Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Runde blyhagl

 Besvar Besvar
Forfatter
Heine Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qweqqe Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qweqqe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Runde blyhagl
    Sendt: 02 Mar 2011 kl. 20:11
Nogen der ved hvor jeg kan skaffe et par kg af disse?? str. ca 4-5 mm 
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2011 kl. 20:26
ikke i danmark, da det er forbudt at handle med bly.
 
Men tag et kig på rundhagl til luftpistol, de er 4,5 mm men der skal mange æsker til et par kg...
Til top
Heine Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qweqqe Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qweqqe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2011 kl. 20:28
har prøvet at støve nogle op, men fandt kun omkring 750 gr...
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2011 kl. 20:47
Hvis de skal bruges til fiskeri er det dårlig stil i et forum som dette at søge efter ulovlige produkterOuch
 
Håber IKKE der er nogle der vil hjælpe.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2011 kl. 20:51
Må man have lov til at spørge hvad de der blyhagl skal bruges til?
/J
Til top
Heine Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qweqqe Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qweqqe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2011 kl. 20:53
GAAAB Jesper...kom ind i kampen..
man går sku da ikke ind på en politistation og spørger hvor man kan købe et oversavet jagtgevær og en elefant hue...vel??
Skal bruge det i en pladespiller plint!!

Damn...!!
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2011 kl. 20:59
Citat: qweqqe

GAAAB Jesper...kom ind i kampen..
man går sku da ikke ind på en politistation og spørger hvor man kan købe et oversavet jagtgevær og en elefant hue...vel??
Skal bruge det i en pladespiller plint!!

Damn...!!
Det var jo en oplysning der havde været oplagt at inkludere i forespørgslen. Beklager hvis du er blevet stødt.
 
De kan købes her:
 
Til top
Heine Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qweqqe Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qweqqe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2011 kl. 20:59
Citat: Jørgen S

Må man have lov til at spørge hvad de der blyhagl skal bruges til?
/J

Ja da... skal lave en en pladespiller og vil fræse 12 huller i en diameter på omkring 60-70 mm i disse huller vil jeg så nedfælde disse kugler/hagl, derfor skal de være runde og af bly.
Til top
Heine Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qweqqe Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qweqqe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2011 kl. 21:02
Citat: JRK

Citat: qweqqe

GAAAB Jesper...kom ind i kampen..
man går sku da ikke ind på en politistation og spørger hvor man kan købe et oversavet jagtgevær og en elefant hue...vel??
Skal bruge det i en pladespiller plint!!

Damn...!!
Det var jo en oplysning der havde været oplagt at inkludere i forespørgslen. Beklager hvis du er blevet stødt.
 
De kan købes her:
 

tak, og til en fornuftig pris endda.
Til top
Heine Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qweqqe Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qweqqe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2011 kl. 21:03
Citat: Klaus Neilsen

ikke i danmark, da det er forbudt at handle med bly.
 
Men tag et kig på rundhagl til luftpistol, de er 4,5 mm men der skal mange æsker til et par kg...
Hvis det er forbudt....?!? hvorfor kan man så købe det i alm. butikker?

Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2011 kl. 21:05
Bly er forbudt at sælge. Og det skulle man helst ikke kunne købe nogen steder, men det kan vi jo læse i en anden tråd at man alligevel godt kan...
 
Så vidt jeg ved er de luftbøssehagl man køber idag ikke lavet af bly, men er faktisk ikke klar over hvad de så er lavet af?
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2011 kl. 21:05
Citat: qweqqe

Citat: Klaus Neilsen

ikke i danmark, da det er forbudt at handle med bly.
 
Men tag et kig på rundhagl til luftpistol, de er 4,5 mm men der skal mange æsker til et par kg...
Hvis det er forbudt....?!? hvorfor kan man så købe det i alm. butikker?

Logikken kan være svær at se da et modelskib jo også kan forlise og derved ende på bunden af en sø. Kender ikke reglerne men man må gå udfra at butikken har rent mel i posen.
Til top
Tommi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tkj24 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tkj24 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2012 kl. 10:33
rolig nu folks, det er forbudt at bruge bly i dk, men ikke at sælge :indnu.! dog er jeg også noget i vildrede omkring luft hagl da de skal være af bly, men alfa omega der findes så mange alternetiver så glem bly.Wink
Til top
Mads Hofgaard Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MadsHofgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2006
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MadsHofgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2012 kl. 14:44
Citat: tkj24

rolig nu folks, det er forbudt at bruge bly i dk, men ikke at sælge :indnu.! dog er jeg også noget i vildrede omkring luft hagl da de skal være af bly, men alfa omega der findes så mange alternetiver så glem bly.Wink

Arrh. Det er ulovligt at SÆLGE fiskegrej der indeholder bly. Det har det været i mange år snart.

Dog må man stadig fiske, med det grej man har tilbage, som stadig indeholder bly. 
Til top
Louise Jeppson Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lui86

Tilmeldt:: 09 Dec 2011
Geografisk: spøttrup
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lui86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2012 kl. 17:33
Ja siger jeg sku også, kom ind i kampen Jesper, og JA man kan stadig købe runde bly.... 

Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2012 kl. 17:46
@Louise Jeppson
 
Hvor kan man stadigvæk i DK købe runde bly til fiskeri ?
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2012 kl. 18:42
Kevin jeg vil ikke hænge en god grej shop ud her på 123nu, men send en mail hvis du vil have adressen.
Selv har jeg lige købt af en gut fra Viborg på´auktionen, men ikke fået det hentet endu, han er på ferie.
/frede
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2012 kl. 07:03
så vidt jeg ved er det forbudt at sælge men ikke at bruge det man evt. har...

feks. har jeg lodder på alle mine lokkeænder vel ca. 9o stk. - det er lovligt nok og ufarligt da de ikke afgiver bly. Man kan så diskutere hvis jeg mister et lod - så vidt jeg ved sker der ikke meget ved dette - bly er slemt i luftform.


Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2012 kl. 08:54
Citat: MikaelWS

... bly er slemt i luftform.


Kogepunktet er 1749 grader C., så det.....
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2012 kl. 10:04
Bly er ikke forbudt at bruge i DK, det er forbudt i produkter der bruges til jegt og fiskeri, hvsi det er fremstillet af en producent, man må gerne lave sine egne ting i bly og bruge dem. Forbudet kom egentlig på grund af blyhaglene i haglpatroner, da vadefugle spiste haglene som lå i kråsen, og derved blev de forgiftede. Der er ikke påvist forurening fra større stykker bly da blyet ikke opløses af vand eller salt.
Michael Nielsen
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2012 kl. 11:12
Paradoksalt nok må man ikke producere og handle blyprodukter, danmark er dog et blyproducerende land, lidt ala ude af øje ude af sind.
 
Lige vadefuglene, kendte jeg ikke til da jeg fik tegn senere end forbudet, men er blikkenslager, og her ligger der en mængde undersøgelser og nu videnskab bag de forbud som er kommet her, og bly må stort set ikke anvendes i byggerier længere.
 
Køb nogle tungstens hagl ved en hjemmelader til at fylde det turntable op med...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum