Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kinetic Waterspeed Light Spin??

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kinetic Waterspeed Light Spin??
    Sendt: 30 Jan 2011 kl. 00:50
Hej alle,
Jeg ville høre om der er nogen herinde, der har prøvet at fiske med denne stang ved fjorden/ kysten? :

Kinetic Waterspeed Light Spin  7 fod  UL    0-10 g i kastevægt.
 
Kan ses her: http://www.kineticfishing.com/default.aspx?pageId=164

Min idé er at parre den med mit Shimano Technium 1000FA hjul. I øjeblikket sidder hjulet på en ABU Ruby Crest  5,6 fod  UL   2-10 g i kastevægt, men jeg kunne godt tænke mig at få en stang med lidt mere længde, da ABU'en føles lidt kort at gå med ved fjorden, og fordi jeg bilder mig selv ind, at jeg med Kinetic'en vil kunne kaste lidt længere samt lægge lidt mere pres på fisken under fighten?? (eller er jeg helt gal på den? )
Iøvrigt er jeg lidt i tvivl om en 7 fods stang er for lang til mit Shimano Technium 1000FA hjul??

Håber der sidder nogen derude, som kender den omtalte Kinetic stang.

Mange hilsner
Michael L.
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2011 kl. 14:22
Hej Michael
 
Reelt kan du lægge et større pres på en fisk med en kort stang end med en lang, men da de to stænger jo er forskellige tør jeg ikke sige om den ene er bedre end den anden.
Du burde kunne kaste længere med en 7' men det er måske ikke så meget at det gør noget.
 
Martin
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2011 kl. 15:09
hej vil sige at et 1000 hjul passer fint med en 7-8 fods stang har selv et 1000 hjul på min 8,3 stang fordele  er at du bedre kan kroge fiskene og noget længere kast jeg har ikke prøvet den stang du linker til men en 10fod udgave synes ikke helt om den  der findes mange andre stænger der er bedre det kommer os an på hvilken type line du fisker med og hvad kastvægt du bruger
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2011 kl. 17:54
Jeg fisker med stern microfuse 0,08 mm. Jeg vil jo gerne have muligheden for at kaste med så små/ lette agn som muligt, men samtidig kunne fiske med endegrej omkring de 10 gram. Men måske er jeg nødt til at gå på kompromis...Jeg har selv en Berkley series One spin i 10 fod med 2 - 12 gram og et 2500 hjul på og jeg kan se at den også findes i en 7 fod med 2 - 12 gram, men jeg er lidt bange for at der er formeget "håndtag"(det med kork) bag til, for det syntes jeg der er lige lovlig meget af på 10 fods udgaven. Så har jeg også overvejet Berkley Titanium SSGS 7fod  3-15 g.?? da jeg kender en der har den i en 9 fods udgave....og der syntes jeg ikke at der er så meget "håndtag" bag til som på series One spin modellen....?
Kommentarer og råd ønskes fortsat på tråden.....
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2011 kl. 18:10
ssgs er en lækker stang har haft den i en 7fods udgave den kræver dog monofilline da det er de tyndemetal øjer hvis jegg var dig vil jeg kig efter
en stang som speedmaster/beastmaster eller hvis du kan finde en gamle fenwick bnh 7,6 2-12g  gå efter stænger med ceramisk(sic) øjer
Til top
Martin Nørgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MartinNørgaard

Tilmeldt:: 19 Nov 2008
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MartinNørgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2011 kl. 20:29
Hej Michael.
 
Jeg synes også stænger tit har for lange håndtag. Jeg har tidligere savet det der er for meget af. Fightbutten på stumpen der er savet af, sætter jeg selvfølgelig på det nye endestykke.
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2011 kl. 20:49

#Martin     Det ved jeg sgu ikke om jeg tørSmile

#Christian  Jeg troede ikke at Ceramiske øjer duede til fletline/fusionsliner.....Jeg har endda en berkley fireflex stang, der er specialdesignet til fireline(det står på den), og den er altså med tyndemetal øjer ......ligesom dem jeg har på min 10 fods berkley series one spin.....og som jeg også går ud fra er de samme på Berkley Titanium SSGS. Jeg har to RT stænger med Ceramiske øjer som jeg i sin tid fiskede med monofil fiske line på...........da jeg så gik over til fireline oplevede jeg med tiden at firelinen bristede i kast/ blev svag......da firelinen simpelthen skar sig  ned i keramikken......nu ved jeg godt at det var RT - stængerWink...men alligevelSmile...Jeg har sidenhen altid kun fisket med tyndmetal øjer på mine stænger, når jeg har brugt fusionsliner/ fireline....... Men måske jeg er fuldstændig galt på den?(forstår så bare ikke hvorfor Berkley lavede den fireflex, hvor det står på klingen, at den er speciallavet til fireline??) 
Mvh.
Michael L.
Til top
claus terkildsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hc Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2004
Geografisk: skåne/blekinge
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 08:52
hej long time no see...Wink
det har med metallegeringen at göre..
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres