Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Så er der een mindre...

 Besvar Besvar
Forfatter
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Så er der een mindre...
    Sendt: 01 Feb 2011 kl. 19:31

Jeg fandt lige en stor skarv liggende død på isen på fisketuren i dag. Den så umiddelbart ikke ud til at været død af sult, da den var gevaldigt stor i det og den så ellers ikke ud til at fejle noget - gad vide, om det mon er en eller anden sygdom, som har ramt skarven, da det er den 3. døde skarv, som jeg har observeret de sidste 2 ugers tid.

- Måske er det den "naturlige" bestandsregulering, som har ramt skarven???
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 19:35
Det kan være vi er så heldige at det er den samme sygdom som svanerne ved Søerne dør af ...
/Søder
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 19:51
Den er såmænd død af din skrivekløe.......det er en ganskle alvorlig sygdom som smitter især Skarver.
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 20:05
ja eller   den sygedom alle svanerne lå døde af sidste år  langs kysten

aner ikke hvad det er for en sygedom  , men jeg ved bare at jeg ihvertfald fandt min. 10 døde svaner  langs kysten sidste år ,   og det vart ikke unger . det var store svaner

og det var både ved de østjyske kyster og kysterne ved ærø  


 
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 20:09
I gamle dage hed sådan et bæst en ålekrage.  Gad vide hvor ålene blev af efter EU´s rergulativer om fredning af skarven.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 20:26
Ja skarver kan vi jo snart få nok af. Det er nok som med så mange andre arter når der bliver for mange, går der sygdom i bestanden.
Jeg må da nok sige at det efter min mening var langt bedre at skarv bestanden blev reguleret efter jagtloven, altså der blev genindført jegttid på denne sorte tyveknægt.
Selv om skarven er en fugl som vi lystfiskere mfl ikke bryder os om, så syntes jeg det er synd at en af naturens skabninger skal dø af sult eller sygdom, så er det efter min holdning mere at dyret dør for en jægers kugle.
/frede
Til top
peter andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
p.andersen

Tilmeldt:: 05 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér p.andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 20:39
Den er sgu nok død af "haglskade" Skarver dør ikke af sult.
Det lover godt for fremtidens naturforståelse, når der er lystfiskere, der ønsker, svanen, symbolet på det nordiske samarbejde, udryddet!! I skulle en tur i skammekrogen. Wink 
K&B
Peter Andersen
Kolding
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 20:43
Hvis du mener den er død af en eller anden sygdom, så vil jeg foreslå dig at indsamle og  få obduceret kræet. Det kunne jo være du havde opdaget en eller anden helt ny og spændende sygdom - bare ved at gå forbi og tage et billede af en død pipfugl!Wink (undskyld med du siger det selv: den ser ikke syg ud!!)Wink


Jeg kan naturligvis ikke være sikker men forrige vinter var jo pæn hård ved bestanden og mon ikke det er det samme det er sket her. Det behøves ikke at være underernæring, det kan såmænd være hypotermi altså afkøling kræet er død af.
Forøvrigt: Thomas Bregnballe, DMU, Århus Universitet er THE MAN at tale med hvis ikke der dukker en fornuftigt forklaring op herinde.
http://pure.au.dk/portal/da/tb@dmu.dk
Til top
Carsten Seeberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
CarstenSeeberg

Tilmeldt:: 26 Nov 2010
Geografisk: Havndal
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenSeeberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 21:42
Apropos navnet Ålekrage. Det er rigtig nok, men de største ålekrager jeg kender, er de fritidsfiskere der har en million milliard ruser, og som mener at ålene for alt i verden skal udryddes for at de kan tjene en lille smule sorte ugandadollars . . Så det er ikke fuglens skyld, der ikke er mange ål tilbage. Når det så er sagt, er skarven en stor skadevolder på alle fiskebestande, især i de mængder af skarv som findes i DK.
mvh

Carsten Seeberg
Til top
Carsten Seeberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
CarstenSeeberg

Tilmeldt:: 26 Nov 2010
Geografisk: Havndal
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenSeeberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 21:50
mvh

Carsten Seeberg
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bjarne1525

Tilmeldt:: 21 Nov 2008
Geografisk: syddanmark
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjarne1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 01:37
træls fugl for vores vandløb ja - men det enkelte individ (med tanke på fuglen)kan jo ikke gøre for at vores eu politikkere forvalter loven som de gør - så syntes da det er synd for netop den at den skulle ende sine dage på denne måde
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres