Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Buksevaders" med fast støvle

 Besvar Besvar
Forfatter
Torben Ibsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torben 0869 Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben 0869 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: "Buksevaders" med fast støvle
    Sendt: 18 Mar 2011 kl. 07:32

Er der nogen der har erfaring med gore-tex bukse vaders.

Jeg har set lidt på nogle fra Scierra men er lidt "loren" ved deres kvalitet.
Simms som jeg har gode erfaringer med, har ikke med fast støvle som standart, men jeg har hørt at de kan laves på bestilling, nogen der har prøvet dem?
Er der andre modeller som kan anbefales?
"We have to find our way back to a life in balance with nature"
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 11:02
Mine CC3 med fast støvle virker upåklageligt selv om der ikke står Simms på dem,du kunne evt skrive det med en tusch Wink
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 11:15
Er helt på linie med Esben her - perfekt Thumbs Up
Til top
Torben Ibsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torben 0869 Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben 0869 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 11:46
Fin ide med tusch løsningen.Wink
Det er såmend ikke fordi de behøver at være fra Simms, men bare fordi jeg har købt 2 par skridt støvler fra Scierra til 7-800 pr. par. Ingen af dem har kunnet holde mere end 10-15 ture så er de gået i stykker ved samlingen mellem støvle og ben. (foret løber ned i støvlen)
Jeg har kikket på dem fra scierra og syntes de virker rigtigt fine. Mine fødder passer dog ikke rigtigt til de store størrelses spring der er på støvlerne (de springer 2 numre ad gangen) men det kunne jeg godt udligne med en TYK strømpe.
"We have to find our way back to a life in balance with nature"
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 11:49
Hej Torben.
 
Jeg har samme "problem" med størrelsen og bruger en tyk uldsok hele sæsonen uden at det genere mig.
 
/Esben
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 12:14
2 af dem jeg fisker med har haft flere par CC3 fra Scierra og de har fået byttet nogle stykker da de ikke holder. Det er eksempelvis syninger i lommerne der simpelthen går fra hinanden.
 
Den nye version skulle være forbedret men der har jeg ingen erfaringer.
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 13:36
Den første version var der flere problemer med div sygninger,mine er den nyeste og det klarer opgaven til UG.

/Esben
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 13:54
Nu er der ikke så mange firmaer der laver waders i Gore tex..

Mig bekendt er Scierra IKKE et af dem ,,
Til top
janelne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janelne

Tilmeldt:: 30 Sep 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 14:07
Findes der bukse-waders, med fast støvle?
... og i givet fald hvilke.
 
Jeg tænker på dem som et alternativ til skridtstøvler, når man går (igennem krat, brændenælder m.v.) ved åen.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 14:17
Citat: janelne

Findes der bukse-waders, med fast støvle?
... og i givet fald hvilke.
 
Jeg tænker på dem som et alternativ til skridtstøvler, når man går (igennem krat, brændenælder m.v.) ved åen.
Scierra CC# findes også med fast støvle men der er ikke GoreTex.
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 14:19
Jeg har 2 par SIMMS, et par G3 og G4, de fungerer upåklageligt og er især kanongode til koldt vand.
Er købt i Canada og prisen: 3000,00 pr. par!!!!!!Smile
Til top
Torben Ibsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torben 0869 Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben 0869 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 14:59
Er dine Simms bukse modeller med fast støvle??
"We have to find our way back to a life in balance with nature"
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 15:01
Ja med Muck støvler. De bedste....
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 15:09
Citat: ajk

Ja med Muck støvler. De bedste....
Disse produkter er ikke på Simms hjemmeside. Mon der er tale om et produkt specielt til det Canadiske marked?
 
 
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 15:18
Hej Jesper
Simms laver dem på bestilling, ca 2 ugers levering.
Jeg får mine i en butik i Smithers, Canada BC, når jeg er på Steelheadfiskeri om efteråret. Skal derover og prøve de friske opgængere sidst i april i år. 
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 15:34
Citat: ajk

Hej Jesper
Simms laver dem på bestilling, ca 2 ugers levering.
Jeg får mine i en butik i Smithers, Canada BC, når jeg er på Steelheadfiskeri om efteråret. Skal derover og prøve de friske opgængere sidst i april i år. 
Fandt et link med et billede. De ser fine ud.
 
 
Til top
Kristian Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
khedeby

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér khedeby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 15:34
mine cc3 med fast støvle har jeg haft i mere end 2 år og de er virkelige gode. ingen fejl på dem endnu.
 
 
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 15:37
Citat: ajk

Hej Jesper
Simms laver dem på bestilling, ca 2 ugers levering.
Jeg får mine i en butik i Smithers, Canada BC, når jeg er på Steelheadfiskeri om efteråret. Skal derover og prøve de friske opgængere sidst i april i år. 
Er støvlerne forede så de kan bruges i koldt vand?
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 16:01
Ikke specielt, men den store fordel er, at man kan have det rigtige tøj/strømper på under alle forhold.
Problemet med eks. koldt vand og løse støvler er den at man strammer støvlerne, så ens fødder ikke får den optimale blodgennemstrømning og det man har på indenunder strammes op, så isoleringsevnen ikke er til stede.
Herhjemme bruger jeg dem ved åen om sommeren, da de jo er åndbare og så får man ikke sort mudder ned i de løse støvler.
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 16:11
100$ for at få sat støvler på er en overkommelig pris,eneste minus er at det er filt såler der kan sprede sygdomme fra Danmark til eks Canada.

/Esben
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 16:18
Negativ, ikke hvis de er tørre og har været det i 24 timer.
Der er andre sygdomme der er værre at medbringe til BC Smile
Til top
kristian nøreng Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
noereng Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér noereng Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 16:41
http://www.sportfish.co.uk/product/orvis-clearwater-endura-breathable-bootfoot-waders
hvad med disse her...godt nok også filt
har handlet der en gang uden prob.
 
mvh. Kristian
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 16:43
godt køb til pengene, har haft dem i mange år uden prob. indtil jeg "fald" for SIMMS
Til top
Laurids Bruun Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kvindemin

Tilmeldt:: 06 Jul 2010
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kvindemin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 16:49
Jeg klippede de udtjente neopren sokker af et par fenwick åndbare, købte et par gode gummistøvler. Med lidt tålmodighed passede jeg waders og støvler til så waders sad stramt udenpå støvleskaft med ca 5 cm overlapning, tapede det lidt så jeg kunne prøve waders for at se hvordan det hele passede, derefter limede jeg med liquisole og pressede det sammen med en tvinge og lidt brædder stumper. For ikke at lime støvlerne sammen inden i, havde jeg passet et stykke pap til inde i støvlerne. Waders var 5 år gamle dengang, og nu har de holdt i 5 år til å fiskeri.
Udgift, støvler ca 300 kr, lim 75 kr, waders de kunne ikke bruges til andet mere, da sokkerne var færdige, så de var gratis. Derud over et par dages arb. Faktisk har jeg været ude i åen men dem på, og de holder tæt. Jeg vil helt sikker lave det næste par selv igen, så kan man få dem som vil ha demThumbs Up
 
Hilsen
Laurids
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 16:54
Et RIGTIGT godt alternativ, hvis man ikke vil eller kan bruge pengene til nye.
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 16:59
1299 for CC3 inkl fragt og en scierra priest.
http://www.sea-trout.dk/shop/scierra-cc3-waist-7683p.html
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 17:11
Der får man virkelig hvad man betaler for !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 17:17
Citat: kvindemin

Jeg klippede de udtjente neopren sokker af et par fenwick åndbare, købte et par gode gummistøvler. Med lidt tålmodighed passede jeg waders og støvler til så waders sad stramt udenpå støvleskaft med ca 5 cm overlapning, tapede det lidt så jeg kunne prøve waders for at se hvordan det hele passede, derefter limede jeg med liquisole og pressede det sammen med en tvinge og lidt brædder stumper. For ikke at lime støvlerne sammen inden i, havde jeg passet et stykke pap til inde i støvlerne. Waders var 5 år gamle dengang, og nu har de holdt i 5 år til å fiskeri.
Udgift, støvler ca 300 kr, lim 75 kr, waders de kunne ikke bruges til andet mere, da sokkerne var færdige, så de var gratis. Derud over et par dages arb. Faktisk har jeg været ude i åen men dem på, og de holder tæt. Jeg vil helt sikker lave det næste par selv igen, så kan man få dem som vil ha demThumbs Up
 
Hilsen
Laurids
I denne vinter var jeg i samme overvejelser og fandt de varme støvler jeg ville anvende. Kom dog ikke videre i projektet men så kan sommeren jo bruges til det.
 
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum