Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste køb til ca. 1000 kr.

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders NT Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersNT

Tilmeldt:: 19 Feb 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersNT Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bedste køb til ca. 1000 kr.
    Sendt: 22 Jan 2011 kl. 19:24
Jeg overvejer at købe ny fluestang.

Det er en stang som skal bruges til gedder og på kysten.

Længe havde jeg overbevist mig selv om, at det skulle blive en Flextec 9' #7/8, men nu har jeg set lidt på alle de gode tilbud der er for tiden.

Derfor overvejer jeg nu følgende stænger:

Greys G-tec #7 til 125 pund.
Vision GT4 #7 til 1999 hos Korsholm
Ovennævnte Flextec.

Har i andre forslag og hvad ville i mene var det bedste køb?

Til top
Anders NT Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersNT

Tilmeldt:: 19 Feb 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersNT Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 19:36
Hov. Det gik vist lidt for hurtigt.

Vision stangen koster 1199 kr. :)

Jeg har tidligere haft Vision stænger og har været meget tilfreds, dog kender jeg intet til GT4 stangen!

Jeg vil også gerne købe brugt, dog er det vigtigt for mig, at der er mulighed for garanti! Derfor er brugte Hardy og Greys stænger ikke interessante.
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 19:39
http://www.pro-fish.dk/shop/artisan-traveller-ii-97-8-i-codura-bag-268.html
Jeg ville købe denne og så bruge lidt flere penge på en god line, jeg har selv denne stang, og det er en rigtig god stang det er langt mere end de 399 kr værd.
Martin
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 19:47
ville en #8 ikke være at foretrække til gedde?
Til top
Anders NT Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersNT

Tilmeldt:: 19 Feb 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersNT Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 19:54
Jo det ville den nok, men får kun råd til at købe en enkelt stang i år, og vil også gerne bruge den på kysten og der syntes jeg at #7 er at fortrække.

Eller tager jeg fejl? (er ret grøn på kysten, har primært fisket å).

Tak for buddet med den anden stang, tror dog jeg søger en lidt anden stang! :)
Til top
Claus Gunnar Bang Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
claus bang Avatar

Tilmeldt:: 19 Sep 2006
Geografisk: Nordsjælland og Sønderjylland (gammel adresse)
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér claus bang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 19:55
Hej Anders

Jeg har to forslag, som begge er fantastiske stænger til lidt over 1000 kr.

TFO TiCr 908-4. Koster fra ny 1799 men af en eller anden grund ofte til salg her på forummet enten i salgsannoncerne eller på auktionen. Der kan du være heldig (det ses faktisk ofte) at finde den ny for 800-1000 kr. Oven i købet med rør. 

Vision GTfour SW Fast 908-4 til 1399 kr. Jeg har desværre ikke brug for den selv, for ellers havde jeg købt den med det samme. Det er en super fed stang. Den er hurtig til kysten og suveræn til gedderne.


Begger stænger er også super fede i #7, men dette er efter min mening for spinkelt til gedderne.

Håber du finder noget godt

Mvh
Claus
Til top
Anders NT Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersNT

Tilmeldt:: 19 Feb 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersNT Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 23:32
Hej Claus.

Tak for dine bud og dit svar!

Ved du hvad forskellen er på de forskellige GTfour stænger? SW, fast osv.?

Hvis du frit kunne vælge, ville du så vælge Vision eller TFO stangen?

Stangen du linkede til er #8..
Til top
Anders NT Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersNT

Tilmeldt:: 19 Feb 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersNT Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2011 kl. 00:00
Ahh, havde ikke lige set din kommentar med #7 :-)

Hmm, må lige overveje klasse 8 så. 
Hvad siger jeres erfaringer, er den fin til mig på kysten eller bliver den for stiv?

Vil gerne prøve gedderne, men tror det primære bliver på kysten med denne stang!
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2011 kl. 07:52
Hej Anders

Har selv haft den TFO Ticr-x i 9" #8. Fin stang, men ekstrem hård ved håndleddet! Vision stangen har en helt anden balance. Jeg ville jo nok sige, du selv skal prøve dem, og danne dit eget indtryk, men hvis du ikke har mulighed for dette, ville jeg til enhver tid vælge Vision Smile

Mvh Allan
Til top
Anders NT Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersNT

Tilmeldt:: 19 Feb 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersNT Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2011 kl. 09:10
Citat: ABP

Hej AndersHar selv haft den TFO Ticr-x i 9" #8. Fin stang, men ekstrem hård ved håndleddet! Vision stangen har en helt anden balance. Jeg ville jo nok sige, du selv skal prøve dem, og danne dit eget indtryk, men hvis du ikke har mulighed for dette, ville jeg til enhver tid vælge Vision SmileMvh Allan


Okay, det giver mig lidt mere at tænke over. Tak for dit svar!

Hvad er jeres tanker omkring kl. 7 vs. kl. 8?

Hvad er forskellen på de forskellige gt four modeller? Syntes det er svært at finde noget på de forskellige hjemmesider om dette..
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2011 kl. 09:55

Hej Anders

Hvis du meste er til gedde fiskeriet, så vælg en #8, hvis det mest er kyst/P&T så vælge en #6, og hvis det er nogenlunde ligeligt fordelt, kan en #7 være et godt kompromis. Men husk også på at vælge de rigtige liner!
Og så lige vedr. den Artisan jeg linker til, hvad mener du med at du søger en lidt anden stang? Har du prøvet den? Det er en utrolig velkastende stang der kan hamle op med langt dyrere stænger. Jeg har selv fisket med Scott, SAGE og lign, og nej, det er ikke i deres klasse, men det nærmer sig, og til prisen fåes det ikke bedre.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Claus Gunnar Bang Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
claus bang Avatar

Tilmeldt:: 19 Sep 2006
Geografisk: Nordsjælland og Sønderjylland (gammel adresse)
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér claus bang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2011 kl. 10:47
Hej Anders 

Uden at være helt sikker på, at det også gælder for Vision, så plejer det at være sådan, at SW stængerne er lidt hurtigere, da de ofte skal presse halvstore fluer ud i krævende vindforhold - alt i alt perfekt til dine behov. Samtidig har de ofte lidt mere ryggrad, da de jo er lavet til ganske hidsige fisk.

Jeg fisker ofte gedder med to gode kammerater, og de fisker hver især med en af de førnævnte stænger, og vi er alle enige om, at de er rigtig gode til prisen. 

Angående Allans kommentar om TiCr-x 908, så har han ret. Den er ganske voldsom og ekstremt hurtig. Det er også grunden til, at jeg ikke anbefalede den, men istedet TiCr, som er noget mere behagelig efter min mening. 

Hvis jeg fik tllbudt dem begge til samme pris, ville jeg være presset, men jeg tror dog, at jeg ville ende med Vision stangen. 

Klasse 8 på kysten kan fint lade sig gøre. Vi skal ikke mange år tilbage i tiden, før det var det foretrukne blandt landets kystfiskere. Jeg fisker selv med en klasse 7 (en SW iøvrigt), men brugte i lang tid en klasse 8. Den har den fordel, at den kaster godt næsten uanset vejrforholdene, og jeg garanterer dig, at du bliver glad for den, når det først gælder gedderne. Der slår den en klasse 7 til hver en tid. 

Husk så også at bruge lidt energi på en god line. Jeg ville finde en WF med kort klump og kort fronttapering

Mvh
Claus
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2011 kl. 12:09
#6 eller #7 til kysten og en #8 eller #9 til gedderne ;)
Tight Lines
Steffen Mortensen
<3 Love Flyfishing <3
Til top
Anders NT Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersNT

Tilmeldt:: 19 Feb 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersNT Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2011 kl. 13:23
Citat: stewy

#6 eller #7 til kysten og en #8 eller #9 til gedderne ;)

Hehe.

Det bliver desværre kun til en enkelt stang i denne omgang! :)

 - Men tak for buddet!
Til top
Anders NT Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersNT

Tilmeldt:: 19 Feb 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersNT Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2011 kl. 13:28
Hej igen.


Det der forvirrer mig en smule er, at den Korsholm har på tilbud hedder GT4 SW og den du linker til hedder GT4 SW fast.. Tror du der er forskel?

Er nok lidt lun på Vision stangen da min nuværende #5 stang også er en Vision og den er jeg glad for. Dog kan jeg ikke helt overse alle de gode anmeldelser af TFO stængerne.

Jeg hælder måske mere til en #7 end en #8 da det primært bliver kyst den skal bruges til, og så en gang i mellem lidt gedde. Har dog ikke helt besluttet mig endnu, og dine råd bliver overvejet meget nøje!

Kort og godt, ville du vælge en #8 frem for en #7 når det primært er til kyst men også lidt gedde eller ville du så gå efter en #7?

Jeg påtænker at købe Guidelines nye WF line (Coastal).
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2011 kl. 13:31
Jeg ville helt klart vælge en 7'er, hvis du kun vil investere i en stang.

Redigeret af JTHL - 23 Jan 2011 kl. 13:32
Til top
Claus Gunnar Bang Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
claus bang Avatar

Tilmeldt:: 19 Sep 2006
Geografisk: Nordsjælland og Sønderjylland (gammel adresse)
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér claus bang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2011 kl. 22:07
Hej Anders

Jeg tror ikke, der er den store forskel. Hvis stangen hedder SW, så er den hurtig uanset hvad der kommer bagefter. Jeg har kun hørt godt om Guidelines liner. Jeg har ikke prøvet dem selv, men prøv at forhøre dig lidt hos forhandleren. Hos Korsholm har de nogle meget dygtige fluefiskere, så de skal nok give dig nogle gode råd. 

Hvis kysten er det primære, så er en 7´er et rigtig godt bud, men gedderne spøger godt nok en del, så jeg tror stadigvæk, jeg ville holde mig til 8´eren. Dette skyldes to ting. For det første vil 8´eren klare alt, hvad du udsætter den for på kysten (inden for rimelighedens grænse naturligvis) og samtidig er den perfekt til gedderne (vi taler om de to stænger, jeg anbefalede tidligere). Hvis du så beslutter dig for at udvide senere, så kan du købe en hurtig 6´er, som du ofte vil kunne bruge med stor succes på kysten, og når det så blæser lidt rigeligt, så kan du bruge din 8´er. Med de to stænger er du altså perfekt dækket ind til en masse forskelligt fiskeri. Hvis du på et tidspunkt beslutter dig for at tage udenlands, så er 8´eren igen perfekt uanset om det er kyst i Sverige, eller Bonefish i Caribien. 

Mvh
Claus
Til top
oliver bugge hunt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oliverbugge

Tilmeldt:: 22 Okt 2010
Geografisk: beder
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oliverbugge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2011 kl. 22:15
7# 
Til top
Morten Jakobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten 1602

Tilmeldt:: 30 Jan 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten 1602 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2011 kl. 10:53
GT 4 SW, kan du få i 2 forskellige aktioner, en fast og en mediumfast.
SW står for salt water, altså er stangen monteret til saltvand.
 
/morten
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2011 kl. 13:18
Hej 
Hvis du skal fiske Gedder er det jo fluer på min 15 cm med noget volumen - #8 er fin. Hvis du vil sidde i flydering/kajak kunne det for nogen være en fordel med en 10 fod. chancen for en 5 kilo her er væsentlig større end 5 kilo på kysten.  

på kysten er det tilstrækkeligt med en 6ér på 9 fod, men for nogen skal det måske være en 7ér i blæsevejr. De fleste fisk på kysten er småWink

Jeg ville nok gå efter en brugt 796- 3 delt medium/hurtig som allround og få lavet skydehoveder til alle de typer fiskeri du skal fiske. Hvis jeg selv skulle vælge i mit eget sortiment af forskellige stænger til det du efterlyser.......ja så blev det min gamle Sage Rpl 796 2 delt. 2 dele er lidt træls, men den kaster godt (den er ikke til salg). 

M.v.h Jesper
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres