Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Winston Boron II-MX

 Besvar Besvar
Forfatter
claus Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sjyden

Tilmeldt:: 07 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sjyden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Winston Boron II-MX
    Sendt: 19 Feb 2011 kl. 14:19
da jeg leder efter en klasse 6 stang til kysten har jeg kig på en Boron II-MX 9 fod klasse 6 hvor dan er den i forholdt til en til en tcx eller en z-axis eller en xi3 i samme klasse eller en bvk er den Boron II-MX bøvlet værd at rejse til sjæland og prøve den .

hilsen claus
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2011 kl. 15:11
Hej  Claus
 
jeg kan desværre ikke rigtigt svare dig i.f.t. de øvrige stænger - det kræver efter min opfattelse nogen tid med nævnte stager i hænderne - men men in mente, at jeg stod og legede med nævnte stang sidste år i LA hos en af mine vanlige stangforhandlere Bob Marriotts ... så kun at sige fed fed stage.
 
Nu er den i min stald blandt så mange andre - T&T, G Loomis etc. - og det er min absolut foretrukne i forhold til en hurtig stang, hvor du stadigt er den, som har kontrollen Wink 
 
Selv en af mine gode venner hr. Bach Romsdal fra Amager Djævleø (hører ikke til Sjælland !  Ouch  ) har fået en sådan gaftlet og han har ellers dyrket SAGE, SAGE og atter SAGE i alle afskygninger.
 
Tag du blot en tur til Sjælland - vi er mange som bor hér - men pas på ... du ender op med at købe den.
 
Tight loops and lines
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord    
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2011 kl. 15:11
Citat: sjyden

da jeg leder efter en klasse 6 stang til kysten har jeg kig på en Boron II-MX 9 fod klasse 6 hvor dan er den i forholdt til en til en tcx eller en z-axis eller en xi3 i samme klasse eller en bvk er den Boron II-MX bøvlet værd at rejse til sjæland og prøve den .

hilsen claus
 
Super lækker stang med rigtig følse, ikke så "stiv" i det som TCX og ikke helt så "slatten" som z-axis men en god mellem ting, i forhold til XI3 der kan jeg ikke rigtig være med da jeg kun har prøvet XI3 i #7 og #8 og er ejer af XI3 #8 som min go to stang.
 
men prøv at se om du ikke kan få fat i Oliver (han har en Scott Helipli til salg her på sitet) han er den ansvarlige for fiske afd. i J&F, han fisker stort kun med Winston Wink 
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
jimmi petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jimmi petersen Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2010
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimmi petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2011 kl. 15:42
Hej Claus
 
Hvis du ikke skal købe din nye stang lige nu, ville jeg foreslog dig at vente til sidst i marts måned hvor der er flyfestival i kolding hallerne, der vil de stænger du spørger ind til være at finde så du kan prøve dem op mod hinanden.
 
 
Jimmi
Til top
claus Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sjyden

Tilmeldt:: 07 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sjyden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2011 kl. 15:51
Citat: jimmi petersen

Hej Claus
 
Hvis du ikke skal købe din nye stang lige nu, ville jeg foreslog dig at vente til sidst i marts måned hvor der er flyfestival i kolding hallerne, der vil de stænger du spørger ind til være at finde så du kan prøve dem op mod hinanden.
 
 
Jimmi


hvem har dem med der, J&F har kun et par mænd med under en   A.Jensen stand
fik jeg og vide af J&F.



Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2011 kl. 16:26

Herlig stang som jeg kun kan anbefale, men jeg er også klart forudindtaget som svoren Winston fan(5 stk.) Hvis du er til korte tohåndsstænger så prøv også lige Winstons BIImx 11’6’’#6, nu du er i byen, er du sindssyg hvor er den lækker Thumbs Up Om du lige er til Winston BIImx 9’#6 eller de andre du nævner er en helt personlig sag, som kun du kan afgøre.

Jeg har haft/kastet alle du nævner, det er fine stænger, jeg vil dog stadig anbefale du prøver Winston BIImx. Jeg ville dog vente lidt med at komme til Hovedlandet indtil du har mulighed for samtidigt at prøve de nye Hardy Sintrix og Winston BIIIx stænger, som begge har fået rasende flotte anmeldelser. Oliver i Jagt og Fiskerimagasinet har dem alle på lager i løbet af foråret. Giv Oliver et ring, han kan fortælle dig hvornår de forventes på lager.

Ryan Wink
Til top
jimmi petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jimmi petersen Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2010
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimmi petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2011 kl. 19:55
Hej Claus
 
Jeg var bare inde og kigge på www.flyfestival.dk
hvor de stod som udstillere, så jeg troede at de ville komme med deres egen stand.
Det er da super ærgeligt hvis de ikke har nogle af disse stænger med, så andre end sjællændere kan prøve dem inden i køber.
 
Men det er jo deres valg, at de ikke vil udbrede kandskabet til nogle af de fedeste stænger på markedet.
 
 
Jimmi
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2011 kl. 21:34
Det er netop det fede Winston stængerne, dette at de har forstået at segmentere deres stænger til forskellige formål og alligevel holde en rød tråd gennem deres 3 serier.
Hvis hovedvægten eksempelvis er lagt på egenskaber som hurtighed og max distance mener jeg stadigt at BllMx 9`# 6, dog skarpt efterfulgt af Sage TCR 691-4, er de bedste klasse 6-stænger jeg har kastet med.
I andre sammenhænge hvor det rent kasteæstetiske i sammenspil med fiskeri under forhold som ligger mere fjernt fra en blæsende dansk kyst ville jeg dog foretrække deres Bllx-serie...der er simpelthen bare mere "musik" i disse.
 
Og så er det jo netop spændende nu da deres nye Blllx-serie er på trapperne da disse angiveligt skulle besidde de bedste egenskaber fra begge... jvnf test fra pålidelig og yderst kompetent kilde.
 
Det skal bemærkes at klingerne er bibeholdt i den samme smukke dybgrønne nuance, dvs at man ved at forbedre et i forvejen fremragende produkt ikke har fundet det nødvendigt at tilføje en endnu mere "sexet" eller smart farve for at overbevise evt købere om ens innovative evner som grejfabrikant.
 
Det er bla også her Winston skiller sig ud fra den brede mængde.
Her køber du et stykke filosofi med sjæl og sans for fiskeri....og det kan faktisk godt mærkes.
 
Mvh
Jim.
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2011 kl. 23:33
Hej Claus
 
Kan kun tilslutte mig koret af tilhængere. Har haft flere forskellige stænger i klasse seks, men er endt med en BII-Mx.
 
Det er ikke den hurtigste og nok heller ikke den stærkeste stang (målt på spændet af kastevægte der kan hænges på den) i feltet af moderne saltvands stænger i klasse 6. For mig har stangen den rigtige kombination af styrke og feeling, som gør den til en fornøjelse at bruge. Det er efterhånden sjældent at jeg bruger andre når jeg skal på kysten, og det skal virkelig blæse meget førend jeg går op i klasse.
 
Og så er der lige den ekstra finesse, at du kan få fabrikken (som leverer nok den flotteste kork og finish på fabriks stænger) til, naturligvis mod ekstra betaling, at lave håndtaget efter dine specifikationer. For mig, som har en forholdsvis stor hånd, har det betydet at jeg kan få et håndtag på min stang i en kvalitet, der gør at jeg ikke får ondt i min hånd/arm af et for tyndt håndtag.
 
Jeg har endnu ikke haft fornøjelsen at prøve den nye BIII-x i klasse 6, men jeg tvivler på at den kan slå BII-Mx'eren af pinden.
 
Prøv som foreslået at ringe til Oliver, og hør om det dog ikke kan arrangeres at du kan prøve en 6'er på messen.
 
Mvh.
 
Lars
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down