Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Å spinnestang

 Besvar Besvar
Forfatter
Torben Ibsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torben 0869 Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben 0869 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilken Å spinnestang
    Sendt: 14 Mar 2011 kl. 20:20
Er der nogen der kan komme med et godt bud på en spinnestang på 9-10 fod til havørred fiskeri i Karupå. Den skal mest bruges til korte kast med vobbler og spinnere.
"We have to find our way back to a life in balance with nature"
Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Bjerring Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2011 kl. 20:51
www.lystfisk.dk kan du få nogle rigtig gode stænger på 10 fod, Berkley Series One.
Har selv købt et par stykker på 10 og 11 fod, og prisen er under det halve af normalprisen. Jeg har ikke umiddelbart set dem billigere andre steder.Thumbs Up
RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
steen ziegler Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
zster

Tilmeldt:: 20 Apr 2006
Geografisk: vejle
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zster Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2011 kl. 21:44
prøv også at tjekke fenwick´s ironfeather og den ældre black night hawk, har selv sidstnævnte, i 10,6# med 2-12 gr. kastevægt.. dette er uden sammenligning den bedste spinnestang jeg har gået med til dato.. har også en af berkleys series one, men synes de er lidt "klodsede" og bruger den kun til bobleflåd på kysten..
Til top
Tobias Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Storfiskeren

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Geografisk: Lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Storfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2011 kl. 22:03
jeg kan klart anbefale Fenwick ironfether eller nighthawk, de er klart de bedste stænger jeg har fisket med! :)
Til top
Torben Ibsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torben 0869 Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben 0869 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2011 kl. 05:47
Tak for indput.
 
Grunden til at den nok ikke skal være meget længere end 9 fod er at der er mange udhængende træer hvor jeg fisker.
 
De Fenwick stænger jeg har set har alle været med et laaangt baghåndtag som sikkert er meget praktisk hvis man skal kaste en kystwobbler ud over 3. revle findes dem i omtaler i en mere Å venlig model med kortere baghåndtag?
 
2-12 gram kastevægt lyder som noget nær det idelle til korte kast med wobbler og spinnere som mepps 2-4
"We have to find our way back to a life in balance with nature"
Til top
Carsten Seeberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
CarstenSeeberg

Tilmeldt:: 26 Nov 2010
Geografisk: Havndal
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenSeeberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2011 kl. 10:06
Jeg fisker selv med en Savage Gear Parabelleum på 9,2 fod i åen - den vil jeg anbefale på det varmeste. Meget let og fantastisk aktion. Og så har den fanget mange havørreder i åen allerede Wink
 
mvh

Carsten Seeberg
Til top
Tobias Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Storfiskeren

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Geografisk: Lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Storfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2011 kl. 10:23
Night hawken kan man få næsten som man vil, det kunne man ihvertfald da jeg købte min. om man vil have en lillle 5,6fods som kaster 0-7 gram eller en 9fods som kastede med omkring de 12-15gram ja så var det ikke noget problem for de lavede mange forskellige modeller af dem :)
Til top
brian christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
obhbc1970

Tilmeldt:: 04 Okt 2010
Geografisk: tjele
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obhbc1970 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2011 kl. 14:06
hey
 Jeg har en sage rpl + 9,6f ombygget flueklinge med rigtig længde håndtag til åfiskeri til salg hvis det kunne ha interesse. pris side ca 1500kr
vh brian
Til top
Bo Graversgaard Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bgn

Tilmeldt:: 19 Maj 2010
Geografisk: Bramming
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bgn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2011 kl. 17:28
helt enig med Per B. Sørensen Thumbs Up
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres