Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Turen går til Læsø

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan Bertelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JUNIOR Avatar

Tilmeldt:: 17 Dec 2001
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JUNIOR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Turen går til Læsø
    Sendt: 18 Mar 2011 kl. 21:12
Hejsa med jer Smile
 
Efter vi - 4 gutter - har været på Samsø de sidte mange år, har vi besluttet os for at prøve fiskeriet på Læsø.
 
Ingen af os har erfaring med fiskeriet på Læsø, så jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen der har erfaringer med fiskeriet derovre, og hvis nogen kunne være behjælpelig med udpeges nogle hotspots, så ville det bestemt være meget velkommen Smile
 
Vi fisker udelukkende efter havørreder, og det sker både med flue og spin/blink
 
Jan
 
 
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 21:59
hej rødder
 
jeg har boet på læsø fra 1985-1988. siden har jeg været på øen fra tid til anden, og fisket videre.
 
Først: forårsfiskeriet starter ret sent på øen, der er nemlig ingen ørreder om vinteren, sikkert fordi vandet er meget salt og der er ingen havørredvandløb.
så maj og juni er godt.
 
al fiskeri foregår på nordsiden (så vidt jeg ved). det meste er sandbund men der er sten og rev hist og pist.
 
Danzigmann, det er den østlige odde, øst for Østerby. her er et herligt rev (hvis ikke det er sandet til det sker nemlig engang imellem. jeg har haft bedst fiskeri på vestsiden af revet. der har vi også fanget Bars.
 
Horneks odde, midt for øen, øst for Storedal. her er en masse sten, også her er fiskeriet efter min erfaring bedst på vestsiden.
 
andre pladser: Bantstenen, Hvidebakker
 
det er noget pragtfuldt vand at fiske i, og man ser meget sjældent andre fiskere
 
knæk og bræk
 
mvh hcg
Til top
Jan Bertelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JUNIOR Avatar

Tilmeldt:: 17 Dec 2001
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JUNIOR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2011 kl. 10:47
Hejsa Hans
 
Tak for dit indput - de steder du fortæller om vil absolut blive besøgt - vi skal bo i sommerhus på Banstensvejen, så langt til Bantstenen har vi jo ikke  Smile 
 
Men vi drager allerede derover i uge 15 - altså midt i april - så vi må håbe at de er der en smule tidligere end hvad din erfaring fortæller dig Smile
 
Andre der kan bidrage med noget omkring fiskeriet på Læsø ?
 
Jan
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2011 kl. 08:48
bump
Til top
Jan Bertelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JUNIOR Avatar

Tilmeldt:: 17 Dec 2001
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JUNIOR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 21:37
Hejsa igen Smile
 
SÅ er det ved at være sidste udkald inden turen går til Læsø - er der virkelig ikke andre en EN enkelt bruger herinde der kan bidrage med noget omkring fiskeriet på Læsø ????? Shocked
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 22:02
Hej Jan

desværre er der ikke så mange som bruger tiden på en tur til læsø for at fiske..

mener jeg hørte en af drengene fra almas i aalborg var på læsø og fiske for et par år siden, du kan da prøve og give dem et kald eller tage et smut ud og kigge og få en snak med dem hvis du bor i nærheden..

kan da være man en gang skulle tage en dagtur til læsø en gang, der er jo pænt derovre Shocked
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Jan Bertelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JUNIOR Avatar

Tilmeldt:: 17 Dec 2001
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JUNIOR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 22:14
Hejsa René Smile
 
Jamen jeg har skam forsøgt mig hos Almas - og han var ikke særligt meddelsom over for mig - men heldigvis havde en af de andre deltagere på turen mere held med det - såååå vi har også lidt fra den kant - men kan da absolut godt bruge lidt mere Big smile - vi skal jo være derovre en hel uge for at fiske og skulle jo nødigt løbe tør for ideér allerede efter de første par dage Wink
 
Du er selv fra Frederikshavn ik - kender du virkeligt ikke nogen der har været derovre og prøvet lykken  ????
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 22:27
jeg er selv fra Frederikshavn, og har faktisk aldrig hørt om nogle her fra som har været på læsø og fiske..

vi har masser af fine kyster, så tror ikke folk gider sejlturen frem og tilbage..

kom til at tænke på du kan da forsøge og give JC fisk et kald, kan være han kan give jer et par tips..

naboen er godt nok læsøbo, men ud fra hun i formiddags havde små veer og bilen er væk nu tror jeg ikke jeg får svar fra hende de næste dage angående gode råd Shocked

ellers er jeg desværre lidt blank, havde som sagt bare hørt om dem fra almas havde været derovre og forsøge sig..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 22:32
hej jan
 
 
golfbanen ved østerby havn gemmer nogler rigtig gode hø pladser
 
 
 
mvh henrik
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 22:46
Aften Jan
Jeg har ikke den store erfaring med fiskeriet på Læsø. Var på sommer ferie med fruen derovre for nogle år siden, og her kommer min pointe!
 
Fiskehandleren på havnen i Østerby har masser af friske fisk til overkommelige priser. Smile
 
Det meste af øen er omkranset af sand, så det må være muligt at lande fladfisk.
 
Håber i får en god tur
Morten Andersen
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 22:50
I JPH's bog "kystfiskeri efter havørred" fra 94 er der et enkelt afsnit om læsø. Her står: 
 
" læsø er i særklasse og at øens stenede kyster lokker det meste af året store mængder af havørreder til. Fiksemulighederne er mange, men dårligt udnyttede. De mest kendte pladser ligge på begge sider af Østerby havn, specielt kysten vest for er kendetegnet af vældige sten på stranden og de fortsætter ud i vandet, hvor mørke områder består af lutter gode sten (?) med de fineste standpladser for havørred. Øst for havnen begynder et nyt revir, Danzigmand. Her er et par kilometer spændende kyst og videre ud mod fyret kommer et hjørne med sandbund hvor strømforholdene tit lokker sild og tobis ind under land. Kysterne ved vesterø Havn er forholdsvis uudforskede (i 1994 ;))"
 
Alt i alt lyder det som om at i har nok at gå i gang med, så det skal nok skæppe godt i kummefryserne...
 
Knæk og bræk, Klaus
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 23:02
Jeg har været på Læsø i en uge,dejlig ø,men fiske der nej tak aldrig mere,så er Østkysten noget bedre Big smile
Til top
Jan Bertelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JUNIOR Avatar

Tilmeldt:: 17 Dec 2001
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JUNIOR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2011 kl. 13:05
Hejsa
Tak for jeres bud René, Henrik, Morten, Klaus og Thorvald - så har vi da lidt at arbejde med når vi kommer derover i morgen omkring middagstid Smile  OG Morten - det skulle ikke gerne blive nødvendigt at vi skal omkring fiskehandleren - men man ved jo aldrig LOL René - håber at din nabo er kommet godt over fødslen Thumbs Up 
JA - skulle der være andre der lige har et par indput til turen - rent fiskemæssigt - så vil vi bestemt fortsat være taknemlig for at modtage tips om fiskepladser der kan være et besøg værd Smile 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres