Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

er denne fluekæp noget værd?

 Besvar Besvar
Forfatter
johan lind Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johan21

Tilmeldt:: 06 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 191
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johan21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: er denne fluekæp noget værd?
    Sendt: 24 Jan 2011 kl. 14:48
skal have ny fluestang til kysten og P&T har overvejet dennehttp://www.profish.dk/shop/artisan-explorer-ii-95-6-i-codura-tube-120.html

men er denne bedre(skal til london)

http://www.farlows.co.uk/product/redington-redfly2-fly-rods


Redigeret af johan21 - 24 Jan 2011 kl. 14:50
Til top
claus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skeldal

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 208
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skeldal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2011 kl. 14:52
gå du bare efter den Redington er næsten 100 % sikker på du for en godt stang til prisen der.
Til top
johan lind Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johan21

Tilmeldt:: 06 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 191
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johan21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2011 kl. 14:55
hvad er den store forskel på 9,6 og 10 fod, altså rent praktisk
Til top
Bård Thoresen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Baard Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Baard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2011 kl. 15:14
Den længste stang vil føles en smule mere belastende for håndledet.
Til top
johan lind Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johan21

Tilmeldt:: 06 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 191
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johan21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2011 kl. 15:48
okay, så må jeg hellere tage den lidt kortere, men vil gerne høre om flere har nogen indput omkring reddington stangen 
Til top
Lars Matthiessen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
L_Matthiessen Avatar

Tilmeldt:: 19 Jul 2001
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér L_Matthiessen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2011 kl. 17:52
Jeg knækkede på et tidspunkt min ca. 10 gange så dyre kystfluestang, og det gjorde at jeg i en periode på flere uger ikke gad fiske, da jeg jo ikke havde en "rigtig" stang. Så blev jeg inviteret ud og blev nødt til at finde en alternativ stang, og det blev den Artisan stang du llinker til. Jeg var meget overrasket, da den virkelig var en fornøjelse at fiske med trods den lave pris. Jeg fortrød naturligvis, ay jeg ikke var gået i gang med den tidligere. Så den kan jeg trygt anbefale.
Jeg har tidligere kastet med flere af Redingtons prisrimelige stænger, og de har også været fine til prisen, så du går næppe helt galt i byen uanset dit valg.
Jeg vil dog til hver en tid anbefale en 9 fods til kysten, da de længere stænger næsten altid er hårdere ved håndleddet og virker langsommere.
 
mvh Lars
 
P.S. jeg vil gøre opmærksom på at jeg tidligere har været involveret i Piscator Tackle, der startede med at introducere Artisan, men det var før denne serie kom.
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2011 kl. 19:29
Hej
 
Jeg er ikke sikker på, at det er samme stang, men prøv at gå ind på Scandic Angler og find test af eenhåndsstænger. Her klarer RED FLY sig rigtig godt. Du finder testen under Gear & udstyr, arkiv. Og så har jeg nok en tro på, at Loop gerne måtte "vinde" testen.
Jeg har selv flere Redington stænger. De er fremragende.
Artisan kender jeg ikke.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
johan lind Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johan21

Tilmeldt:: 06 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 191
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johan21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2011 kl. 16:13
karsten: kan altså ikke finde testen af reddington kun predator-modellen
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2011 kl. 17:10
Hej Johan
 
Prøv at skrive Scandic Angler i Google. Øverst på forsiden på Scandic Angler er der en bjælke der giver dig forskellige muligheder. Een af mulighederne er Gear & udstyr. Klik på den og derefter Arkiv. Så kommer siden med en masse muligheder. Langt nede finder du testen, som hedder Stortest af eenhåndsstænger.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2011 kl. 17:14
Hej igen
 
Jeg skrev, at du skulle klikke på Gear & udstyr. Du skal blot pege på Gear & udstyr og derefter klikke på arkiv.
 
Karsten
Til top
Rene Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rene Andersen Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rene Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2011 kl. 17:51
selv været ejer af den red fly 9,6 kl 7. fantastisk flot bygget stang. meget pænere end nogle af mine andre dyre stænger. så flot kork håndtag og fin hjulholder. stangen kaster perfekt. til de penge som den koster nu er det er suverænt godt køb.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum