Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Videokamera??

 Besvar Besvar
Forfatter
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Videokamera??
    Sendt: 13 Mar 2011 kl. 21:43
Jeg står og skal investere i et videokamera til fights af fisk.
Videokameraet skal bruges i båd eller på land til at filme, enten i hånden eller på "fod".
Mit budget er ikke så stort så prisen på kameraet skal helst ligge på 2000-3000 kr.
Hvad har i erfaring med de forskellige mærker?
 
På forhånd tak
Frederik
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 21:53
De fleste bruger dette
 
 
Det skulle også ligge inden for budgettet ved køb i DK.
Til top
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 21:58
Jeg har et contour hjelmkamera som fungerer super...
Jeg skal bruge et helt anmindeligt videokamera Smile
 
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 22:01
skal det være vandtæt?
Til top
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 22:05
Hmm... hvis det kan fås til rimelige penge, ville det klart være en fordel Smile
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 22:10
Til top
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2011 kl. 09:52
Er der andre der har erfaring med videokamera?
Ville være meget takenmmelig, hvis du havde et forslag, eller kunne anbefale et helt anmindeligt videokamera!
 
På forhånd tak
Frederik
Til top
janelne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janelne

Tilmeldt:: 30 Sep 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2011 kl. 10:11

Har du overvejet at "nøjes" med videodelen på et alm. lommekamera?

I december købte jeg et Panasonic TZ10-lommekamera, der - udover stillbilleder - skyder video i HD-kvalitet. Jeg er meget imponeret over kvaliteten af videodelen. Jeg havde overvejet at købe et "rigtigt" videokamera ved siden af, men det kommer aldrig på tale nu, med dén gode videokvalitet som kameraet leverer. Fordelen ved lommekameraet er endvidere, at jeg får optaget langt flere og mere impulsive videoklips, med et kamera jeg bare har i lommen, end ved et rigtigt videokamera, som man tillige skal "slæbe" rundt på.

Panasonic TZ10 var fornylig på tilbud til 1500,- i Elgiganten. Et klassekamera til de penge.

Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2011 kl. 11:37
Jeg har købt mig et Panasonic SD60 som kan optage i full HD .. og det er et super kamera til de penge .. i en UK test over 100 cam's blev den no. 1 .. super skarpt billede, super god lyd .. kun x 25 optisk zoom, men det er rigeligt i de fleste tilfælde .. og 1500 x digitalzoom (meget lidt brugbart når du kommer ud over 40x) .. RIGTIG god mirkofon ..
Jeg kan helt klart anbefale det!!
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2011 kl. 13:01
Citat: flash

Er der andre der har erfaring med videokamera?
Ville være meget takenmmelig, hvis du havde et forslag, eller kunne anbefale et helt anmindeligt videokamera!
 
På forhånd tak
Frederik
Det er ikke helt klart for mig, hvad det er, som du søger.
 
Skal kameraet være vandtæt til fx 3 m - dvs. kunne klare skumsprøjt og filme lige under overfladen?
Skal det kunne betjenes af en person, som fighter en fisk?
 
Hvis det skal kunne klare vand, har jeg erfaring med både Sanyo Xacti og GoPro HD Hero. Sanyo'en ligner en almindeligt videokamera med LCD-skærm osv., men er svær at betjene hvis man skal filme egen fight med fisk. Du kan naturligivis sætte den på en trefod eller lign, men selv med vidvinkel er det ikke sikkert, at du får noget i kassen. Her er en GoPro at foretrække. Den minder nok om dit Contour-cam. Der er ingen søger eller LCD-skærm på dette cam. En løs LCD-skærm kan nu fåes som ekstra dims. Kameraet kan fx filme ekstrem vidvinkel (960P, 170 grader) eller mindre ekstrem vidvinkel (1080P, 110 grader). Ved begge indstillinger monterer man blot kameraet på bryst eller pande og lader det køre, når man fisker/fighter en fisk. Således har man hænderne frie.
 
Ved brug af begge modeller, kan du stikke kameraet ned i vandet, når fisken skal landes eller evt. genudsættes.
 
Her har jeg testet den omtalte Sanyo ved solndgang i Indien:
 
Og en UV-test af det omtalte GoPro med den mest ektreme vidvinkel:


Redigeret af DanWulff - 14 Mar 2011 kl. 13:09
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2011 kl. 17:53
Lyden er altid et problem, når det er kameraer, der også skal under vand.... Fredrik, hvis jeg var dig, ville jeg købe et undervandshus til din contour hjelmkamera. Det koster ikke ret mange "spir" - 250kr. Den kan købes her: http://hjelmkamera.dk/foeringsmiddel-38/contour-waterproof-case-117.html
Carsten Buus, som også er bruger her på siden, har et Vimeo-side, hvor han har optagelser under vand med netop det kamera monteret med undervandshus. Det er uv-optagelser fra Limfjorden - derfor knap så klart http://vimeo.com/user2537323/videos .... Og så vil jeg, som Ørde også foreslår dig, bruge pengene på et alm. videokamera til optagelser over vand. Der findes mange rigtig gode videokameraer på markedet. Gode sites til at læse anmeldelser på er: http://www.camcorderinfo.com/ , http://www.thecamcorderreview.com/, http://www.videomaker.com/ . Alternativt ville jeg købe et andet hjelmkamera, hvor der kan kobles en  ekstern mikrofon på(for ordentlig lyd), som f.eks findes til Drift Innovation HD170, hvor der ovenikøbet følger en fjernbetjening med til at sætte om håndledet, så man nemt kan starte og slutte optagelserne på hjelmkameraet under fighten, uden at skulle fumle med fingrene oppe på hovedet for at starte optagelserne.....
Nå men held og lykke med optagelserne.....fra en der går med et alm. digitalkamera på hovedet......men som absolut skal have en drift HD170, så snart at jeg har fået opgraderet min computer til at kunne håndtere HD-filer(meget processor krævende)Cool
Knæk og bræk
Michael L.
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2011 kl. 18:02
Her er eksempler på  HD170 monteret med ektern mikrofon( Husk at vælg 720p...starter i 360p på min com.):
http://www.youtube.com/watch?v=2Tj4z-ghE2Y (virkelig dårligt monteret - skulle have været længere fremme på hjelmen, så man ikke kan se hans hoved)
http://www.youtube.com/watch?v=gAInWSeFqso (Det er en optagelse indendør - dvs. knap så gode lysforhold)
http://www.youtube.com/watch?v=5KrDoOYMBFw
Mvh.
Michael L
Til top
Henrik Ravn Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik r Avatar

Tilmeldt:: 23 Apr 2008
Geografisk: Skive
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik r Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 10:32
Jeg er også på kig efter et videokamera til at filme fight af fisk.
Har kig på et Gopro hero, men kunne godt tænke mig at montere det på en kasket.
Er der nogen der ved om der kan skaffes en klemme eller lignende til det, så det kan sættes på kasketten, i stedet for en hovedsele?

Henrik
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 11:16
Jeg / mit firma forhandler GoPro og det er et fedt kamera til udendørs optagelser hvor man gerne vil have noget der kan klare mosten. I standard sættet medfølger hovedd rem ligesom til en alm. pandelygte, men der er så vidt jeg kan finde ud af ikke et neslag til kasketten. som dog også formentligt vill glide fremover da kameraet trods alt ikke er vægtløs..

Men det optager i 12min i 1080P v/32gb SD kort.. desuden har det muligheden for 60 fp/s som hvis det afspilles ved 25 fp/s gengives i slowmotion..

Prisen for komplet kit er 2.437,50 med moms + forsendelse... kit indeholder kamera, vandtæt hus, batteri samt div kabler og monterings anordning..
 
Ovenstående må ikke forveksles med sættet til 1.895 som kun er kamera + hus
 
Skulle der være interesse kan jeg kontaktes på he@bico.dk 
Til top
Rino Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rino

Tilmeldt:: 17 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rino Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 12:00
GoPro kameraet kommer til kort, når lyset er svagt, men jeg finder det alligevel som en sjov lille gadget at have med på fisketuren.
 
Jeg benytter "Head strap mount" lige som en pandelampe. Vær her opmærksom på, at man skal holde hovedet forholdsvis stille under optagelserne, hvilket i begyndelsen kan være svært. Horisonten kan også nogen gange hælde lidt mere end godt er. kameraet kan indstilles til at begynde optagelserne ved tryk på en knap, noget der er godt, når fisken hugger, eller du har set den i ovefladen.
 
Go Pro kameraet i kombination med et lile HD videokamera, med lidt zoom funktion og mere lysstyrke må være den optimale sammensætning. Det gode ved Go Pro er, at det jo bare følger, med når det sidder på hovedet.
 
GoPro er så vidvinklet at det ved montering på en gorillapod stort set kan filme alt ved fiskeri fra båd.
 
Her et lille eksempel:
 
 
Og her hvor der er kommet lidt dug på linsen, et problem man skal være opmærksom på, men som vist kan løses med tilkøb af antidug middel.
 


Redigeret af Rino - 10 Maj 2011 kl. 12:19
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 13:14
Jeg er også på udkig efter et kamera, der kan optage video i HD-kvalitet, men finder ikke Go Pro så attraktivt da jeg hurtigt vil blive træt af at filme egne fights.
 
Jeg vil hellere filme andres fight, og iøvrigt bare lave nogle gode videoklip, uden at skulle slæbe rundt på tungt udstyr.
 
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 13:40
"hurtigt vil blive træt af at filme egne fights"

Det er sku da en blæret kommentar Tongue
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 13:41

Hvis det skal være Panasonic vil jeg foreslå dette i stedet:

 
Foruden rigtig god billed og video kvalitet er det vandtæt, stødsikkert med mere og tager også billeder + HD video under vand. Jeg har brugt det i et årstid med meget fine resultater.
 
Mvh. Peter
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 14:00
Citat: Sofus_100

"hurtigt vil blive træt af at filme egne fights"

Det er sku da en blæret kommentar Tongue
Jah, sådan kan det godt opfattes, men jeg fanger nu ikke mere end de fleste, og jeg ser en større fornøjelse i at filme andres fiskeri og fangst, da det giver større mulighed for nogle fede skud, i modsætning til Go Pro, hvor mulighederne er begrænsede grundet manglende zoom f.eks.
 
Et rigtig godt eksempel er denne film, skudt med Lumix GH2
 
Til top
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 16:54
Contour HD 1080 - Det fungerer fantastisk!
K&B
Frede
 
 
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 17:47
Ja, jeg giver dig ret frederik, det kamera er super, desværre ejer jeg det ikke længere, omsat til et par waders :-). Men jeg har kig på den næste investering på den front, når der er mere end lommeuld i lommenBig smile. Og det er sådan et undervandshus her, der passer til 500 kameraer, se det er smart, prisen er fornuft. http://www.epiccam.com/video-housings.html
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 21:47
Jeg har kun et pip til denne tråd, og det er at de fleste overser det faktum, at god reallyd er mere end halvdelen af et godt videoklip, og de fleste af de videokameraer som er foreslået i denne tråd, har slet ikke lyd, eller så har de ikke mulighed for en ekstern mikrofon.

Hvis man seriøst vil noget med video, så kan jeg forslå, at man tager et kig på http://www.davk.dk - der er sjovt nok pænt mange på det fora, som også interesserer sig for lystfiskeri.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Thomas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas.segato

Tilmeldt:: 22 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas.segato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2011 kl. 17:09
hdc-sd90 er et super fedt kamara og det er en af de få hjemme video kamaraer hvor man kan sætte mikrofon til hvis man ønsker det. Det ligger dog i 3400 kr. men det er alle pengene værd.
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2011 kl. 20:10
Citat: flash

Jeg står og skal investere i et videokamera til fights af fisk.
Videokameraet skal bruges i båd eller på land til at filme, enten i hånden eller på "fod".
Mit budget er ikke så stort så prisen på kameraet skal helst ligge på 2000-3000 kr.
Hvad har i erfaring med de forskellige mærker?
 
På forhånd tak
Frederik
Hvis du kan bruge et kompakt kamera kan jeg klart anbefale et sony DSC-TX10 vandtæt ned til 5 meter og tager rigtigt gode billeder og filmer i Full HD ser super godt ud når det bliver set på fladskærmen, jeg blev lidt overraske over hvor godt det optog af sin lille størrelsel.
Men der er mange gode kamera og videokamera på mærked, men det optager på fuld høje med et videokamera.
Held og lykke med at finde et
 
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 08:47
Sådan er skal det gøret http://www.youtube.com/user/TheCreativeJournal#p/u/10/2Vv-6Oa22VQ 
Thumbs Up
Her er der videoklip med optagelser fra den:
http://www.youtube.com/user/TheCreativeJournal#p/u/1/vcOG7k9bJWY

http://www.youtube.com/user/TheCreativeJournal#p/u/1/vcOG7k9bJWY

Og med en sikkerheds line fra kasketten, der er sat på vadejakken eller i en lykke omkring halsen, så skulle den jo ikke ryge i vandet.
Mvh.
Michael L.

Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 09:18
Fandme billigt for sådan en fætter! Og der er indbygget billedstabilition, der minimere rystelserne under optagelserne! http://www.powerphoto.dk/shop/default.asp?setlng=26&productid=sony%2Dbloggie%2Dmhs%2Dpm5%2Dhvid 
Ja...den er ikke vandtæt, men til de penge kan man vel nok tage chancen og enten hive den af kasketten og ned i lommen ved regn eller lave noget DIY - "regnslag" til at sætte over den. Lyden er der jo ikke noget, at sige til...(se videoklip) så længe at det ikke blæser formoder jeg. Men det er da en billige løsning Cool
Mvh.
Michael L
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 10:04
http://vimeo.com/10800822  En testvideo i mange forskellige omgivelser
Til top
Nicolai Bendtsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Karlebofisherman

Tilmeldt:: 12 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Karlebofisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 10:05

Problemet ved at købe et såkaldt lommekamera til at filme med er at det højst tager 12-17 frames pr. sek. Det vil sige at kvaliteten også falder. For at få det optimale ud af en video funktion skal et video kamera tage 23-30 frames pr. sek. Derved 'hakker' filmen ikke og så er det ligemeget om det er HD eller ej.

vh
Nicolai
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 11:46
#Nicolai
Hvad snakker du om??!!
Tag lige og tjek kameraet inden du putter den ind under din generalisering af lommekameraer!
Den kan optage i full HD med 30 frames pr. sekundt.......og ved 1280x720 endda 60 fps!!
Og der er billedstabilisering i den....
http://www.sony.dk/product/dph-mobile-hd-snap-camera/mhs-pm5
Dette er ikke bare et skod lomme videokamera selvom det kun koster 600kr! Prøv selv at søg på Sony MHS-PM5  i Googles videosøgemaskineCool
Michael L.
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2011 kl. 15:02
Nå........blev sgu for fristet af denne Sony MHS-PM5 til den pris. Så nu har jeg bestilt en. Så må jeg håbe, at den gør det bedre end mit digitalkamera(640x480 30fps.), som er helt vildt bøvlet at gå med på hovedet.

Jeg skal nok smide et billede el. 2 af min Video-cap...når jeg har fået den færdig...og måske med en enkelt testvideo....men jeg kan ikke garantere fisk på den Wink
Mvh.
Michael L
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres