Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsø

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Israelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
IS

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Samsø
    Sendt: 22 Mar 2011 kl. 13:29
Hej,
 
Jeg er nybegynder indenfor fluefiskeri på kysten.
 
I den første uge af april skal jeg tilbringe en uge i sommerhus omkring Mårup på Samsø, hvor jeg håber at kunne fiske en del. Baseret på diverse artikler er det mit indtryk, at april generelt er en god måned for havørredfiskeri på Samsø.
 
Samtidig har jeg dog også læst, at vandtemperaturen er meget afgørende, da ørrederne ikke trives i det kolde saltholdige vand. Betyder den meget kolde vinter, at startskuddet for det gode fiskeri forventes at starte senere i år end normalt?
 
Hvilken type fiskesteder bør jeg generelt opsøge på denne tid af året i en situation med lave vandtemperaturer? Hvis muligt gerne med konkrete forslag til fiskesteder på Samsø samt forslag til hvilke fluer I ville bruge.
 
Hilsen
 
Is
Til top
Anders NT Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersNT

Tilmeldt:: 19 Feb 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersNT Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 14:48
Kan kun støtte op om pladserne på dette link: http://www.justonemorecast.dk/kystpladser.html
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 16:11
God fornøjelse Confused
 
Jeg var på Øen sidste år i april måned sammen med 11 andre fluefiskere i 4 dage.
 
Nærmeste betegnelse må lyde som følger:
 
Det døde hav!!!
 
Der var ingen fisk, hverken her eller der.
Men klart når der ingen åer er på øen, bliver der heller ikke udsat ørred nu hvor kystudsætningerne er stoppet.
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
 
Men flot er vandet og naturen på Øen
 
Utroligt at der ikke findes bare en enkelt ørred under de forhold
 
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 17:31

Hej Søren

Fortvivl nu ikke pga Morten Andersens indlæg. Morten har ret i at Samsø/Tunøs forårsfiskeri sidste år stort set udeblev og der gik først lidt gang i fiskeriet ultimo april. Mange har dog, åer eller ej, tidligere oplevet rigtig fint og tidligt forårsfiskeri disse steder.
 
Mod dine odds er dog at vandet ligesom sidste år pt er meget koldt. Men husk på det eneste sted du ikke fanger fisk, er hjemme i sofaen. K & B derovre
 
Peter
Til top
Claus Klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Klitsgaard Avatar

Tilmeldt:: 24 Jan 2008
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klitsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 17:50
@ Morten Andersen. Som deltager i "Samsø Cup" de seneste 5 år, har der i programmet stået, og det stod der også i 2010 ; "i lighed med de seneste år, er der udsat 12800 ørreder på 15 - 17 cm. Kan ikke lige finde programmet for 2011, men mener at have læst tilsvarende. Så skal man tage det for gode ord, hvilket jeg ikke ser grund til ikke at gøre, bliver der kystudsat. M.v.h. Claus
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 20:41
Ok
 
Fint hvis der udsættes Ørred på Samsø Smile Er der en bæk eller lignende de udsættes i? Kystudsætninger er jo dømt fortidCry
Men - Så var de svømmet et andet sted hen sidste år Shocked
 
På kanten af det døde havConfused
 
Tro på det og skidtfiskeBig smile
 
Morten Andersen
Til top
Claus Klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Klitsgaard Avatar

Tilmeldt:: 24 Jan 2008
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klitsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 21:26
Det er kystudsætninger, og ja, har også savnet dem !Pinch
Til top
Søren Israelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
IS

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 22:14
Tak for jeres svar. Jeg må se, hvad det bringer.
Til top
Jesper Bengtsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trompetfisk Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trompetfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 07:45
Vil helst ikke drysse for meget salt i såret, men tag lige og følg med i alge udviklingen - samsø går ikke fri lige for tiden, så udsætning eller ej, så kan algen gøre det til det døde hav i år. Bortset fra det, så var jeg også på samsø sidste år i april. Vi var 2 mand og vi arbejdede hårdt for fiskene. De var der, men de var dælme svære, men det var de jo alle steder i foråret sidste år. 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum