Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Børsteorms-flue

 Besvar Besvar
Forfatter
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Børsteorms-flue
    Sendt: 12 Feb 2011 kl. 07:38

Er der nogen der har et godt mønster på en børsteorms-flue til fluestangen? Jeg ved der findes mange, men jeg mangler at finde 'fluen'! En helt alm. wolly bugger klarer det meste, men jeg kunne godt tænke mig en lidt længere flue...

Kravene er:
1) den skal ikke hægte/fange sig selv
2) den skal kunne kastes på en #6
3) den skal være let at binde og uden epoxy, men gerne med en lille vægtbelastning i front, så gangen i vandet bliver levende.
4) den skal gerne være 10-12 cm
5) ja og så skal den fange fisk LOL
 
Jeg har kigget på denne, som jeg synes ser interessant ud:
Men hægter den ikke under alm. fluefiskeri? Confused
 
På forhånd tak for svarene Clap
 
Mvh. John
Til top
Heine Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qweqqe Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qweqqe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2011 kl. 08:22
Jo den vil hægte sig selv... du kan gøre tråden mellem de 2 kroge stivere med kontakt lim, liquesole eller bruge en ,40 nylon line
det reducere chancerne for at den hægter sig

Til top
Jakob Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
adse Avatar

Tilmeldt:: 12 Nov 2002
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér adse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2011 kl. 08:36
Hej John Erik
Jeg har fisket med denne http://justonemorecast.dk/fluer.ormen.html i flere sæsoner, den fisker rigtig godt og hvis den forreste krog klippes hægter den ikke så meget.
Brug tyk fletline og/eller lig den dobbelt.
K&B
Jakob
Til top
Gordon P. Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Gordon P. Henriksen Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2003
Geografisk: Midtsjælland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gordon P. Henriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2011 kl. 08:41
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2011 kl. 11:55
Til top
Heine Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qweqqe Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qweqqe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2011 kl. 13:31
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2011 kl. 17:25
ja,men klik på diverse så kan du se fluen.
 
Wink
Til top
Thomas Ask Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas_Ask

Tilmeldt:: 13 Dec 2009
Geografisk: Skibhus
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas_Ask Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2011 kl. 23:53
Hvad med en børsteorms flue på rør? Så kan du selv bestemme længden på dagen? Clap

Redigeret af Thomas_Ask - 12 Feb 2011 kl. 23:54
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 17:01
Det kunne faktisk være rigtigt smart med en rør børsteorm, men mon ikke den mister lidt liv pga det stive rør
Til top
Bo Svarre Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Svarre Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Rødovre
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svarre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 18:15
Den kan sagtens bindes på rør, man kan som Kent Bille har gjort det, binde den i flere sektioner. Desværre kan jeg ikke finde noget hans børsteormsflue 'KB Børste Fyggi' på nettet, men er man medlem af FFFD kan den ses i FlueFisker oktober 2010.
 
Mvh
 
Bo
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres