Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

stocking footwaders

 Besvar Besvar
Forfatter
carsten meldgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
carsten meldgaard

Tilmeldt:: 25 Jan 2009
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten meldgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: stocking footwaders
    Sendt: 17 Mar 2011 kl. 15:42

Er der nogen der kender et sted hvor man kan købe nogle neopren stocking footwaders i str l til fornuftige penge.

Mvh.
Carsten.
Til top
Torben Rolskov Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rolskov

Tilmeldt:: 23 Sep 2009
Geografisk: Nordfyn
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rolskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2011 kl. 16:08
Hej du kan prøve hos Salmon fly de har BARE waders + støvle til under 2000
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2011 kl. 17:17
Til top
carsten meldgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
carsten meldgaard

Tilmeldt:: 25 Jan 2009
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten meldgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2011 kl. 20:43
Bare waderserne ser fine ud, men kan man undlade gravel guard, eller købe dem ved siden af? Scierra wadersene er også rigtigt fine, men er bange for dem med lynlås nu også kan holde tætte i længden, nogen der har erfaring?
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2011 kl. 20:46
Citat: carsten meldgaard

Bare waderserne ser fine ud, men kan man undlade gravel guard, eller købe dem ved siden af? Scierra wadersene er også rigtigt fine, men er bange for dem med lynlås nu også kan holde tætte i længden, nogen der har erfaring?
Gravelguards er inkluderet og bør anvendes.
 
Lynlås i waders er tit der utæthederne opstår.
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2011 kl. 21:33
Jesper
Hvor tit er det?
Hans
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2011 kl. 21:42
Hej Carsten, kig her:
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/news2.asp?vaelg=&menu=Laesestof&Id=10222

MVH
Michael Ladefoged
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2011 kl. 21:48
Citat: hean

Jesper
Hvor tit er det?
Hans
Hver gang du lyner nedWink
 
Jeg kender flere der har haft waders med lynlås og fejlraten er ret høj. Lynlås-princippet er hentet fra dykkerdragter men her betyder det sikkert mindre at der siver lidt vand ind. Iøvrigt mener jeg at lynlåsen i dykkerdragter behandles med voks. Dette gøres både for smørring men giver også en øget vandafvisning.
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2011 kl. 21:56
Jesper
Men altså ikke personlig erfaring. De lynlåswaders jeg har må der ikke smøres noget på lynlåsen. Det første par blev utætte i skridtet, men har ikke fået noget vand ind gennem lynlåsen efter ca 200 ture på de to par jeg har ejet.
Hans
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2011 kl. 22:04
Citat: hean

Jesper
Men altså ikke personlig erfaring. De lynlåswaders jeg har må der ikke smøres noget på lynlåsen. Det første par blev utætte i skridtet, men har ikke fået noget vand ind gennem lynlåsen efter ca 200 ture på de to par jeg har ejet.
Hans
Personlig erfaring?? Jo, jeg har skulle hører på makkerens brok over 2 par med defekte lynlåse. Lynlåsen der anvendes er SAMME type der anvendes i dykkerdragte og her anbefaler man voks.
 
Der er selvfølgelig en del der ikke har problemer men det er da logisk at lynlåsen tilfører en øget risiko for vand indenbords.


Redigeret af JRK - 17 Mar 2011 kl. 22:07
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2011 kl. 22:28
Jesper
Ja risikoen er der da, men at det sker tit som du skriver at der kommer vand ind er vist at overdrive med to tilfælde for din makker.-)
Mine er vision og der var vejledningen at lynlæsen ikke måtte smøres med noget, så det har jeg ikke gjort og de har været tætte i 2 år, så det må jo være det rigtige hvis din makker smører og hans bliver utætte:-)
Hans
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2011 kl. 22:31
Citat: hean

Jesper
Ja risikoen er der da, men at det sker tit som du skriver at der kommer vand ind er vist at overdrive med to tilfælde for din makker.-)
Mine er vision og der var vejledningen at lynlæsen ikke måtte smøres med noget, så det har jeg ikke gjort og de har været tætte i 2 år, så det må jo være det rigtige hvis din makker smører og hans bliver utætte:-)
Hans
Han har heller ikke smurt sine. Det er blot underligt at dykker-brancen anbefaler det og grejforretninger ikke gør.
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres