Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udstyr til flyderingsfiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Udstyr til flyderingsfiskeri
    Sendt: 03 Mar 2011 kl. 17:22

Jeg skal snart ud med flyderingen efter gedder, men da jeg ikke rigtig har erfaringer med det kommer der her et par spørgsmål.

Hvad tager i på af tøj/waders for at holde varmen?
Jeg har i dag "kun" et par åndbare waders, men overvejer kraftigt at købe et par "billige" neopren waders til flyderingen.´
Hvad bruger i af beklædning?
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2011 kl. 17:30

Min påklædning er ikke anderledes som ved normalt fiskeri... HUSK DOG REDNINGSVEST!!Wink

En normal vest kan godt begrænse bevægeligheden, jeg bruger derfor en "gas en" af slagsenThumbs Up. Den er heldigvis aldrig udløst endnuWink
 
Neopren lyder som en god idé... Jeg kunne godt have en mistanke om en vis slidtage...
 
Af andet udstyr kan jeg efterhånden ikke undvære mit anker...
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2011 kl. 19:39
Hejsa Martin.
Brug som udgangspunkt din normale vinterbeklædning..
Du kender sikkert siden ,,, Brakvand.dk der er masser af tips ,, men som nævnt redningsvest, uanset vandtemp  et must..
Surfer neoprensko uden på sok waders  istedet for vadestøvle er befriende dejlig, og vil beskytte din neoprensok på dine waders for gennemslid på tid.

Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2011 kl. 21:23
Fiskeri fra flydering kan til tider være en kold fornøjelse. Man sidder timevis i vandet og mister derfor konstant kropsvarme. Man skal derfor være meget opmærksom på, at man kan komme ud for en farlig underafkøling af kroppen .
Denne nedkøling sker langsomt og umærkeligt, hvis man ikke er opmærksom . Til sidst kan man være så nedkølet, at man ikke længere kan tænke klart og reagere som man burde i nødstilfælde. Og så kan man blive statistikkens næste offer for druknedøden...
Den bedste forsikring mod underafkøling er brugen af et par 4-5 mm tykke neopren waders. De bør være standardudstyr, når der fiskes fra flydering. I vinterhalvåret sikrer man sig yderligere med thermo undertøj eller en form for uld undertøj inderst på kroppen. Man skal ligeledes sikre sig, at vadebukserne går langt op i ryggen - helt op til armhulerne. Man sidder nemlig lavt i en flydering, og er ens waders for korte i ryggen, kan der let komme vand ind her!
Husker du disse ting og efterlever man ellers alle disse forholdsregler, da giver flyderingen lystfiskeren store muligheder

Af udstyr anbefales at man har et anker med, en svømmevest eller en selvoppustelig redningsvest, kompas, flydende svømmefødder, mobil tlf. eller anden form for komunikations udstyr , pumpe og lappegrej samt en stor del sund fornuft , man bør også binde en form for sikkerhedsline fast , til benet og ned til finnerne , i tilfælde af at denne skulle hoppe af og forsvinde ... Det er ik nemt og "sejle " en flydering med kun 1 finne ...


Redigeret af SoftboyDK - 03 Mar 2011 kl. 21:24
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres