan få ilt, og så skal de bare nakkes, det er det som jeg syntes er uheldig.
Jeg er da total ligeglad med hvor mange de nakker, det er bare et utrolig dårligt signal at sende, på denne bekostning.
Mvh
Henrik Christensen
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 10:29
@ henrik C
jeg synes at du virker ualmindelig hoven og usympatisk, i dine udtalelser...
du er naturligvis 100% berettiget til din holdning....  jeg forstår bare ikke at du ikke mener at andre er det ifølge dig... dem der er uenige er bare rygklappere... :-(

mik
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 10:29
Og du har så ved at ligge den ud på forsiden her på 123nu bidraget til at signalet sendes en endnu kraftigere frekvenser - men det var måske også hensigten.
 
/Martin
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 10:38
Ja, jeg vil hellere have bare en fisk på 80cm end 50-60 fisk omkring det 40cm...
Hvis jeg vil fange sild tager jeg på Øresund med en af de mange lystfiskerkuttere og ikke på kysten.
Fisk der slagtes fordi det er lige over 40cm når jo derfor ikke at blive ret meget større... kun når historien skal genfortælles år senereWink
Men ellers er det jo lystfiskeren selv der bestemmer hvad han/hun gør med sin fangst.
/J
 
Til top
Stefan E Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mester5

Tilmeldt:: 15 Aug 2004
Geografisk: Mörrum
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mester5 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 10:42
Imponerende flot fangst.. Tillykke med den...
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 10:48
Citat: mikkell

@ henrik C
jeg synes at du virker ualmindelig hoven og usympatisk, i dine udtalelser...
du er naturligvis 100% berettiget til din holdning....  jeg forstår bare ikke at du ikke mener at andre er det ifølge dig... dem der er uenige er bare rygklappere... :-(

mik
Mik, de skriver jo kun at jeg er misundlig, og intet andet.
Det er det typiske svar der kommer, når der kommer et lidt kristisk svar på andres fangster.
Og dem som kender mig, ved vist godt at det ikke er tilfældetShocked
Mvh
Henrik Christensen
Til top
maciej Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maciej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maciej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 10:55
ekstrem flot fangst, det drømmer vi alle om :P
 
 
 
og til henrik, jeg syntes du burde holde dit lille sure opstød for dig selv, og fisk noget mere :P
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 11:00
@ Henrik, jeg kan ikke se ud af indlæggene at folk kritiskerer dig fordi du skulle være misundelig. Det er der vist kun en enkelt eller to der har nævnt.
 
@ Jørgen, i min beskedne familie er vi blot to til middag så der passer en ørred - eller en sild som du ynder at kalde dem- på de 40 cm ganske fint. Derimod kan vi ikke spise en ørred på 60 cm. Derfor satte jeg sidste år de ørred jeg fik omkring nævnte størrelse tilbage tilbage i vandet.
 
Jeg kan kun være enig i din knivskarpe analyse omkring at fisk der hjemtages i en størrelse af 40 cm ikke bliver større. Det samme kan vel siges om dem på 60 cm og dem på 100 cm. Skal vi lade dem alle svømme eller er det ok at hjemtage dem på 120 cm.
 
Præcis hvor store og hvor mange må vi hjemtage?

/Martin
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 11:06
Hvad så hvis der i en sø med låg på (og deraf næsten ingen ilt,) undtagen i den ene hjørne, hvor der er et mindre hul hvor fiskene kan få ilt.
Der står så en lystfisker og fanger over 60 gedder og nakker de 11
Er det så også bare ok????
Hvor er forskellen?
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 11:12
Hej Casper
 
Der var du godt nok heldig med at ramme lige netop dagen. Jeg ser stadig frem til en lignende oplevelse. Ellers synes jeg, at det er morsomt at læse de forskellige indlæg i denne tråd.
Det starter med, at Flemming kommer med en skjult hentydning, som bliver fulgt op af Henrik, som kalder din oplevelse en blodrus. Herefter kommer et indlæg fra Christian med de sædvanelige beskyldninger om misundelse m.m. Christian har da ikke læst fangstrapporten særlig grundigt. Som jeg læser den fremgår det ikke, at det kun var 11 fisk, som blev hjemtaget. Jeg, som hører til dem som genudsætter stort set alle mine fisk, gjorde mig da også nogle tanker om 62 hjemtagne fisk. Jeg kan godt forstå Henriks reaktion på fangstrapporten. Det glæder mig derfor at læse dit indlæg, som sætter tingene på plads.
 
Mvh
 
Karsten
som stadig venter på "dagen"
 
 
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 11:13
Aarhh, mon fangsterne udelukkende kan tilskrives algesituationen? I bund og grund så kan vi vel sammenligne fiskeriet i isefjorden med fiskeriet i Odense (hvor jeg dog aldrig har været) og rent principielt så mener jeg ikke at der er noget i vejen for at fiske der hvor fiskene er - alt andet ville vel være dumt.
 
I modsat fald ville vi jp stå os godt ved at forbyde fiskeri i fjordene. Det ville ikke genere mig da jeg meget sjældent kommer i ise-/ eller roskilde fjord mv. Men kan da godt forstå at folk fisker der..
 
/Martin
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 11:14

Hej Martin

Du må hjemtage lige nøjagtig de fisk i den størrelse du mener du har brug for til kødgryderne, bare de er over mindstemålet, det er der ingen tvivl om.
Men som jeg skrev så vil jeg heller fange bare en havørrede på 80cm end 50-60stk omkring de 40cm. - Dem jeg kalder "sild".
Nu spiser jeg ikke havørred da der er andre fisk som smager mig og familien meget bedre... derfor genudsætter jeg næste alle havørreder uanset størrelse - men tager gerne 1 eller 2 stk om året med hjem til at lave gravad ørred til julefrokosten...
og ja, jeg vil da gerne fange en havørred på 100cm heller dette, end en på 80cm og sådan bliver drømmene jo større og større, men overlever de ikke at bive 43cm fordi for mange hjemtages til kødgryderne, så får jeg/vi ikke muligheden for en drømmefisk på...... større end 43cm. Så for min skyld kunne mindstemålet godt være 60-70cm. For at få nogle større fisk til glæde for alle, men det er jo nok
utopiCry
 
/J
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 11:19
Citat: Jørgen S

Hej Martin

Du må hjemtage lige nøjagtig de fisk i den størrelse du mener du har brug for til kødgryderne, bare de er over mindstemålet, det er der ingen tvivl om.
Men som jeg skrev så vil jeg heller fange bare en havørrede på 80cm end 50-60stk omkring de 40cm. - Dem jeg kalder "sild".
Nu spiser jeg ikke havørred da der er andre fisk som smager mig og familien meget bedre... derfor genudsætter jeg næste alle havørreder uanset størrelse - men tager gerne 1 eller 2 stk om året med hjem til at lave gravad ørred til julefrokosten...
og ja, jeg vil da gerne fange en havørred på 100cm heller dette, end en på 80cm og sådan bliver drømmene jo større og større, men overlever de ikke at bive 43cm fordi for mange hjemtages til kødgryderne, så får jeg/vi ikke muligheden for en drømmefisk på...... større end 43cm. Så for min skyld kunne mindstemålet godt være 60-70cm. For at få nogle større fisk til glæde for alle, men det er jo nok
utopiCry
 
/J
 
Hej J,
 
Jeg forstår fuldt ud din holdning.
 
For mig er drømmen ikke nødvendigvis "den store" - jeg kan kun tale med om halvstore havørred, og det er da fedt nok at fange sådan en krepyler. Men for mig er det nu størrelsen der betyder mindst når jeg fisker - måske derfor betræder jeg heller ikke de mest populære og overfiskede steder på kysten.
 
På samme måde har jeg det med jagt - nogle er trofæjægere og andre (som mig) er ligeglad med trofæet (selvom de hænger på kontoret).
 
/Martin
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 11:34

Somme tider får man indtryk af at folk herinde generelt er dummere end andre steder.

Aldrig så snart en glad og stolt fisker poserer foran kameraet med en fisk som han møjsommeligt har knoklet sig til vælter det ind med negative bemærkninger om at den ikke er rigtig blank...den er for tynd og ja..der er meget i vejen, og hvad er det så lige at vi ser nu...en flok klaphatte som i en massekollektiv og euforisk rus står på nakken af hinanden for at bifalde og tilskynde til netop den "rave til sig" mentalitet som i sig selv er så ødelæggende for de værdier som vi er fælles om...eller i det mindste burde være.

Jeg har slet ondt i røven over Casper og hans fars fangst af fisk..og hvis jeg alligevel havde, synes jeg at hans "redegørelse" for at hjemtage 11 fisk fordelt på to personer må vinde forståelighed og sympati.

Mange af de tråde som etisk og holdningsmæssigt er præget af en påfaldende divergens tror jeg ofte er ret generationsbestemte, derfor er vores værdigrundlag og forudsætninger for vores holdninger i sagens natur også meget forskellige.

Jeg er selv vokset op i en tid hvor verden bare var så meget anderledes end i dag...ikke mindst lystfiskerlivet, der var ikke så mange der fiskede dengang og der var fisk i bunker som flertallet herinde næppe forestiller sig.

Men verden er sgu bare for anderledes i dag...vi er blevet mange flere som hele tiden vil have mere og mere..og helst i en fart.

Kravet om indtjening og profit er progressivt øget af netop den syge omstændighed at hvis et erhversmæssigt foretagende ikke kan mønstre et lukseriøst liv samt et dertil hørende overforbrug...så kan det ikke "betale sig".

Og der er den udskældte landmand jo ingen undtagelse !

Og nej...bestanden af fisk bliver ikke nævneværdigt truet af den mængde hjemtagne fisk som vi lystfiskere tegner os for....heller ikke Casper`s fisk, så det er...hvis nogen stadigt skulle være i tvivl...ikke sådanne tilfælde som isoleret betragtet giver sig udslag i at nogle af os for ondt i røven...for nu at sige det på dansk.

Men i stedet for, i fuld offentlighed at tilskynde til at man feks bare skal skovle til sig hvad man overhovedet kan må jeg sgu mane til besindighed og lige minde om at denne grådighed som er nutidens største trussel og komplekse paradoks ikke er en filosofi som vi behøver at tage med ud til fiskevandet.

Mvh

Jim.

Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 11:51
Hej Martin
jeg mener ikke selv  jeg er trofæfisker, men når man nu har været "heldig" og er kommet på den rigtige side af +10kg for kystfanget havørrede er det som om 43cm fisk ikke er det samme mere... derfor kunne jeg ønske mig et gennemsit på vores havørreder på kysten større end de nuværende 1-2kg
 
/J
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 11:55
Jeg vil påstå, at jeg selvom jeg har fanget fisk på omkring 4 kg. stadig har samme glæde ved at få en på 1 kg. Det samme gør sig gældende selvom jeg på et tidspunkt skulle snuppe en på 10 kg eller mere..
 
For mig er det udelukkende oplevelsen, det friske luft og kammeratskabet der tæller når jeg skal dyppe snøren.
 
Jeg har fuld forståelse for din holdning dog. Har fisket karper i adskellige år og her udviklede det sig til lignende sindstilstand for flere af mine medfiskere. Vi fik rundet de 10 kg. i DK og de skulle være større = turen gik til Holland og dernæst til Frankrig og jeg skal give dig skal jeg.
 
I dag er det ikke størrelsen der betyder noget men måden - det har de også måtte sande og jeg fisker slet ikke karper længere.
 
/Martin
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 14:16
Hej Jim.
 

Jeg er selv vokset op i en tid hvor verden bare var så meget anderledes end i dag...ikke mindst lystfiskerlivet, der var ikke så mange der fiskede dengang og der var fisk i bunker som flertallet herinde næppe forestiller sig.

Var ikke klar over at du var så gammel, jeg husker det lidt anderledes, sådan ca 40-45 år tilbage i tiden.
Det var i den periode hvor de første udsætninger startede i Isefjorden, og man fangede torsk på kysten, man skulle være pokkers heldig for at fange en ørred på nordkysten dengang.
 
Når jeg hører om de store fangster der har været de sidste 7 dage fra isefjorden og andre steder på sjælland, så virker det meget voldsomt, men jeg husker det samme skete sidste år, tror det var Lars Juul der skrev at han fik 179 stk ørred på ganske få dage og det var i 2009, så intet nyt under solen, men desværre holder det som regel kun et par uger, så er alt normalt igen.
 
Fatter ikke at nogen får ondt i røven over at et par fiskere tager ca 10% af deres fangster med hjem, som tilfældet her i omtale indlæg.
 
God dag
 
hilsen Ole 
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 14:42
Fatter ikke folk blive ved med at tro, at jeg får ondt i røven af det.
Som jeg skrev tidliger er jeg total ligeglad med, hvor mange fisk folk tager med hjem, men at det er en utrolig dårligt signal at sende, især i denne tid hvor ørrederne er ved gå til grunde i algesuppen.
Men kom til sønderjylland, så skal i se alger og døde fisk, så kan det være i bedre forstår, at jeg skriver som jeg gør!
Det var mit sidste indlæg i denne debat.
Mvh
Henrik Christensen
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 14:48
Der er ellers gode muligheder for at tro at du har ondt i røven når man løser tråden igennem (-;
 
Men ok, det er da rart at vide at den ikke smerter.
 
At inddrage døde fisk i jylland i en tråd om 11 hjemtagne (udsatte) fisk fra isefjorden er ude af proportioner efter min mening.
 
/Martin
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres