Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

skumfluer

 Besvar Besvar
Forfatter
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: skumfluer
    Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:08
hey fluebinder er der nogen dd hvor man kan finde nogen step by step af skum fluer?
 
mvh casper
Til top
martin Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MÆHLISEN

Tilmeldt:: 07 Jun 2010
Geografisk: roslev
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MÆHLISEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:11
hvad for nogle fluer havde du tænkt på det skulle være??
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:13
bar lidt til åen og pt og sådan noget.. :)
Til top
martin Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MÆHLISEN

Tilmeldt:: 07 Jun 2010
Geografisk: roslev
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MÆHLISEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:20
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:36
okay tak :)
 
 
Til top
Jakob Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
adse Avatar

Tilmeldt:: 12 Nov 2002
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér adse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:55
Ellers kan du også finde billeder her:
K&B
Jakob
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 22:15
mange tak :) men denne venge hvad er den lavet af på denne flue http://foamcaddis.justonemorecast.dk/#home mvh casper
Til top
john mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
john 2000 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér john 2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 22:49
Citat: bonzzo

mange tak :) men denne venge hvad er den lavet af på denne flue http://foamcaddis.justonemorecast.dk/#home mvh casper
Hej Casper
Vingen er så vidt jeg kan se,færdige vinger som går under navnet caddisvinger.
De er for det meste lavet af fjer der er limet på organza eller lignende. Du kan selv lave dem af en fjer,når jeg laver dem bruger jeg flydende plaster til at lime dem med.Wink
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 23:03
okay men hvordan gør du det?? :) jeg så en side hvor de lavede dem med te breve :) http://hatchesmagazine.com/blogs/Hatches/2011/02/02/teabag-winged-caddis-by-tom-herr/ det ser ok ud:)
Til top
john mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
john 2000 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér john 2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 23:19
Hej Casper
Jeg gør lige som på de gør på den hjemmeside du har fundet. Du kan også bruge andet lim end flydede plaster,men jeg syntes at det er nemt at bruge når det er på spraydåse. De fjer jeg bruger er som regel fasan eller agerhøne,men de fleste fjer kan bruges,bare de passer i farven.
Til top
Jakob Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
adse Avatar

Tilmeldt:: 12 Nov 2002
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér adse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 08:53
Vingen er færdigkøbt, men ellers er fremgangs måden som du har fundet fin...
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 13:34
Når talen i dag er på skumkroppe / mønstre, så er der rigtig mange muligheder til at købe kroppe og vinger færdig.
 
Metoden med at påføre fjer flis eller andet, er noget især svenskerne brugte, og i nogle ældre numre i Fluefiske i Norden, var det meget fin beskrevet.
 
Dog er det meste speciel skum forholdsvis dyrt, men et billigt alternativ er Mos gummi, det bruger jeg til alverdens fluetyper og mønstre.
 
Kig forbi linket her, da er der lidt at "kigge" på:
 
 
Den omtalte metode med at bruge skum til kroppe, har jeg rodet med i snart mange år, dog bruger jeg så Mos gummi stedet for.
 
Ovenstående billed viser et billed, af en meget simpel tørflue, som er lavet af en tynd sprimmel Mosgummi, og så et twistet hackel af cremefarvet CDC fjer.
Imitationen her, er en form for spent spinner, som fisker fremragende under spinnerfald i solen sidste stråler, det er ikke så få fine Stallinger, som har taget den. Iøvrigt et spændende fiskeri, når det er så mørkt, at det er hørelsen, som afgør om man kan finde fiskenWink
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 03 Feb 2011 kl. 13:35
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres