Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den perfekte kystfluestang ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Nicolai Bendtsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Karlebofisherman

Tilmeldt:: 12 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Karlebofisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Den perfekte kystfluestang ?
    Sendt: 13 Feb 2011 kl. 15:49
Hej med jer. 

Har længe gået og tænkt på at anskaffe mig en ny stang til kysten, men jeg er virkeligt i tvivl om hvilken der er mig. Jeg vil have en stang som er forholdvis let og med hurtig aktion. 

Ville høre om der er nogen der har en erfaring de ville dele? 

Mvh 
Nicolai Bendtsen


Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 16:05
Lige her vi du sikkert få MANGE forskellige meninger ....
Men men  ...
Selv bruger jeg en SAGE TCX 691-4  .. den er hurtig ....let og kaster fantastisk  ...
Jeg er rigtig glad for den .... når der er lidt mere vind bruger jeg en SAGE TCX 790-4  den er ligeledes fantastisk og gå med ....
Og så kommer det jo også an på hvilket hjul du vil bruge ...  selv bruger jeg enten et Danielsson 4-7 Wide  ... eller et Loop opti dryfly på min 6ér og et Loop opti runner på min 7ér  ....

Steen 



Redigeret af SoftboyDK - 13 Feb 2011 kl. 16:05
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 16:14
Scott´s topserier, det bliver ikke bedre...
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 16:31
Den ubestridte konge blandt kystfluestængerne har nu nået pubertetsalderen. Den hedder Sage 690 SP+ 2-delt! Hvis du er heldig, finder du en, der er tosset nok til at sælge den på brugtmarkedet.

Johan
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 16:48
Jeg har lige erhvervet mig en ny kyststang. Jeg havde ellers sparet op til en sage tcx, men efter at være oppe at prøve den, synes jeg ikke den faldt helt i min smag. Så jeg købte istedet en TFO BVK #7, og kan klart anbefale den, den koster også kun 1800 og så er den mega let, 88g for en 9" #7. Og jeg er ikke blevet skuffet.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 16:49
CTS affinty-X 9' # 5 til de stille dage, og en #7 til de andre, og til de dage hvor der skal kastes store fluer langt!
 
ser mere her
 
mik
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 17:29
Nu er jeg også selv temmelig ny med fluestangen, og vi kommer nok ikke uden om at vi alle må i gennem flere stænger før vi opdager den ultimative yngling i denne jungle af fine klinger.
 
Men nu hænger jeg på den gamle model Loop opti Coast kl7. Valget faldt på den fordi den er lavet til formålet med den hurtige klinge, og smalle linebuer. Den nye model, med x-grip, blev årets kyststang sidste år. Den må jeg også have fingre i her næste gang.
 
Men hvem ved om det ikke bliver en helt tredje stang en dagThumbs Up


Redigeret af srosendal - 13 Feb 2011 kl. 18:06
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 17:29
Sage tcr 691.

Rasmus
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 17:36
Ta ud og prøv stængerne selv...
 
Vi andre har det jo at anbefale vores egne stænger og roser dem til skyerne, men ikke sikkert de passer til digWink
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 17:50
Winston Boron ll MX
Men det er jo smag og behag
mvh Henrik
Til top
Nicolai Bendtsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Karlebofisherman

Tilmeldt:: 12 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Karlebofisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 17:52
Tak for alle de fine bud, jeg er ikke i tvivl om at det er meget op til den enkelte hvad der passer til ham/hende. Jeg må hellere prøve nogen forskellige som sagt:) men nu har jeg da en ide om hvilke jeg skal starte med! :D
Til top
Nicolai Bendtsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Karlebofisherman

Tilmeldt:: 12 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Karlebofisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 17:54
Nogen der har prøvet henholdsvis Hms saltwater eller techna aw saltwater ? 
Til top
Nicolai Bendtsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Karlebofisherman

Tilmeldt:: 12 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Karlebofisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 18:12
eller hardy demon ? :) 
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 18:14
Hej Nicolai
 
jeg har prøvet techna av'en. den skal du nok ikke gå i krig med. den er meget tung at stå med, meget hurtig og kan være svær at styre, men den kan lægge line ud så det vil noget!
Christian M. larsen
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 18:16
Hej Michael Storgaard
 
Hvor mange gram bruger du til din bvk?
Køber snart en selv.
Christian M. larsen
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 18:36
Jeg kan også anbefale TFO BVK og vil mene at det pt.  ikke fåes bedre til prisen.
 
Jeg bruger 15gr på BVK #6 og 17gr på #7. En da kom jeg ved en fejl til at montere 17gr på min #6 og det håndterede den faktisk også fint.
 
 
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 18:41
Hej.
Jeg vil ikke komme ind på hvilket mærke du bør vælge, men jeg har en mening om valg af klasse. Jeg har næsten aldrig oplevet en dag på kysten hvor vinden har været konstant gennem hele dagen. Jeg bruger derfor en klasse 7, som jeg mener er en god "allrounder", hvis man skal skifte klasse flere gange i løbet af en dag pga. vindstyrke og retning, så synes ikke man opnår noget ved at have flere forskellige klasse stænger til rådighed. Det er da dejligt at gå med noget let udstyr, men de nye stænger er generelt meget lette, uanset klasse. Det gør det hele mere simpelt kun at bruge en klasse, og en 7'er virker da stadig, selvom det ikke blæser ret meget.
PS. Det er også billigere, kun at have en klasse, stang-hjul-liner osv.
 
Mvh.  IJ
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 20:08
der er bla. en billig Hardy Demon #7 til salg her på sitet mener det var 1000kr pp. super stang til den pris.
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
oliver bugge hunt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oliverbugge

Tilmeldt:: 22 Okt 2010
Geografisk: beder
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oliverbugge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 21:14
SAGE XI2 med den går du ikke galt i byen eller ovis hellios 
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 21:24
9'3" Hardy Seatrout 2000 kaster fint med mine Grå Freder og et T3 buldo flåd...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 21:38
en god gammel rpl+ klasse 6 eller 7 - så er du godt kørende og vil tro du kan få den for 1000 til 1500 afh. af stand... sp+ også et godt bud...
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 22:35
Orvis ZG Helios 9' #6 (salt) tip flex Thumbs Up

Den er pænt hurtig, og superlet (lettere end de fleste, hvis ikke den letteste kyst #6'er). levede fuldt ud op til mine forventninger (som var tårnhøje).


Redigeret af FD - 13 Feb 2011 kl. 22:47
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Søren Prøhl Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
carlbruun

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carlbruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 23:27
Hej Nicolai
 
Jeg har en HMS saltwater kl 6-7 og en kl 7-8 . De fungere helt perfekt til mig og mit temperament. Kl 6-7 til dage med lidt vind og kl 7-8 til dage med meget vind. Det er begge stænger med en god rygrad , med mulighed for kraftfulde kast . Men det er jo ligeså vigtigt at line passer med stang . Jeg er gået en kl op på begge stænger,  dvs at jeg bruger en 16 gr. til kl 6-7 og 18 gr. til kl 7-8 
Men du må prøve dig frem , for det er jo individuelt hvad der passer til hvem og hvornår Wink
 
Knæk og bræk
 
mvh Søren
Til top
Martin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Martin 007

Tilmeldt:: 10 Jan 2011
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin 007 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2011 kl. 00:01
hvad er den bedst bil?

Til hvad?

.. til at køre 4 unger i skole i?
.. til at komme først til Italien i?
.. til at køre mest økonomisk i?

At svare Toyota, VW eller Ferrari - det giver nøjagtig lige så meget mening som svarene i denne tråd .. men det er nok spørgsmålets skyld:)

Til top
Allan Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
allan5005

Tilmeldt:: 02 Mar 2007
Geografisk: Fuglebjerg
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan5005 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2011 kl. 00:34
   Spørg  30 og du får 30 forskellige forslag . synes ikke du skal mangle mit svar
   da der ikke er nogen der har foreslået / anbefalet  en A.Jensen stang, det er
   guf for mig  bruger og har den i # 5-7-8
 
  Du kan for tiden købe den på udsalg i Ballerup Fiskemagasin  for 1500,00 kr
  normalprSmileis ca. 2600,00 kr  det er da tilbud / udsalg man kan forstå. 
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2011 kl. 06:19
Citat: Karlebofisherman

eller hardy demon ? :) 
 
Jeg har fisket med en Demon i #6, det er da en fin stang, men jeg syntes den manglede lidt muskler, hvorfor jeg skiftede til Hardy Zane, som både har en fed finish og virkelig kan lægge noget line ud.
 
Skulle en Zane være noget for dig (eller andre), har jeg sat min til salg her http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&ID=42590 Wink
 
Mvh
Henning


Redigeret af Henning - 15 Feb 2011 kl. 21:36
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2011 kl. 10:53
Hej Nicolai.

Som du spørger, får du svar i øst og vest!

Alle har deres egen favorit stang, oftest den nyeste de har købt, for den er jo meget bedre end alle dem, de tidligere de har haftConfused
Og sådan er vi jo nok alle sammen!

Men når nu messen i Kolding 26+27 Marts, er så nært forestående, så kom da her og prøv de forskellige fabrikater, og få en snak med andre fluefiskere!

Det er jo en oplagt chance for at prøve alle fabrikater op mod hinanden!

Vi fra LOOP viser dig gerne hvad vore ting kan, vi har egen kastepool udenfor hvor du kan boldre dig så meget du vil, og vi skal gerne være dig behjælpelig med lidt kasteteknik hvis du har behov herforBig smile

Samtidigt har vi også nogle kanontilbud på sæt der er "tunet" ind, så du med det samme kan få noget i hånden "der bare kører derudaf".

Vi står på vor stand klar, sammen med 2 af vore LOOP forhandlere + et par ekstra LOOP soldater til at hjælpe dig!Thumbs Up

Vi glæder os til at se dig.

MVH
Michael



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum