Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Laks i/ved Randers Fjord

 Besvar Besvar
Forfatter
Mark Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mauser25 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser25 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Laks i/ved Randers Fjord
    Sendt: 25 Feb 2011 kl. 18:15
Er der nogle der har prøvet at trolle efter Laks i, eller i nærheden af Randers fjord.??
 
De bliver taget i garn i fjorden, men det er yderst sjældent at man hører om nogle der er taget på stang ved alm dørgning.
 
Kunne være sjovt at finde frem til dem i fjorden, nu man ikke just er den store å fisker.
 
Håber der er nogle der har nogle tips/ideer til hvordan de kan fanges..??
_____
 
Mark T.
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 19:09
send mig en mail med dit nr så skal du få et tip
Til top
Morten Østergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
M_Østergaard

Tilmeldt:: 19 Dec 2006
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M_Østergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 19:33
Hejsa.
Har trollet 5 laks i Randers fjord! Men alle fra udbyhøj og ud! Og alle desværre synkere!

@: Brian, du må meget gerne sende til mig også:)

Mvh morten
Til top
Carsten Seeberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
CarstenSeeberg

Tilmeldt:: 26 Nov 2010
Geografisk: Havndal
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenSeeberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 19:48
Når først laksene får færten af det ferske vand fra Gudenåen tordner de igennem i sejlrenden. Jeg har fanget 2 laks i Randers Fjord - begge var kun lige over 60 cm. Men de store må trække rundt udenfor fjorden, så der må være laks derude, men hvor er det store spørgsmål?? Så Brian hvis du har de vise sten - så modtager jeg også gerne et tip eller to.
mvh

Carsten Seeberg
Til top
Mark Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mauser25 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser25 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 22:56
lige over 60 cm ville skam være en fin start... Havde også selv tænkt at sejlrenden skulle prøves... Men hvornår... Når vandet falder/stiger? Hvilken mdr.? Osv osv... :)
 
Jeg har trods meget søgen ikke rigtig fundet noget viden på nettet... Der er vist ikke rigtig nogle der har gjordt den helt store indsats for at finde dem i umiddelbar nærhed af fjorden.. Med mindre de da holder kortene tæt til kroppen... :)
 
 
Til top
Søren Bang Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbn

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 23:30
Så en trollingfisker bringe et par fine i land v. Bønnerup Havn i sensommer/efterår sidste år ... men hvor de er taget skal jeg ikke kunne sige ;)

Til top
Mark Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mauser25 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser25 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2011 kl. 00:34
Hmm.... Så kan det jo lade sig gøre... Tongue
 
 
Det er faktisk alt man behøver at vide... Så er de jo HELDIGVIS kun en måde at finde ud af det på...
 
Man fanger jo ikke noget fra sofaen... :)
 
____
 
The good old fashion way... Learn By Doing
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2011 kl. 05:29
NÅ MEN HER ER SÅ ET OFFENTLIGGJORT TIP ISTEDET.
 
yderfjorden og lige udenfor i april maj det er perioden hvor de store laks søger mod fjorden for at gå op
Grizzly salar i mellem størrelse kobberblå i alle dybder og så den gule med rød ende ligeledes grizzly salar
trolling fart 3-4 knob medmindre vandet er lige så koldt som i åe så 1,5-2 kn
men kommer du for langt ind i fjorden slutter festen
laksen har fået for meget ferskvand og fordøjelsessystemet er lukket
jeg har ligeledes fået på det helt store toby blink i overfladen
se mit nye profilbillede
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2011 kl. 05:32
så skulle det være ændret
Til top
Morten Østergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
M_Østergaard

Tilmeldt:: 19 Dec 2006
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M_Østergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2011 kl. 07:54
Det er ikke så ringe en laks Brian! :)
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2011 kl. 07:58
nej vel
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2011 kl. 09:45
Tillykke med den, virklig flot hanfisk.Thumbs UpSmile
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2011 kl. 09:54
takker, den var 102 cm vægt 10,6 kg
fighten varede 40 min og den var fri af vandet 3 gange
Til top
Mark Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mauser25 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser25 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2011 kl. 10:26
Nøøøøøøøiiiiiiii.... Ma Ma Ma Man begynder jo helt at stamme....
 
Fy for den en fisk.. Tør ikke tænke på sådan en fisk på min 5,6 fods 2-10 grams stang... Mums det kunne være sjovt... :)
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2011 kl. 10:41
så forestil dig et udløb på ca 100 mtr i et hug hvorefter den gik heeeeeelt fri af vandet
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum