Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gennemløber

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars N.

Tilmeldt:: 11 Feb 2011
Geografisk: Haslev
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gennemløber
    Sendt: 20 Feb 2011 kl. 21:19
Hej
Hvordan fungere et gennemløber blink og hvad er fordelen ved det?
Og hvordan fungere en kystwobler i forhold til et blink?
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2011 kl. 01:13
Fordelen ved et gennemløbs blink, når fisken er kroget har den svære ved at bruge brækstangs effekten for at røste sig løs. 
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2011 kl. 01:35

Hej Lars

Wobler kan fiskes langsommere, idet de går lige under overfladen. Det kan være giftigt i de kolde måneder, eller under sommerens natfiskeri.
Gennemløber, trækkes linen igemmen blinket, og som Michael beskriver glider blinket op af linen når du fighter en fisk. Husk at monterer en perle mellem krog og blink.
Gennemløber kaster suverænt, specielt i vanskelige vindforhold. De efterligner tubisen perfekt, du skal blot finde den rigtige hastighed til det enkelte blink.
Jeg fisker næsten udelukkende med gennemlæber.
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
 
Til top
Lars Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars N.

Tilmeldt:: 11 Feb 2011
Geografisk: Haslev
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2011 kl. 05:32
mange tak. Så blev jeg også lidt klogere på det :-)
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2011 kl. 08:19
Hej Lars,
 
Hvis du vælger at købe gennemløbere kan jeg varmt anbefale dig at købe en gennemløbstråder også. Det kan være super frustrerende og stå i vandet med kolde findre og ikke kunne tråde gennemløberen. Jeg ved at Sport Dres har dem men mener også at jeg har set Go-Fishing reklamere med tråderne.
 
Knæk og bræk derude!
 
/M
Til top
John Weesgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
John Avatar

Tilmeldt:: 14 Nov 2001
Geografisk: Falster
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2011 kl. 08:53
Hej Lars,
 
Du bør kikke på Ole Rådhedes hjemmeside http://www.stevnsfisker.dk/gennem.html
 
M.h.
John W
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2011 kl. 09:01
Citat: MORTEN ANDERSEN

Hej Lars

Wobler kan fiskes langsommere, idet de går lige under overfladen. Det kan være giftigt i de kolde måneder, eller under sommerens natfiskeri.
Gennemløber, trækkes linen igemmen blinket, og som Michael beskriver glider blinket op af linen når du fighter en fisk. Husk at monterer en perle mellem krog og blink.
Gennemløber kaster suverænt, specielt i vanskelige vindforhold. De efterligner tubisen perfekt, du skal blot finde den rigtige hastighed til det enkelte blink.
Jeg fisker næsten udelukkende med gennemlæber.
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
 

Hej Morten

Når du bruger en perle mellem krog og gennemløber, bruger du så ikke sen springring i krogen?

Én fordel mere ved gennemløbere er, at man ikke får en blinkæske fyldt med monterede blink, hvor alle krogene efter kort tids brug i salvand ruster. Man har jo adskilt gennemløbere og kroge.

mvh
Allan
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2011 kl. 09:23
Endnu en fordel ved gennemløber er, af du undgår rustne springringe og svirvler, gennemløberen i sig selv klarer også saltvandet fint.
 
Det betyder muligvis ikke noget, men jeg selv har den tro at fiskne kan opdage alt det overflødige lort i form af ringe og svirvler, der ligner alt andet end byttet, og muligvis fravælge at hugge. Så har jeg det bedre med det..
 
Så er der kun krogene tilbage. Brug Owner, som er noget af det bedste.
 
Gennemløbere arbejder også godt i vandet,  og i Havørredens hemmelighed 3, er der vist nogle fede teknikker som virker.
 
 
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres